Gunnar van der Meeren Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Da har jeg sendt over til Steve det første norske liveryet (LN-MAJ) og N2001W (Scheherazade). Disse vil nok ganske snart bli tilgjengelig via en link på MilViz forumet Takker også til Andrew for glimrende fix for Cloud9 ENBR. Det er bare gøy å fly her nå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Nok et sett med flotte paints. Takk skal du ha Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ser fram imot det, Er den fixen til Cloud9 Bergen mulig å laste noe sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Takker begge to! :grin: Liveryene er ennå ikke tilgjengelig, men jeg antar at det ikke er lang tid om å gjøre..... Knut: Sjekk linken til Andrew her Andrew har vært generøs nok til å dele den med alle.... :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 19. desember 2010 Premium Medlem Del Skrevet 19. desember 2010 Flotte bilder Gunnar. Bare synd den kjerra der ikke funker bra nok på Multiplayer. Vet du om Milviz kommer med en fiks som gjør den Multiplayer kompatibel? --------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Fine bilder, og veldig fin grafikk! Disse bildene fikk meg i julestemning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. desember 2010 Premium Medlem Del Skrevet 20. desember 2010 Enig med Paulo, skikkelig julestemning i disse bildene :grin: . Tøffe liveries til tøff flymodell!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Takker alle sammen. Det blir jo en liten julehilsen fra meg da. Jeg har fortsatt ikke hørt fra Steve, men han kommer nok til å legge ut link så snart han er tilgjengelig. Øystein: Problemet med mixture control i MP er tatt opp med Milviz teamet. Det er vanskelig å finne ut hva som fremkaller dette. Det kan være et eller annet i Multiplayer miljøet som er lite kompatibelt med 310'en. Så lenge dette ikke er et generellt problem med modellen, vil det trolig ikke bli gjort noe mer med det. Skulle man derimot finne en åpenbar årsak (i 310 modellen), så er mulighetene for patcher større.... :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hva slags trær bruker du Gunnar, hva slags himmelfarge også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Trærene er Natural World FS -Trees 2.0 NW_Trees Himmelen har jeg laget selv i tema-editoren i FEX. Sky temaet lå ute for nedlasting i FEX, men vet ikke om det er fjernet nå etter at FEX ble oppdatert. Det heter «Deep sunset», og gir som navnet sier, ganske dype farger til solnedgangen. Det produserer også et nydelig vinterlys, og en dyp blåfarge til himmelen midt på dagen sommerstid. Her er flere eksempler (vintertid) - fargen i solnedgangen er enda dypere på sommertid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Flotte trær Gunnar Men dette fotoscenery over Bergen, er det å få tak i noe sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Takker Fred! Bergen er mye default/UTXE. Fotosceneryet til Cloud9 dekker kun nære områder rundt selve Flesland. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 21. desember 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. desember 2010 Gunnar: Problemet med mixture control i MP er tatt opp med Milviz teamet. Det er vanskelig å finne ut hva som fremkaller dette. Det kan være et eller annet i Multiplayer miljøet som er lite kompatibelt med 310'en. Så lenge dette ikke er et generellt problem med modellen, vil det trolig ikke bli gjort noe mer med det. Skulle man derimot finne en åpenbar årsak (i 310 modellen), så er mulighetene for patcher større.... blush Hei igjen. Det er først og fremst ikke Mixture kontrollen som er det største problemet. Vi har erfart at når vi er mange 310'er på tur, så klarer ikke maskinene å håndtere dette. De aller fleste får en så brutal stopp i frames, faktisk helt ned til full stopp, når det er mange 310'er i samme område. Dette framkommer spesielt ved innflygning til en flyplass, der det står masse 310'er fra før. Når man er i lufta og har litt større avstand mellom flyene, så er problemet borte. Er man derimot 2-3 fly, så er det ikke noe problem. Er man 7-10 fly, så er det full sjærings. Det kunne vært interresant å formidlet dette videre til utviklerene, slik at de eventuelt kunne ha laget en egen Multiplayer-modell. Hva tror du? ---------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 21. desember 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. desember 2010 Vanvittig fin maskin. Hvordan er denne å dra (sånn framesmessig) for vanlig anstendig hardware? :grin: Fin turmaskin som er stødig å grei å fly regner jeg med. Liker å fly "turer", så her blir det nok et Visa-trekk regner jeg med, hehe :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Vanvittig fin maskin. Hvordan er denne å dra (sånn framesmessig) for vanlig anstendig hardware? grin Jeg har selv et middels system, og denne Cessnaen fungerer best med freeradio konfigurasjon på mitt system. I landskapet som er vist over, flyter den greit mellom 25 og 30 fps. Flyet har forøvrig flere konfigurasjonsmuligheter for panelet. Øystein: Jeg kan ta dette opp med Milviz teamet, men jeg tviler på at noe vil bli gjort med multiplayerbiten. Modellen er ikke laget spesiellt for Multiplayer, og teamet er mest opptatt med å fjerne alle bugs som forekommer i singleplayer (det meste er vel nå fjernet). Når manger flyr sammen, bør man kanskje sjekke hvilke versjon man har. Siste versjon er 1.9291. En ny patch er på trappene (vet ikke helt hvorfor denne ikke er sluppet ennå....). Flyet er også optimalisert for Acceleration (vet ikke om dette kan by på problemer i MP dersom noen kun har SP2...) Vel, det blir mange teorier, og sikkert ikke så lett å finne årsaker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Natural World FS -Trees 2.0 Fungerer tydeligvis ikke på Windows 7 64bit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Vi har erfart at når vi er mange 310'er på tur, så klarer ikke maskinene å håndtere dette Det er jo ikke så rart, det er jo høyere oppløsning på texturene enn default (hvis jeg husker rett), så er den dobbelt så stor, så vil jo f.eks 10 mann (m/samme modell) tilsvare 20 stk hvis man tar textur størrelsen i betraktning ved multiplay. Så da er det bare å nedskalere texturen for MP bruk, eller lage en MP versjon med max 1024 texturer, da skulle den saken være grei tror jeg. Så kanskje vi kan driste oss frampå og spørre om Gunna/Milviz vil/kan hjelpe oss noen MP versjoner av repaintpakkene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2010 Det er jo ikke så rart, det er jo høyere oppløsning på texturene enn default (hvis jeg husker rett), så er den dobbelt så stor, så vil jo f.eks 10 mann (m/samme modell) tilsvare 20 stk hvis man tar textur størrelsen i betraktning ved multiplay. DET var slettes ingen dårlig konklusjon! Jeg kan selvsagt redusere teksturstørrelsen på noen få av liveryene. Selv har jeg allerede redusert endel av teksturene i hoved texture mappen (alle 2048 teksturer). I starten slet jeg veldig med FPS, men nå flyter (freepanel versjonen) svært bra.... Tom: Synd med trærene. Disse er laget for noen år siden, og kanskje ikke tilpasset W7-64bit. Jeg kjører fortsatt XP-32bit, men planlegger nytt system på nyåret. Da er det godt å vite om alt som ikke er kompatibelt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.