Gjest Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Hei Liker dere best 747-400 eller den nye 747-400ER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 De er jo like som to dråper vann, forandringen er jo "internal". [ 27.10.2002, 16:45: Endret av: Thomas Lorentzen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 Nå er de vel relativt like, untatt at ER versjonen går lengre?... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flemming Skogen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 ER = Extended Range.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 27. oktober 2002 Del Skrevet 27. oktober 2002 See link til Boeing web page; http://www.boeing.com/news/releases/2002/q3/nr_020731g.html Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Hei. Boeing 747-400 har en range på 13,445 kilometer. Boeing 747-400ER har en range på 14,205 kilometer. Det er liten forskjell. Synes dere at Boeing ikke trengte å lage en 747-400ER? På et langdistanse fly er jo ikke 750 kilometer så mye lenger? Håper på svar!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 Vel - det viktigste er vel at ER kan ta med seg ytterligere 10 tonn last. Med en høy pris pr kilo flyfrakt er nok dette noe de som driver med frakt liker å høre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. november 2002 Del Skrevet 2. november 2002 har flyselsekapene som frakter passasjerer noe glede av ER versjonen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik H. Bakke Skrevet 4. november 2002 Del Skrevet 4. november 2002 Ja, de kan fly flere passasjerer / fullere tanker. Flyet har en høyere maksimal startvekt, og det kan benyttes til andre ting enn bare cargo I dag er det vanlig på enkelte ekstremt lange ruter av flyet ikkje kan fylles helt opp med passasjerer/last fordi de trenger fulle fueltanker, og stanger mot maksimalvekt... Med ER utgaven vil de enten kunne ta enda mer drivstoff ombord, eller flere passasjerer/mer last på disse rutene. Forskjellen i maksimal range blir ikkje så stor som man skulle tro, fordi dette er beregnet ut fra fulle tanker, og dette gjør flyet tungt, slik at det bruker mer drivstoff til å begynne med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.