Gå til innhold

ATC x-mas countdown! 1st-24th Dec! Koordinering


Anders Merch Grønmyr

Anbefalte innlegg

Kanskje noen av dere husker forslaget på gamle Vaccscaforumet om å kjøre daglige små atc-event frem mot jul? Responsen virket lovende fra både event staff og øvrige medlemmer men det ble kanskje for stort, evntuelt glemt bort i serverkræsjet!

 

Det hindrer meg ikke til å gjøre et forsøk på å få til noe lignende på egenhånd unofficial ATC-fun i Norge(Vaccsca)

 

Dette blir Vatsimmernes juleglede i nedtellingen :)

Jeg vil forsøke staffe opp små og større områder de forskjellige dagene frem mot jul! Noen ganger på dagtid, andre ganger på kvelden!

Jeg vil også prøve å unngå beste flytid kl20.00 for jeg syns vi skal gi folket muligheten til å følge vår egen Fleksnes jr!det går heldigvis i reprise påfølgende dag så ikke alltid dette blir tatt hensyn til.

 

Om dere føler for det er det bare å hive seg med å staffe opp! Jeg kommer til å poste en dag i forveien hvor begivenheten vil finne sted! Men greit om dere trår til i området som er logisk fremfor å sitte Sola sammen med Tromsø!;) dere skjønner tegninga!

 

 

Onsdag 1.desember starter vi opp med

ENBD_CTR A. M. Grønmyr og

ENTC_TWR Svale Leren (traning)

 

Tid 18.00-19.30 lokal! Velkommen og god jul ;)

 

 

Til ATC som vil være med å bidra, gi meg beskjed et par dager i forveien eller bedre tid over tilgjengelighet og egne ønsker så skal jeg prøve å samkjøre dette så godt det lar seg gjøre! Send med ratinga deres også! Dette sendes på forumets PM system!

Hovedtanken er å få god variasjon over hele landet og det er ikke snakk om å gi service til ENGM-ENVA flygning annenhver dag for å si det sånn ;) Selvom de også vil bli staffet under disse dagene! Dette kan bli gøy! Mentorer som skal kjøre trening anbefales å si ifra så vi får gitt studentene mest mulig trafikk, mine studenter i desember vil ihvertfall bli en del av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Kjemetiltak!

 

Har selv vurdert å bemanne en av de mindre, men fortsatt travle AFIS flyplassene våre i det gangske land. Mulig dette kan være den rette muligheten. :)

 

Iom. at dette blir annonsert en dag i forveien, har jeg også mulighet til å planlegge flightene opp mot dette, om SVATT vil samarbeide. :grin:

 

Har også planer om å lage en Norwegian Eagle event før julen slår til forfullt, trenger minst to approach controllere for å få til dette, intersse meldes til undertegnede. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak Anders! :D

 

Også kjempe bra at du har staffet ENOR så mye i det siste, gjør flyvingen i Norge mye morsommere!

Litt OT akkurat dette, men angående ENOR, det er ikke mulig å få hele sonen synlig (som ESSA) i VatSpy. Vet at Norge har flere kontrollsoner, men da vil det med første øyenkast se mer fristende ut å fly her, siden hele Norge har dekning. Vet ikke hvor mange som bruker dette programmet, og om det i det hele tatt lar seg gjøre?

 

Tilbake til Christmas countdown, en gammel traver som står på min ønskeliste: ENFB_Twr (for oss som ikke greier å slippe taket) :whistle:

 

God jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også planer om å lage en Norwegian Eagle event før julen slår til forfullt, trenger minst to approach controllere for å få til dette, intersse meldes til undertegnede. wink

 

 

Kunne du PM ditt forslag? :) Så skal jeg til gjengeld prøve å finne en god dag for flyvning!

 

 

Vil lage en ny tråd KUN for annonsering av hva som skjer!

 

BTW ledige og lystne atcer bes melde seg inn for tjeneste!

 

Jeg trenger ASAP noen til å sitte i vest 1*twr, 2*APP /(ctr!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good Jens! men en del av poenget her er at jeg skal klare å få staffet opp og kordinert uten å avsløre for mye hva som finnes bak lukene tidligere enn 1dag i forveien :) Men tar det med meg og fortsetter kordineringen med deg privat!

 

Det ser ut til at dette kan bli sentrert til å gjelde hele vaccsca som også var en del av planen! Så det vil nok være dager Norge ikke er så deltagende på atc siden! Vi skal ha overskudd og lyst til å holde på i 24 dager uten å gå lei ;)

 

BTW!! Jeg er på skype for kordinering og forslag for de som har innspill og atc-lysten i orden! smile

anders_merch

 

bare en Merch i Norge så ingen problem å søke meg opp wink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var rett og slett utrolig moro i stormfulle nord!

Fosse gikk på ENBD_CTR, jeg tok ENTC_APP og Svale sku kjøre sin andre twr trening, desverre måtte han gi opp pga dårlig internett forbindelse! Men tromsø bød på heftig wind opp 25-28kts! og Tromsø klarte å telle 15 bevegelser på disse par timene! Var en tid jeg lurte på hvor jeg fikk parkere en 737 om alle gatene var opptatt samtidig! Great fun! Så takk til alle som var med på starten av årets x-mas countdown! Kommer tilbake med nye flyveledere og posisjoner i morgen! So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet snøværet på Gatwick må vi hente folk på Stansted som har vært "stranda", som VG så fint kaller det. Blir nok derfor at jeg stikker innom for en avgang fra stavanger.

Veldig morsomt i går, enda wilco'n skulle begyne å leke sjef igjen. Jeg har gitt opp, når hun først setter i gang, så er det ingen ting av brytere og paneler som funker. Blir nok mye flyving i de neste ukene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behov for atc i nærmeste fremtid:

 

Flere ATC til lørdag 1200-1500lokal! Det blir "lunsj" event her behov for atc på alle nivå! helst 4-5stk totalt!

 

Til førstkommende mandag 2030-2200lokal:

Minimum 1*S2-controller for en TWR posisjon no OTS needed,

2*S3 eller høyere! Dette kan bli et veldig attraktivt event! ;)

Mandag vil postes i v-route event-kalender!

 

Send meg PM så snart som mulig for å ta del i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å finne veien rundt Trøndelag, Helgeland og Bodø i morra!

 

Trenger innspill og ikke minst ATC til ihvertfall tirsdag og onsdagen! Ser det begynner dra seg opp med treningsaktivitet igjen nå før jul, det er nok ikke dumt å gi meg et hint så får vi kordinert, har selv et par studenter som taes med i countdown frem til julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVENTDATOER som allerede er bestemt av resterende frem mot jul:

 

torsdag 9 Gøteborg (newbee event)

lørdag 11 Gruppeflight til Praha (R.I.P Pavel Svoboda)

søndag 12 EKCH-ENTC event (groupflight)

lørdag 18 Visit Santa EFRO UDISKUTABELT

søndag 19 Visit Santa ENRY ;) (sies jo han er fra Drøbak)

 

ellers har jeg notert flere forslag men disse er ikke noen bestemt dato på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk til alle atc`er som planla staffinga av denne dagen! Gøy i nord!

 

Får jo takke dere impuls atc`er også, men det hadde kanskje fungert enda bedre om man tok del i staffinga så det ble litt bedre flyt over det hele, å si ifra at man er inne i ens annen område er ihvertfall veldig greit!

 

Angående i morra forsøkte jeg får ACC sectorene EKDK/ESOS/(ENOR?) online, det gav liten respons, dette postet på vaccsca.forumet! om noen kunne meldt inn evnt hva de vil sitte 20-22 så blir det med i staffing! den blir muligens bare postet som ESOS-Swedish skies open! ;) Slik det ser ut nå!

 

 

Og takk til alle pilotene også i kveld! uten dere hadde ikke dette vært moro!

 

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...