Gå til innhold

TFHS


Rolf Arne Beck

Anbefalte innlegg

Det er shk på pilotforum.no som minnet meg om dette, men det er jo mange flyinteresserte her og som vurderer å ta pilotutdannelse, så jeg tenkte å det kunne være greit å skrive det samme her.

 

L.U.S.A (tidligere kjent som TFHS) søker nå kandidater til sitt 2011 kull. Søknadsfristen er 1. desember altså om 2 dager, så for de som kunne vært interessert i dette her så begynner tiden å renne ut. For de som ikke er klar over det så er dette snakk om et universitetstudie og er derfor helt gratis.

 

TFHS tar studentene sine til MPL sertifikatet istedet for det klassiske CPL sertifikatet. I tillegg til flysertifikatene så får du typerating og jobberfaring i et flyselskap som styrmann.

 

For tiden er det snakk om flyselskapet City Airlines som flyr ERJ 135/145. Faktisk så ble de på det forrige kullet som fløy for City ansatt der for noen uker siden.

 

Mer informasjon er å finne her:

http://www.lu.se/o.o.i.s?id=320&lukas_id=XGTRF

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknadsfristen er 1. desember. Deretter inviterer de folk på opptaksprøver på nyåret en gang. Studiestart for de som blir valgt er visstnok 3. mai 2011.

 

De har opptak hvert år ja. De lever i en viss usikkerhet med tanke på hva som kommer til å skje med 2012 kullet fordi de holder på å komme inn i en overgangsperiode innad i utdannelsessystemet i Sverige. Men mest sannsynlig så kommer det til å fortsette. Det er ihvertfall ingen risiko for deg som kandidat, for kommer du inn så er du garantert å bli utdannet til den standarden de har opparbeidet seg igjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at opptakskravene er Matematik C, Fysik B og Engelska B. Fant ut at Matematik C er tilsvarende Matematikk R1 (S1+S2) og Fysik B er tilsvarende Fysikk 1+2, noen som vet hva Engelska B tilsvarer? Fant bare ut at Engelska A tilsvarer Engelsk i Vg1.

 

http://www.samordnaopptak.no/info/utenlandsk-utdanning/europa/sverige/forbedringer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Kjempe bra at du postet denne tråden! :D

Hvordan er det med studielån etc. hvis man tar en slik utdanning i Sverige? Og er det lurt å søke på flere fly-skoler (LFST, forsvaret, UiT) når man står ved terskelen til å ville bli flyger? Har allerede søkt forsvarets flyverskole og er på vei til å også søke UiT, LFST (Og kanskje nå denne) sånn at man evt kan prøve dette hvis plan 'A' (forsvaret) ikke skulle gå.

 

Mvh

 

Lars-Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å få studielån fra enten den norske eller svenske lånekassen. Jeg har ikke alt for mye peiling på den svenske lånekassen men jeg tipper de har mer eller mindre det samme opplegget som i Norge. I Norge mottar du i underkant av 270.000 kroner over en periode på 3 år. Det kommer ingen renter og du betaler ingen avdrag før du er ferdig med studiet. Etterhvert som du består eksamen så, så blir 40 % av lånet ditt strøket, altså du ender bare opp med å måtte betale tilbake ca. 160.000 kr. Du har også mulighet til å søke om rentefritak, altså sletting av rentene på lånet ditt hvis du har en lav inntekt etter studiet. Kort sagt det finnes ikke et lån der ute som er bedre enn det du får hos Lånekassen.

 

Jeg hadde søkt på alle flyskolene du er interessert å gå på. Opptaksprøvene tar ikke lang tid, så det koster deg lite å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...