Gå til innhold

Flyspotting på Rygge?


Anders furse

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om det er mulig å ta bilder av fly på Rygge? Har ikke så mye å gjøre om dagen, jeg har fått øynene opp for foto og kan låne stefaren mitt sitt Canon EOS 550D når som helst. Vet det ikke er så mye spennede på Rygge, men et sted må man jo starte. Vet bare ikke hvor det er mulig å stå der. Titta litt på flyfoto over flyplassen nå nettopp. Ser ut som at jeg kan stå på toppen av garasjeannlegget, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen av parkeringshuset er knallbra, men skal du stå der så må du for det første ha med deg en stige eller noe, siden utsikt mot flyplassen er blokkert av store "vindskjermer". Og for det andre så er det fortsatt fotoforbud i effekt på Rygge, så du vil sannsynligvis få besøk av en eller annen som forteller deg det etter en stund.

 

Du vil sannsynligvis ikke få noe tilsnakk om du prøver å ta bilder fra bakkeplan, men da ser du strengt tatt ikke stort heller...

 

Det beste er nok å dra til enden av 30 og ta bilder av flyene som lander, det er ganske bra å stå der, men du får selvfølgelig litt ensformige bilder.

 

3003.jpg

Det var det eneste bildet jeg hadde liggende på denne harddisken, fra 30-års jubileet til F-16 tidligere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer fra Moss så tar du av E6 ved avkjøringen til Rygge, så følger du riksvei 118 til du kommer til Grimstadtoppen. Her tar du til høyre inn på "Stoaveien", så fortsetter du bare rett frem, over broa som går over E6, og til høyre inn på grusveien som går inn i skogen, der er det fint å stå. Legger ved et kart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...