Jan Mogren Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Första Blu-Ray från AeroPresentation är del 1 av den som funnits på 2 disc dvd. 737-800 och -500 alltså. Cheers Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Nice!. Jeg lo godt av småpraten til pilotene på Oslo-Amsterdam ruten.Flott video! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Er ikke så oppdatert på dette HD /Blu-Ray kvalitets greiene. Er det STOR forskjell på HD kvalitet i forhold til Blu-Ray kvalitet ? :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Natt og dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Spørs helt hva du legger i ordet HD video! Fra blueray får du 1080p. Altså den største oppløsningen du kan få. Kan love deg at 1080p vs 720p, er som Bedin sier: Natt og dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 WTF?? Du får da 1080p fra vanlig DVD også, dette er ikke særegent for blueray Eneste forskjellen på vanlig dvd og blueray er lagringsmengden og innhold av lyd og bilde codec En Blueray inneholder bla. MPEG-4 AVC og SMPTE VC-1 codec samt Dolby TrueHD, DTS Digital Surround og DTS-HD Noe annet særlig forskjell er det ikke. Størrelsen derimot er langt mer synlig for blueray, hvor blueray har en kapasitet på 25GB (single-layer)og 50GB (dual-layer) kontra en dvd har 4.7GB (single-layer)8.5GB (dual-layer) Men å konstatere at forskjellen mellom DVD og blueray er som nag og natt er rett og slett bare sprøyt fra ende til ende og er en påstand uten særlig fakta. Men skal ha en god blueray spiller (altså mid-range price) for å oppnå en god kvalitet, dette igjen forutsetter at du har en særdeles god TV med støtte for 1920x/1080p. Har du ikke det, vil du trolig ikke se særlig forskjell på dvd og blueray, særlig med en god dvd spiller. Og for å ikke snakke om en god gullkabel Så ja, det blir litt enkelt å si at kvaliteten er som dag og natt mener nå jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Tom: Greit at du vil briefe med kunnskaper og sånn... Men: Du kan helt sikkert få 1080 på dvd også, men med samme kvalitet får du mer tid på en blu-ray enn dvd. Ergo det går ann å sende ut en plate istedet for 3... Ferdig med offtopic, syntest Nextjet ATP filmen er konge, må vel kanskje bestille denne også da, dåg på dvd plate. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Tom: Greit at du vil briefe med kunnskaper og sånn... Men:Du kan helt sikkert få 1080 på dvd også, men med samme kvalitet får du mer tid på en blu-ray enn dvd. Ergo det går ann å sende ut en plate istedet for 3... Greit at du vil klage, men dette blir smør på flesk Jan Tore Du poengterer akkurat det samme som jeg sa.. Størrelsen derimot er langt mer synlig for blueray, hvor blueray har en kapasitet på 25GB (single-layer)og 50GB (dual-layer) kontra en dvd har 4.7GB (single-layer)8.5GB (dual-layer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ja jeg viste jo bare at det kan gå ann å si noe uten å begynne å greie ut en doktorgrad.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Point taken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stian Tørnquist Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 PAL DVD har maks oppløsning på 576i og maks bitrate på 10,8 Mbps. Blu-ray har maks oppløsning på 1080p og maks bitrate på 54 Mbps. Det blir ganske meningsløst å hevde at det ikke er stor forskjell mellom DVD og BD. For å få høyere kvalitet fra en DVD-plate må man bruke Blu-ray format (BD9), og dermed trenger man også en Blu-rayspiller for avspilling. Med filmer over 90 min vil gjennomsnittlig bitrate uansett falle under 10Mbps. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Buvik Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Må si meg enig med Tom. Det å si at BluRay kontra ordinær dvd er som natt og dag, er å ta den litt langt. Hvis du studerer filmen nøye (med godt utstyr), er det nok mulig å se forskjell, men en blindtest kan være vanskelig. Kjører selv BluRay på PS3 og Philips 42'HDTV. Har en ganske standard HDMI-kabel mellom. Jeg har erfart at du skal sitte ganske nærme og studere små felt av bildet for å greie å skille mellom formatene. Tror at du må vesentlig opp i pris for å se noe særlig større forskjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Dette blir nå litt offtopic, beklager dette for min del. Minner om en tidligere diskusjon på området http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=568370&page=1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Mogren Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 Nästa Blu-Ray verkar bli SAS MD80 /JM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.