Gå til innhold

Vestfjordoksen rauter igjen.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Riktignok på italiensk, men lyden er ikke til å ta feil av!

Endelig er det noen som har tatt mål av seg til å lage en realistisk modell av Starfighter`n til FSX. Både Alphasim, Captain Sim og Cloud9 har gjort sine forsøk, men alle var portovers fra FS9, og manglet mye på å gi et rettferdig bilde av denne klassikeren. Nå er det en gjeng italienere som kaller seg The Sim Skunkworks , med en erfaren F-104-pilot i spissen, som har holdt på ei stund med en meget interessant modell av herligheten. Det er på mange måter en "beta-versjon", men den er kommet så langt i utviklingen, at de har gjort den tilgjengelig for en symbolsk sum av 8 Euro. Dette er et fly som krever respekt av piloten, og det anbefales å studere flight manuals før første flytur ;) .

oks1.jpg

 

oks2.jpg

 

oks3.jpg

 

oks4.jpg

 

oks5.jpg

 

oks6.jpg

 

oks7.jpg

Jeg ser virkelig fram til å sette meg mer nøye inn i flyets systemer og håper noen forbarmer seg over den med norske farger. Modellen blir utviklet videre, men allerede nå er den en opplevelse å fly, og for første gang har noen klart å lage et skikkelig Starfighter-RAUT !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilete Ernst! Men det kan sjå ut til at den eine kunstige horisonten din og DG'n er ute av drift? :grin:

 

Starfighteren er knall å fise rundt i. Men som du seier...den krev sin mann med handa på stikka....(ehm ikkje tenk koffert no! :grin: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakkåtakk folkens ! Ja jeg håper Dag Roger eller "Henry William" får tenning på denne modellen, så får vi kanskje en i norske farger. Uansett, denne S-utgaven er italiensk, og er det noe italienerne er gode i, så er det LIDENSKAP. Det ligger mye lidenskap i denne modellen, og selv om dette er tidlig beta-modell uten imponerende utseende, så er det mye SJEL i flyet. Den flyr VELDIG nært det jeg har hørt erfarne Starfighterpiloter beskriver med tårer i øynene, og den MÅ flys med respekt og litt kjennskap til dens spesielle aerodynamiske utnyttelse. Tror selv erfarne simmere vill banne høyt på første flytur, og dømme realismen sør og ned hvis man ikke setter seg litt inn i dette spesielle flyet .

 

Selv er jeg tidlig i den originale flight manual, og ja Torstein, det er mange brytere og instrumenter som ikke er riktig aktivisert :blush: . Det skyldes min frekke selvtillit, hvor jeg innbiller meg å kunne temme en Starfighter med noen timer i FSX bak meg, mens real F-104-piloter fortsatt svettet etter både 2 og 3000 timer i lufta .

 

Jeg vet hva slags turtall og hastigheter den krever under forskjellige prosedyrer, men jeg sliter med å finne alle brytere til de mange systemer som må være aktive. Jeg har en lang vei å gå, men jeg gliiiser hele veien :grin: :grin: !

 

st1.jpg

 

.....siste oppdagelse, den HAR faktisk aktiv fallskjerm, så endelig klarte jeg å stoppe før runway var oppbrukt :D .

Og de italienske Starfighter-elskerne lover at det kommer mange oppgraderinger framover. Dette blir en spennende reise!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vi har jo en av de få starfighterne som er igjen stående i hangaren, og makan for et flott fly!

 

 

:) ....helt enig, men for oss som vokste opp med denne rautende jageren over hodene våre, ble det naglet en kombinasjon av skrekk og interesse langt inn i ryggmargen, så jeg har alltid hatt en spesiell interesse for dette flyet. Jeg har også fulgt nært med på prosjektet med å få 637 i lufta igjen, og savnet en modell som kunne utnytte realismen som ikke var mulig i FS9. Nå ser det ut til at vi er langt på vei å få realisert disse drømmene...... ??

 

 

Skjønner det er ting på gang når selv svettedråpene blir simulert på fs-piloten

 

 

:D :grin: ...det måtte kraftig lut til for å lure DEN karen fram i lyset :grin: . Nå vet jeg jo at dere NATO-gutta har mye bra å fare med, men skal det komme TÅRER i øynene, så må det nok en Starfighter til :grin: !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at disse ikke lenger brukes i Norge. Alle systemer i flyet fungerer, samt motor i starfighteren som står på Sola.

 

Har hørt rykter om at F-104 som står i Bodø skal på vingene... De var iallefall hos oss og hentet noen deler. Det hadde jo vært stilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he, jeg ble også kraftig rammet av sjokk, og måtte innom forumet til A2A. Her fikk jeg sett filmen i HD på full skjerm, og jeg gikk fra sjokk til koma. Nå mottar jeg nødvendig påfyll av fludium, og kjenner at kreftene vender langsomt tilbake......

 

Ellers tror jeg det er ei stund til vi får flydd A2A sin Starfighter, og det er også usikkert om det kommer andre modeller enn A og C utgaven. Vi skulle jo helst hatt F-104G, og det nærmeste vi kommer så langt er den italienske S-utgaven. Men det er ingen dårlig trøst! Mens A2A helt sikkert kommer til å være perfekt utseendemessig, så har SkunkWorks så absolutt klart å lage realistiske flyegenskaper og imponerende lydfiler. Tror det er nok å henge fingrene i mens vi venter på A2A :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ernst og Jens-Ole;

Dere skal ikke se vekk fra at jeg prøver en adaptering av Cloud9 texturene på denne. Det virker som flyet er rimelig bra ja. Syns jeg drar kjensel på visse visse elementer fra C9 modellen så det er mulig de har brukt source files fra denne som basis. Dette var imidlertid en FSDS2 modell som det ikke var helt lett å få over i 3DSM men kanskje de har funnet utav det.

Jeg sendte en request på en evalueringskopi av 104Sen til dem for å se hva som skal til for å tilpasse gamle painter. Modellen skal visst re-mappes så det blir nok litt forandringer men jeg tror det er lurt. Ser det er endel texture stretch her og der, spesielt på nedre del av skrog.

De har også lovet en 104G så da kan det bli basiser for norske slike samt CF-104er.

 

Vi ser etterhvert. Jeg skal male noen flere RAZBAM A-7er først... tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Heisan Dag!

Spennende at du har kastet øynene på denne modellen. Jeg er ikke så grenseløst imponert over texturene på F-104 fra "SkunkWorks", så de kunne trenge eksperthjelp fra noen som KAN slikt :grin: . Men jeg er i nesegrus beundring over resten av modellen. Den flyr veldig nært slik jeg innbiller F-104 oppfører seg, og den krever faktisk at man følger boka i alt man foretar seg. Og fortsatt lover de italienske entusiastene at de har nye oppgraderiner på gang, så nå ser det ENDELIG ut til at vi har en skikkelig Starfighter til FSX !!

 

Og så kommer A2A snikende inn fra venstre :o . Er du involvert i DET prosjektet ? Ingen tvil om at de gutta kan sine saker, men så spørs det om deres Starfighter bare er A-modellen for testflyvning, eller om de kommer med en utvidet pakke?!?! Her er det bare å rydde unna alle andre forpliktelser, og sitte klar med VISA-kortet :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nei jeg er ikke med på verken F-4C/D en til A2A eller F-104en. Ser ut som det blire en A eller C modell av sistnevnte. Men kan jo alltids håpe på en G/CF.

Jeg er litt lojal mot RAZBAM/IRIS, de har virkelig blitt mer "high end" i det siste. Aerosoft er selvskrevne kompiser da, bare de klarer trykke ut noe som er attraktivt for en kamuflasjemaler. F-14en kan bli det og Hueyen og. De har noe annet på gang også men det kan jeg ikke snakke så mye om.

 

MvH

Dag Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...