Gå til innhold

Jagerpilotene på TV ikveld torsdag


Trond Sørli

Anbefalte innlegg

Tenkte bare å tipse om en ny serie som starter på Viasat 4 kl 21.35 ikveld.

 

Virker lovende!

 

Sakset fra programmet:

 

"Norsk dokumentarserie. En mer actionpreget arbeidshverdag enn det Forsvarets jagerpiloter på Ørland hovedflystasjon opplever, finner du ikke i Norge. I dokumentarserien Jagerpilotene følger vi tre erfarne F16-piloter på bakken og i lufta, under forberedelser, trening og skarpe oppdrag. Vi er også med to uferdige piloter, som kjemper for å oppnå drømmen om å fly den mektige F16-maskinen på egenhånd. Premiere.

Vi møter Jagerpiloten Snatch som skal ut på et skarpt oppdrag og skyte missiler for første gang, noe han er veldig spent på og gleder seg til. Sammen med piloten Matrix skal han også være med på å simulere et missilangrep mot et skip, der de skal fly bare 15 meter over vannoverflaten. Dette er et vanskelig oppdrag som ikke går helt som planlagt for Snatch."

 

-T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mats Brendesæter

jeg må i grunn si meg litt uening. Likte ikke oppsettet. Skulle vært litt mer rought. Litt action. Og de gutta må jo vise at de er sjefen. De var jo så beskjedne alle sammen. Manglet litt action der ja. Men ellers veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et av de programmene der de viser den FAKTISKE hverdagen og ikke fremstiller folk som guder og helter.

 

Så jeg liker opplegget, men man må være kanskje over middels interessert siden det er mindre action og mer "hverdag".

 

Når det gjelder callsign, så tror jeg ikke de er redde for at deres ekte navn kommer ut. Så å kalle det amatørmessig at det står på drakten er vel å ta litt hardt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært litt mer rought. Litt action. Og de gutta må jo vise at de er sjefen. De var jo så beskjedne alle sammen.

Nja, jeg tipper at de som er totalt blottet for ydmykhet, og de mer selvgode typene du etterspør, forsvant ut av utvelgelsesprosessen ganske lenge før de havnet i cockpit på F16. Og godt er isåfall det. Dette er jo et "de beste av de beste" yrke, og spesielt med tanke på hvor unge en del av disse gutta er syns jeg de ga et veldig fint og betryggende inntrykk.

 

At programmet blir presentert i den svært irriterende fordummende amerikanske dokusåpe-stilen er vel dessverre bare sånn det har blitt, og prisen å betale om man vil "være med på innsiden" av diverse ting via TV. Skal vel liksom gjøre det mer spennende, men er jo bare vanvittig irriterende...

 

Alt i alt et fint program syns jeg. Er nok ikke så veldig mye mer interessert i jagerfly enn gjennomsnittet, men liker alt som har med fly å gjøre, og vil defintivt se resten av episodene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må seia at eg vart skuffa over programmet. Det er dei samme klippa om att og om att. Ting vert forklart til ein sovnar utan at ein får sjå kva som faktisk skjer. Like før det kunne blitt spanande, skiftar dei vinkel og ein ser bakover i cockpit medan action er foran flyet. Rett og slett dårleg. Trur neppe eg kjem til å sjå resten av programma. Irriterande igrunn. For det kunne ha vore ein veldig bra serie om dei hadde gidda å køyrt litt "norsk" stil over dokumenteringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...