Gå til innhold

COM interface mot flightsim


Håvard Sande

Anbefalte innlegg

Håper dere tilgir et teknisk spørsmål her, det passer ikke inn under andre kategorier...

 

Ved hjelp av COM/DCOM kan man knytte seg til prosesser i et program fra et annet program. Man kan f.eks. lage et program som styrer andre programmer. Jeg har forsøkt å gjøre dette med FS2002 og Falcon 4.0, er det andre som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskriver ikke veldig i detalj eksakt _hva_ du vil gjøre. For å lese data fra FS og å sende kommandoer til den, så er det nok best å gå via FSUIPC (SDK til den ligger på http://www.schiratti.com/dowson.html), evt. så kan kanskje Netpipe SDK'en på http://zone.msn.com/flightsim/FS02DevDeskSDK12.asp være noe?

 

Nå er vel ikke alt dette særlig COM-orientert, men jeg tviler på at FS2002 tilbyr de helt store mulighetene for å la deg aksessere ting via COM. Correct me if I'm wrong though.

 

Morten.

 

[ 05.10.2002, 15:23: Endret av: Morten Hanssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten, takk for tipset! Ser veldig bra ut dette, gode muligheter for å lese ut informasjon, om ikke annet. Det overrakser meg ikke om det ikke er mulig å interkommunisere via COM, det åpner jo for mye rare muligheter...

 

Vet du om det finnes noe tilsvarende for Falcon 4.0?

 

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har fått en del erfaring med COM-programmering gjennom et prosjekt på jobb, der vi kommuniserer med forskjellige CAD-applikasjoner. Tenkte jeg skulle sjekke mulighetene mot flysimulatorer, kanskje lage noen programmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...