Gå til innhold

Norwegian + Ryanair bryter Svensk lag?

Timmy Brandt

Anbefalte innlegg

Det är återigen diskussion om smygavgifter för flygbolagen här i Sverige. Såg precis intervju med en av de anställda på Norwegian (Svensk informationsansvarig) och hon sa:

Eftersom Norwegian är ett Norskt bolag så förhåller vi oss till dom Norska reglerna och Norge/Norwegian har inga extra avgifter för att betala med kreditkort på flygbiljetter.

Jaså?

280417-norwegian.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de to over deg sier helt forskjellige ting Tom. Sikker på at du er enig? ;)

Åge oppfordrer indirekte til å droppe bruk av kredittkort og heller betale med debetkort. Mens Seljeseth er en mann med vidkjent meget godt øye for detaljer, og påpeker derfor at debetkort ikke er kredittkort. En slags arrestasjon på grunnlag av logisk brist i argumentasjonen, slik jeg oppfatter Gunnar her. Dog kan Åke forlange fritak ved å hevde at dette kun var til orientering, informasjon, ikke et motargument i debatten. Hvorvidt Gunnar går på den, får vi vente å se...

Utover det er jeg også enig med alle sammen. Det er tydeligvis gebyr på bruk av kredittkort hos Norwegian, men det går an å betale med debetkort, og slippe gebyr... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da utspant ikke debatten seg til den dramatisk spennende "FS.no- thrilleren" jeg så for meg likevel, og det er nok bare å akseptere den beklagelsen! :grin:

Men tilbake til selve saken, finnes det altså en norsk lov som forbyr avgifter på betaling med kredittkort? Eller hvem sine regler er det det henvises til her?

At den svenske informasjonsansvarlige har tatt munnen litt for full her, må vi vel uansett gi Timmy rett i. Det ser slik ut for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...