Gå til innhold

VATSIM EVENT! Gardermoen Realtime 18Sept. 08-22z!!


Daniel Klepp

Anbefalte innlegg

Joda ser den! Np!

 

Men om svensker/dansker flere C1 klarte å joine for å få ENOR dekket hadde det jo vært gull, unicom 122.80 in use som pokker her! hehe

 

ENOR trenger jo nødvendigvis ikke være dekket av noen som er på treffet, så om det hadde vært med i staffingtråden kanskje man kunne fått noen! Uansett er det vel bare et par kontrollere som bruker ENOR og ikke ENOR_S :)

 

 

 

4flighter gjennomført 2ut og 2inn, takk for god service igjennom alle posisjoner! Ha en god kveld videre ved scopet og i cockpit folkens! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 145
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Flere med CTD? Så det var altså ikke Windows 7 sin feil... Jeg har brukt hele dagen på å formatere om til Windows XP, legge inn alle programmer. Også får jeg pokker meg CTD igjen. Virker som om det er SB. Noen som har tips om hvordan det kan løses?

 

Beklager fraværet, får heller ikke slettet bookinger. Hyggelig å snakke med noen få DEL-servicer da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få skryte litt av dere som var ATC idag - meget bra gjennomført event, og det er faktisk ganske stor klasseforskjell på ATC her i Norge kontra resten av kontinentet synes jeg.

 

På min flight SK7464 fra LGTS til ENGM idag var jeg innom live ATC under takeoff fra LGTS og gjennom polsk luftrom. Svensk luftrom logget dessverre av like før jeg kom dit, og dermed ble det Unicom frem til T/D og norsk luftrom.

 

Men ATC på LGTS og i polsk luftrom var litt so-so etter min mening - dårlig lyd, vanskelig å forstå hva de sa (delvis pga lyd, og delvis pga gebrokken engelsk) og litt gretne når man stadig måtte be dem gjenta. Når jeg kom til norsk luftrom var det ikke noe problem - mye bedre lyd på ATC og lett og forstå meldingene.

 

Skulle gjerne hatt live atc hele veien fra LGTS til ENGM, ble litt mye Unicom til tider, men sånn er det jo - storkoste meg uansett gjennom flighten likefullt, og tror faktisk jeg var sånn passe i rute også - tok av 1755z (rutetabellen sa 1750z) og landet 2117z (landing skulle vært 2110z) etter hva jeg noterne, og det må vel sies å være akseptabelt - Var ingen PAX som klaget iallefall :-)

 

Uansett - Gratulerer med vel gjennomført Event, og så håper jeg det ikke er lenge til neste gang!.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGM fra 10:00 til 00:00 lokaltid:

 

Departures: 104 - Arrivals: 107

 

Detaljer på: http://stats.vatsim-germany.org/

 

Vi hadde desidert mest trafikk denne dagen:

 

1 ENGM Oslo Gardermoen 215

2 EGLL London Heathrow 149

3 KLAX Los Angeles Los Angeles 139

4 EDDM Munich Munich 122

 

 

Media var ikke invitert nei. Foretrekker å holde denne slags nerdeaktiviteter bak lukkede dører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle,

 

Takk for en super opplevelse i helgen. Dette var et meget godt tiltak og arrangement, som kom istand som et alternativ for oss når FLG desverre ikke ville bli en realitet i høst.

 

En stor takk rettes til alle piloter, såvel nasjonale og internasjonale, deltakende med-ATC'er, og ikke minst Daniel og Werner som arrangerte dette, avtalte med Avinor for besøk i TWR/APP, lån av simulator og lokaler for hele helgen.

 

Det var en stor glede og opplevelse å delta. Og selvfølgelig er det noe som er verdt å kjøre 1.954 km for igjen en annen gang!

 

Takk for en knall helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...