Ole Marius Holden Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 http://m.db.no/2010/08/21/nyheter/flystyrt/innenriks/13057945/ (Skriver fra mobil, derav mobil-linken) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Det står veteranfly og i dag har Harwarden fra Kjeller vært forholdsvis aktiv men jeg har ingen grunn til å si det er den. Begerepet veteranfly kan vel spenne fra 2 dekkere, Pieper Cub osv til alt mellom himmel og jord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ja så det der. Er en spit som har gått i bakken. Ikke et uvant syn når det gjelder den flytypen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Spitfire, og er vel trolig en av Biltema sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Ja jeg så den også over hustaket her tidligere i dag og i går også om jeg ikke husker feil. Dette var trist men slike hobbyer har en kalkulert risiko vil jeg nesten si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Marius Holden Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Går ut fra at det var spiten som kræsja. Harvarden(tror jeg) passerte ihvertfall over her(sitter like ved flyplassen på røros) mellom sju og halv åtte. Mulig den ble omdirigert hit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Må vel ha vært en av Biltema sine maskiner da ja, trist sak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Trist Men hvor mange Spitfire har Biltema ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Biltema har én Spitfire. Den var på oppvisning på Jarlsberg sist søndag med en dyktig pilot i cockpiten. Dette er veldig trist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Fossen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Biltema eier to spitfire. Dette var utrolig trist ja... Disse har vel vært rundt om i Norge på diverse flysetevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette var trist ja.At de lander på slike gress baner etc med gamle sjeldne fly liker jeg ikke.Spitfire har ett smalt understell,som ikke akkurat gjør det lettere for piloten og lande på ujevne baner.Slik som Messerschmitt 109. Her er det nok en landing som kunne ha gått ille.se 1.18 uti filmen [video:youtube]5nj77mJlzrc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Adressa.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Som Håkon sier så har de to, SE-BIN og SE-BIR, dvs. det er vel kanskje bare en som er flygedyktig nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Tragisk er det en gammel doning som går i bakken. Disse er jo verneverdig og trist synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Sannsynlighetern er vel stor for at det er Bertil Gerhardt som fløy dette flyet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Sannsynlighetern er vel stor for at det er Bertil Gerhardt som fløy dette flyet.. Kan være det ja.Men det kan man ikke si ennå.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Marius Holden Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 http://www.retten.no/lokale_nyheter/article5233720.ece mer info om ulykka Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 LF.XVIII SM845... piloten i 60 åren och från nordvästra Skåne så det kan mycket väl vara Bertil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Da det virker som det er enkelte som kjenner Bertil her så kan jeg si at når vi hørte om ulykken så fryktet vi at det var Bertil eller Pär som var involvert da det er hovedsakelig de som flyr for Biltema. Kort tid etterpå fikk vi tak i Pär så vi vet ihvertfall at han ikke var i ulykken. Dessverre så peker det mot at det er Bertil som har omkommet og det er utrolig triste nyheter. Jeg kjente han bare som en av instruktørene her nede i Skåne, men jeg vet at han har mange kolleger, venner og familie her som jeg ønsker å uttrykke min dypeste kondolanser til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 har pratet endel med Bertil i sammenheng med flyshowet på Lista ifjor og iår.. utrolig leit å høre at det er mest sansynligvis han som har vært uheldig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dere som sier at Biltema har to Spitfire, har selvsagt rett. (jeg skrev én) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Det er offentliggjort at det var Bertil som omkom i denne ulykken.. http://hd.se/skane/2010/08/22/ljungbyhedsflygare-omkom-i/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Bara några timmar tidigare såg jag just denna spitfire på Stockholms flygfestival. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.