Christian Paulsen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ikke at det er noe galt med spørsmålet Andreas, og MS har forsåvidt "allerede" belyst noen satsingsområder. Jeg tror det er litt tidlig og si så mye om enda. Men i mine øyne er det ikke nødvendigvis nødvendig med en milelang "nye features- liste" for å rettferdiggjøre produktet. Jeg håper bare de kan lage noe som virker bra, og som ikke fratar meg noen muligheter jeg har i dag. For å dra en parallell til operativsystemer så var listen over nye features i Vista svært lang, og nyvinningene både teknisk og på brukernivå var veldig mange ifht XP. Ser man derimot på nye features i Windows-7 så er det svært få og veldig lite der som ikke er i Vista. Likevel selger 7 som hakka møkk, Vista solgte temmelig dårlig. Du skjønner sikkert hvor jeg vil. For meg er FSX "flysimulatorenes Vista", ingen tvil om at det finnes rikelig med forbedringer fra det gamle, men det kunne bare blitt laget så uhorvelig mye bedre. Hvis MS klarer å gjøre noe tilsvarende med FSX, er det mer enn nok til at jeg kjøper det. Dog tror jeg vel egentlig at det kommer til å bli mer endringer, men nevner det bare for å belyse at antall nye features ikke nødvendigvis er særlig avgjørende for produktets popularitet, og i alle fall definitivt ikke noen god måleenhet for vellykkethet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Til slutt håper jeg at prosessen angående utvikling av addons blir lettere, slik at det benyttes mer tid på å produsere istendenfor å finne ut av alle slags rare ting. Enig. At alt omtrent ligger på ingeniør/etterforsker nivå, gjør at jeg sakte, men sikkert mister lysten til å fortsette. Det legger i alle fall en sterk demper på ting jeg hadde lyst til å gjøre, men som jeg ikke giddder, fordi metodene er på steinaldernivå, og det tar et hav av tid... Tenk så moro om vi hadde hatt et program som jeg hadde til Fly II, der jeg kunne lage realistiske bygninger av ferdige elementer. Legg til samme type program for runways og taxiways, og vips, så hadde jeg laget en realistisk flyplass på et par dager... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ved utvikling av applikasjoner mot det professionelle markedet, var det før vanlig med en beta test periode i slutten av utviklings prosessen. Nå er det blitt mer vanlig at betatesterene er med helt fra start, og gir tilbakemeldinger fortløpende. Samt komme med nye ideer. Tenk om en gruppe utviklere hadde vært en del av beta teamet fra start. bare tenk. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg har faktisk prøvd akkurat det. Sånn var det en stund med PMDG, og ellers har jeg vært litt med i prosessen å tegne nye skip real-life. Så jeg kan bekrefte at slikt bare fører til positive resultater :smile: Driver ellers en viss "lobbyvirksomhet" diverse steder, for at vi skal få et program der man enkelt kan lage runways, aprons og taxiways, med egen merking. Ja, man kan bruke gmax til slikt, men det er *ikke* rette programmet til formålet. Og det er mange utviklere med meg, som sier det samme. Det er tilmed en del payware utviklere, som skygger unna gmax i denne sammenheng. Og det forteller jo litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Lobby virksomheten din håper jeg fører frem Andrew. Har du tid til overs kan du gjerne drive noe lobbyvirksomhet mot Microsoft også. Jeg tvilere på at Gmax vil være involvert i fremtiden. Det er mer på hvor sære Autodesk er når det gjelder lisens rettigheter. Gmax er egentlig et bra program, men det er gammelt. Det gjør ingenting galt, men det hjelper deg heller ikke. Man må gjøre alt selv. Eneste tilnærmet autofunksjon er "array", men den kan være krøkkete den også. Nå er det slik at om man vil produsere noe, kan dette gjøres i hvilket som helst 3D software. Det er kun "game packen" som gjør at man må innom GMax eller 3Ds Max versjon (maks)9. Man kan per i dag produsere en byggning i et hvilket som helst 3D software og importere inn i FS Design Studio for materialer og eksport. (Jeg har ikke prøvd dette). Nå fikk jeg nettopp siste nummer av PC pilot. De har en artikkel angående MS Flight. Noen få punkter: -MS ønsker å redusere utviklingstiden som var på 3 år. -Koden skal forenkles. -At ingen PC'er kan kjøre softwaren skikkelig på release datoen ønsker de også og gjøre noe med. -Det skal bli en software for både nybegynnere og avansert viderekommende. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ingen Norske Broer uten den geniale Array funksjonen, nei :smile: Pluss Clone, Flip Normal, Mirror, Bend, Boolean Operands. Var ellers en tur innom FSDeveloper, og fant en tråd med sammenligning av FSX og Flight. Nyt bildene, ignorer forumtrollet: http://www.fsdeveloper.com/forum/showthread.php?t=22672 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bendik Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 MS Flight er nå lansert! Var inne å sjekka på nettsidene i går, og der kan du laste ned full versjon, siden den er gratis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.