Gå til innhold

Store nyheter, ny Flight Sim på vei


Audun Sjøen

Anbefalte innlegg

  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Dette viste jeg, og endelig ble det bekreftet YIIIIIIIIIIIHA

 

Microsoft Flight here we come

 

Edit

 

 

Microsoft Heralds a New Age of Gaming With "Age of Empires Online"

 

New franchise installment joins exciting PC lineup of LIVE-enabled titles from Microsoft Game Studios.

 

COLOGNE, Germany - Aug. 17, 2009 - On the eve of gamescom 2010, the world's largest consumer-oriented games showcase, Microsoft Corp. unveiled the newest addition to the famed "Age of Empires" franchise, "Age of Empires Online." Microsoft also announced the development of "Microsoft Flight," a new entry inspired by the best-selling "Microsoft Flight Simulator" franchise. Published by Microsoft Game Studios, these new titles, along with the previously announced "Fable III," fully integrate the free* Games for Windows – LIVE online service to deliver compelling socially connected gameplay experiences.

 

"Today, we're bringing powerful, inventive gaming experiences to the Windows-based PC," said Phil Spencer, corporate vice president of Microsoft Game Studios. "Over the years, our PC heritage captured the hearts and minds of millions of players. Reinventing these iconic franchises with social, shared experiences at their core marks the beginning of our return to PC gaming in bold new ways."

"Age of Empires" for a New Era

 

With more than 20 million copies sold worldwide, the "Age of Empires" series redefined real-time strategy games for Windows-based PC players. Now, the timeless franchise once again invites players to experience its rich storyline in new ways. Developed by Robot Entertainment, "Age of Empires Online" will invite players to create a living, growing online world, shared with friends and friendly rivals around the globe. Begin the journey with your own Greek civilization, and watch as it progresses from a village to an empire. Embark on quests along the way, alone or with friends, and immerse yourself in epic tales, quirky characters, adventure, history and strategy. Together with the Games for Windows – LIVE service, "Age of Empires Online" delivers a rich, social experience that lets you play however you want - anywhere, anytime.

 

Marrying fresh features with iconic gameplay, "Age of Empires Online" offers something for long-time fans, newcomers and everyone in between. "Age of Empires Online" will feature:

 

* A persistent online capital city that lives and grows even when you're offline

* Cooperative multiplayer quests, trading and a level-based system that lets you progress at your own pace

* Fun, approachable style and storylines

* Free-to-play experiences via Games for Windows – LIVE

 

 

 

More information, news and chances to join the beta program are available at http://www.ageofempiresonline.com.

Introducing "Microsoft Flight"

 

Twenty-eight years after the debut of "Microsoft Flight Simulator 1.0," Microsoft Game Studios also announced the internal development of "Microsoft Flight," a new Windows exclusive. "Microsoft Flight" will bring a new perspective to the long-standing genre, welcoming everyone, including long-time fans, to experience the magic of flight.

 

A teaser of the future of Flight on the Windows-based PC is available at http://www.microsoft.../games/flight/.

 

Discover Adventure With "Fable" on the PC

 

"Fable III" for Windows lets you once again join the action, drama and adventure while you rule Albion as the next king or queen in an ever-evolving world of rebellion and revolution. Discover new quests and unlock new regions as you make choices and sacrifices to test your morality and potentially affect your entire kingdom. The choice is yours: reunite the impoverished people of your kingdom as their monarch, or bring Albion to the brink of collapse.

Powered by Games for Windows – LIVE

All three titles are designed with Games for Windows – LIVE at the core, delivering a seamless online gaming experience from start to finish. Log in with a single identity to earn Achievements and up your Gamerscore across Games for Windows – LIVE and Xbox LIVE. See your friends online, send and receive voice messages, text messages and game invites, and enjoy cross-platform communication. You even receive automatic game updates and the ability to extend the experience with Game Add-ons only found on the Games for Windows – LIVE Marketplace.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir et litt "fordummet spill", men dere må huske at det faktisk er alle addonsen vi har som faktisk gjør dagens FS til den simmen det er, og så lenge MS fremdeles lager en FS som er mulig å utvikle med tredjeparts addon er jeg ikke bekymret.

 

Tross alt er ikke "vanilla" FSX så veldig simulert egentlig.

 

Og jeg har en liten mistanke om at de fleste seriøse tredjeparts utviklere er blitt konsultert av MS i utviklingen av denne oppfølgeren.

 

Gleder meg uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med en følelse av at dette blir et seriøst fordummet og "konsollifisert" resultat, mer spill enn simulator.

Jeg forstår følelsen, men håper heller ikke det blir slik, og er litt optimistisk. Jeg kan heller ikke se noen grunn til at vi ikke kan ha begge deler. Hvorfor skal det ene ødelegge for det andre?

 

Blir det mulig å utvikle addons til dette produktet, tror jeg vi blir fornøyd. Kanskje ikke med basis pakken, men med addons fra PDMG, Aerosoft og alle andre.

 

Jeg kommer ikke inn på siden med teaseren. Hvordan ser det ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker begge for link og film.

At simulator delen i navnet er borte, kan være en strategi. Simulator ordet kan skremme bort mange kanskje mer enn den tiltrekker en liten gruppe.

 

Det jeg er mest redd for er at microsoft gjør samme feil som da de introduserte FSX med directX 10. Vi fikk presentert bilder av hvor flott fjell, daler, skog og vann skulle bli. Det ble en gedigen nedtur. Teaseren er en rendrert filmsnutt som ikke representerer noe realtime. Tar jeg feil, blir jeg meget positiv. Pent var det

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, teasere er som regel laget på humbug. Noen som sitter å lager en form for kort 3D snutt som omhandler samme tema som spillet/simulatoren, men i virkeligheten så er det langt ifra sånn det er.

 

Har sluttet å se trailere for å avgjøre om jeg skal kjøpe spill eller ikke, må ha det i gameplay video.

 

Er også en smule redd for hva som skjer med de neste generasjonene av Flight/flight simulator :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker noe jeg kan bruke offline, men med mulighet til online de få gangene jeg gjør det. Alt dette med Live, sosialisering, blæblæ skremmer meg bort. Høres veldig masete ut. Jeg har ikke behov for å treffe masse nye mennesker hver dag, og/eller kommunisere meg i hjel på mobil, facebook eller Live. Nope, laidback, please. Godt vi har X-Plane. Ender vel opp med at jeg blir sittende med en gammel PC med museums-simulatoren min :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Det jeg fant mest beroligende i artikkelen var at de har brukt begrepet Windows-based PC, dvs. at min frykt for at MS vlle satse på et flyspill for konsoll (XBox360) nå er grunnløse.

 

Det som forbaser meg er at MS i denne uttalelsen presiserer at den kommende satsingen er for Windows-based PC. Dette gjelder også Ages of Empires som (med rette) betraktes som en av de beste strategispillene noensinne (i lag med Sid Meyers Civilization).

 

Jeg har før nevnt at MS er skviset på konsollsiden mellom PS3 og Wii. I tillegg får jo Apple masse oppmerksomhet rundt sine produkter, som har slått markedet som en hydrogenbombe. MS har etter min mening havnet i en skyggens dal, derfor kommer de med denne satsingen for å oppnå tillitt og oppmerksomhet.

 

Det som kommer fram er at spillene vil bli nettverksbaserte. Da spørs det om selve spillet blir lagt på skyen eller om det er snakk om mer tradisjonell multiplayer.

 

Men faktoren som er aller viktigst, er muligheten for å bygge ut simulatoren med addons (som Ragnar nevnte). Uten denne muligheten, så har vi alle nå spilt X-Plane eller Fly!

 

Det blir spennende å se om MS har oppfattet dette. Kommer de med en middelmådig lukket flysimulatorspill, så er det ikke det vi ønsker (selv om det kan bli OK forretning for MS).

 

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at Microsoft er ute etter å tvangsosialisere folk Andrew, så jeg ser ikke bort ifra at det blir løsninger der man flyr for seg selv.

 

Det jeg er overbevist om at de er ute etter er pengene våre. De ønsker å tyne mest mulig penger ut av oss som konsumenter. En annen ting er at de vil prøve å redusere piratvirksomhet på denne måten. Resultatet er at det er den vanlige kunden som får svi.

 

På den andre siden, synes jeg at Microsoft kunne fikset litt på FSX underveis nå når de har satt sammen et team.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de vil tyne mest mulig ut av folk er det ingen tvil om. De får bare komme med nettskyene sine, men de kan ikke regne med jeg henger meg på. Jeg tror mer på å styre og utvikle min egen, lokale computerkraft. Kan ikke fordra det tjenstebaserte greiene de forsøker å bygge opp. Og "tjeneste" er som du sier, tyne mer penger ut av folk.

 

Jeg kan jo legge om budsjettet. Ser jo bare på 3-4 av 25 TV kanaler (uansett pakke), og zappe knappen er alt utslitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en annonsering fra Microsoft! Nå håper jeg bare på Microsoft Trains også :grin:

 

Må si jeg er litt skeptisk til at de fjernet "simulator-delen" av navnet' date=' men vi får se [/quote']

 

Jeg satt og tenkte på det samme, men som andre sier, la oss håpe det bare handler om en ny markedsføringsstrategi. Er vi heldige, kan nedleggelsen av Aces og denne annonseringen være noe av det beste som har skjedd Flight Simulator-serien. En helt ny grafikkmotor, koding osv. samt nye mennesker med nye og friske ideer *krysser fingrene* :)

 

Er vel en del som tyder på at den blir for XBOX..

 

 

Nå står det jo "Windows Exclusive" i annonseringen, noe som skulle tilsi at det ikke vil bli noen konsoll-versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo ikke noe nytt at Microsoft ikke har gitt opp flightsim helt, så jeg for min del tviler på at en "konseptfilm" gjør at Aerosoft gir opp AFS2013

Jeg tror du har temmelig rett i det Jo Erlend. Her er et sitat fra Mathijs Kok med link. http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=37244

"In the long run it doesn't mean a lot for our plans, we got something they don't got and that's high end content!"

Klarer Aerosoft stable en simulator på beina, tror jeg resultatet blir mer slik vi på dette forummet ønsker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har sagt det før og sier det igjen, tror faktisk jeg sa det i samme posten som ble oprettet når nyheten om at MS la ned MS, neste versjon blir på Xboks eller på cloud, og ser mange her har hvert skeptiske til skyen, dette gir faktisk helt nye muligheter når netse versjon skaleres mot dette...dette blir bra skal du se. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...