Gå til innhold

Braathens tur 22.08.10 Info+påmelding.


Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

G'day airmen!

 

Søndag 22.08.10 KL 20 går startskuddet for Braathens S.A.F.E Vintage Flyers andre gruppe-flight og DU er invitert.

 

Litt av vitsen er å lage en sosial happening der vi flyr gamle Braathens fly. DVS alt fra 737NG til DC-3. - All ære til den som finner veien med gammel farkost. GPS og FMS er ikke det som bringer mest status her men alle er SELVSAGT velkommen. Det viktigste er at man møter opp.

 

NB: Minner om at man må beherske flyet man flyr på Vatsim så jeg anbefaler at man øver seg godt først hvis man skal fly en ukjent type.

 

Vi flyr fra Oslo/Fornebu(FB) til Tromsø/langnes(TC) og returnerer til FB samme kvelden.(Som kan bli både lang og sen)

 

- Avgang for jetfly fra Fornebu KL20 lokal tid.(For propell, feks DC-6 eller F-27, må du beregne avgang noe tidligere slik at du ikke blir hengende etter. Husk at vi skal returnere også)

 

- Jeg stipulerer raust 2 timers flytid for jet.

 

-Avgang fra Tromsø blir da KL 23 lokal tid. Forventet avslutning av eventet blir da tidligst KL 0100 lokal tid på Fornebu.

 

Når det gjelder dere selvplagere som bruker FSX så får dere ta av fra GM siden det ikke finnes noe Fornebu scenery til X. :grin:

 

Resurser(Men ikke begrenset til):

Fornebu FS2004

 

Fornebu AD chart

Fornebu ILS06

Fornebu ILS24

 

- Calclassic DC-6 samt BU-livery (gratis)

- Tinmouse 2 737-200ADV samt BU-livery (gratis)

- Project Fokker F-28 Mk1000 samt BU-livery (gratis)

- PMDG 737NG samt BU-livery.

 

Dette blir gøy. - Vel møtt! B)

 

NB. Husk callsign "Braathens"

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornebu charts i PDF format.

Aerodrome-Parking-VOR 06/24-ILS 06/24

ENFB

 

-Supert!

 

Jeg går for Fokker Fellowship og 737-200. Regner med at jeg flyr 737-200 oppover og F-28 nedover.

 

BRA1969/BRA1979

Gate 14(Begge er utstyrt med airstair)

 

Foresten: Har noen lyst til å sitte ATC i Oslo eller Tromsø så book aktuelt tidspunkt og meld fra om det her. Jeg skal få opp en tråd på VACCSCA i løpet av dagen i morra.

 

God natt!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, er det gruppeflight syns jeg vi alle skal fly samme rute, uavhengig flytype.

Rute for programmering av FMC blir da

BBU UM609 TRO

Evt SJA istedenfor TRO og SJA 7M for 19

eller en DCT avstikker til LURAP for LURAP 1L til 01

Får vi no ATC så ordner sikkert han litt vektorering

til aktiv bane når vi nærmer oss.

 

Og ja, hva Ivar sa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ruta går vi for. VOR til VOR kan flyes av alle IFR-utstyrte farkoster.

 

Ang PJF F-28 så er det etter min mening ikke forsvarlig å fly den pr default load da det blir marginalt med fuel i resverve på denne sektoren. Dette vet jeg fordi jeg har tørrtrenet. ;) Pælm ut ett par tonn payload så går det bra. :)

 

Regner med at jeg flyr TM2 737-200adv med Sperry SP-77 (CWS basert AP uten ALT sel) begge veier. Er ikke helt kompis med F-28'en enda. Jeg skal gjør mitt beste for å ikke å buste altituden. He he!

 

Ser dere i morra, airmen. B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi vil få "helt greit" vær i dag. Noen regnbyger under avgang fra Fornebu, men Tromsø ser ut til å kunne tilby lettskyet pent vær.

 

Noen NOTAM det kan være nyttig å bite seg merke i:

 

REF AIP SUP 15/10

ILS GP RWY01 U/S. ALTERNATE PROCEDURE LOC RWY01 : NOTAM ENTC/0085/10

 

REF AIP SUP 015/2010.

DUE WIP, NEW RWY DECLEARED DISTANCES

TORA ASDA TODA LDA

RWY01 2262 2262 2412 2262

RWY19 2262 2262 2448 1874 : NOTAM ENTC/0075/10

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. da fikk jeg dessverre idag en telefon om at jeg skal dømme en kamp i 4.div idag, så jeg må trekke meg fra turen. Ihvertfall delvis. Jeg håper å kunne være hjemme og klar for å kunne hive meg på i bra Tromsø. Ønsker dere uansett da, en god tur.

 

Det var synd å høre men hvis du er hjemme til 23 så rekker du returen til FB. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når åpner FBU_twr i kveld og hvor lenge blir det på??

 

Pga få påmeldte har vi desverre ikke fått noe ENFB_TWR. Håper på ENOS_CTR eller ENOR_CTR. Håper du møter opp for det. :)

 

EDIT: Når det gjelder ruta så foreslår jeg at vi føyer til Tyrifjord som første wpt slik at vi separerer oss godt fra trafikken inn/ut fra ENGM. Det blir kun marginalt lengre. Da blir ruta TRF UM609 TRO istedet for BBU UM609 TRO.

 

EDIT: En annen ting: Mellom TGA og TRM vil vi befinne oss på en westbound hdg hvis vinden ikke vil det anderledes. Vi bør klarere FL med ATC hvis nødvendig. Går ut ifra at det går greit men vær forbredt på ODD FL TRF->TGA, EVEN FL TGA-TRM og ODD FL resten. I tillegg er det et spørsmål om å fly negative RVSM fly i RVSM airspace som kan by på enkelte problemer. Det safeste er å fly under FL290 slik at 1000ft separasjon er tillatt. Dette går sikkert bra men noter det bak øret just in case. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På UM609 så vil du alltid ha odd nordover og even sørover. Uavhengig av om det er mellom tga og trm eller ikke

 

Så flott. Da slipper vi å tenke på det.

 

Vind har heller ingenting å si, da det er tracket som er det vesentlige.

 

Da er det feil på min info der det er snakk om MAG HDG. Takk for oppklaring. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...