Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Var midt i en liten flytur med min kjære Duke her da jeg kom på at denne herligheten fortjener en grundig fremvisning. Regner med at det er mange som kjenner til denne maskina, men til dere som ikke gjør det Her er`n. http://realairsimulations.com/duke09/intro.php?page=duke09_intro Jeg har flydd denne rimelig mye, men det kommer stadig noen "Jøss, så bra..." Den er utrolig godt simulert synes jeg, og du har mere enn nok å holde øya med fra cold and dark og gjennom here turen. Alt ifra Cabin pressure / Motor temp-trykk / Cowl flaps / Cabin temp - defrost av vinduer "Ja di fryser til og blir ugjennomsiktelige" Alt dette er jo normalt på enhver bensin prop, men av en eller annen grunn liker jeg denne maskina mye bedre enn andre jeg har prøvd. Det følger med ett Config panel der du kan velge en haug med options. Jeg nevner: Nosewheel linked / free DME on/off (ved start up) VC glass reflection show / hide Du kan også velge Default GPS eller GNS 530/430 hvis du har dette innstalert på simm. På di forskjellige knapper i cockpit kan du velge Click and Drag eller Left Click / Right Click. Man har også muligheten til å forandre på detaljene på exteriøret. High medium og lav.. Ok nok tørrprat. Begynner i cockpit da det er fungsjonaliteten her inne som imponerer meg mest. Og her er det ikke mye Dummie knapper som bare er til pynt. Som dere kanskje ser så er det litt text på joke`en. Ett lite trykk der så blir disse borte og man kan se alt av knotter/knapper. Slik.. Det er ikke sepparate 2D paneler på denne maskina som man kan dra over på skjerm nr 2 desverre. Men ved å enten trykke A eller rett og slett venstre musetrykke ved det panelet man vil ta en nærmere titt på, spretter disse opp. Når man vil tilbake til VC så er det bare å høyretrykke (Lurt?) eller F9. Her er vel det panelet som det blir stirra mest på under turen tenker jeg. En fryd for en "Petrol head" å se hvordan det forandrer seg ved div settings. Resten av kabinene er rett og slett helt topp. Som dere ser har vi også ett par forundrings pakker bak setet. Bordet lenger bak går det an å slå opp eller ned som man ønsker. Sikkert greit å sitte her også, men jeg foretrekker plassen litt lenger frem. :cool: Utsynet fra førerstolen blir jo noe spolert kanskje, men dette er vel uansett ikke det værste å kikke på? Opps. Tar litt av her. Hvor mange bilder kunne vi legge ut igjen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Tror det gikk bra jeg. Ok Utvendig.. Så ikke grunnen til å kommentere hvert bildet, dere har sikkert skjønt at jeg liker denne maskina meget godt allerede tenker jeg. Flyfølelsen er glimrende, motorlyden gromm, ja rett og slett ett fly jeg ikke kan være foruten. Da håper jeg at dere likte denne lille (som ble ganske stor kanskje?) presantasjonen, og kanskje vi møtes etter hvert i hver vår Duke?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Stein Aasheim Skrevet 6. august 2010 Premium Medlem Del Skrevet 6. august 2010 Flotte bilder. Denne anbefaler jeg også på det sterkeste for di som liker små turbopropfly.Meget bra simulert og med muligheter til å intregere RealityXP sin GNS430/530.Denne har desverre sluttet å virke i min instalasjon og p.d.d.har jeg ikke hatt tid til å sette meg inn i hva som kan være feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. august 2010 Premium Medlem Del Skrevet 6. august 2010 Glimrende presentasjon Øyvind! Og jeg er så enig så enig med din beskrivelse av Duke`n. Dette er en av de modellene jeg flyr aller mest, og som er selve referansen for hva jeg mener er realistisk "flyfeeling". RealAir har alltid levert topp kvalitet på sine produkter, og denne ligger aller øverst. Fantastisk fine bilder Øyvind. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Takker og bukker for fine tilbakemeldinger. Godt å se at det er flere som liker mr Duke. Ernst. Det var da som bare.... Her bruker jeg 2 innlegg og 20 bilder, og her kommer du med en setning eller 2 og klarer å beskrive så mye bedre hvordan denne maskina er.. Jeg har vist litt å lære.. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Flotte bilder!Fin maskin det der.Jeg skal ha FSX på min neste pc,ingen tvil.. Leveld-757 for FSX har jeg trua på Med det samme vi snakker om Realair,hvordan er deres Spitfire til FS9?jeg vurderer den.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Bra at flere er enige med meg og Ernst. Denne maskina er bare lekker, og jeg har mange timer i den. Den er en fryd å fly. Dønn stødig, cruiser fint på 20.000 fot uten problemer og er utrolig realistisk mtp det du må følge med. Anbefales sterkt :grin: Lars-Petter: Om Realair sin spitfire er like bra i FS9 som i FSX er det bare å kjøpe. Ypperlig maskin med utrolig flotte flyegenskaper. Og lyden gir deg ståpels når du tar flyby Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Nydelig presentasjon av Duke'n! Ja, faktisk så god at denne nå står på handlelista og havner øyeblikkelig i hangaren. Har et par til i samme klassen, men de gir meg ikke det helt voldsomme "flyfeelingen" som Ernst beskriver. Nei, på tide å dra Visaen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.