Kjell Dahle Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Fikk ikke med meg Lista airshow, så jeg tok meg en tur til Sola flymuseum og lånte noen av flyene der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Artig, Kjell! Jeg har Messerschmitten selv, og avventer repaint for "Schwarze 6", den som gikk ned i sjøen og i dag står inni hangaren som er avbildet. Den var stasjonert på Lista en stund. Der mistet de mange 109'er, på grunn av smalt understell, og fordi den første runway'en ikke finnes i AoN; den lå rett ved fyret, og var av planker, hvilket var en sterkt medvirkende årsak til tapene. De mistet som jeg kan se av boken "Festung Lista", like mange ved takeoff og landing, som i luftkamper i området, hvilket det var mange av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Fine bilder av stilige fly. Når har jeg spesielt sans for F5'en. Det ser ut som om du har dobbelt opp av militær hangarer. Har du rester fra tidligere AON? Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Litt om flyene: Messerschmidt BF 109 var stasjonert på Lista 1943. Hentet opp fra havet utenfor Sirevåg 1988, delvis restaurert ved museet. De Havilland Vampire første jetjager i Norge, på vingene 1948-54. Hentet til flymuseet fra Sveits 1991. Rebublic F-84 G Thunderjet på vingene 1952-60. Museets fly hentet fra Lista 1984. Rebublic RF-84 F Thunderflash på vingene 1956-70. Hentet til museet fra Rygge 1987. North American F 86 F Sabre på vingene 1957-67. Hentet til museet fra Flesland 1993. Lockheed CF-104 Starfighter på vingene fra 1972-83. Hentet fra Bodø 1983. Northrop F 5 Freedom Fighter på vingene 1967-2000. Hentet fra Gardermoen 1993. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. august 2010 Premium Medlem Del Skrevet 5. august 2010 Den er grei, når man ikke kommer seg på flyshow, så lager man sitt eget :grin: . Artig innslag, "riktige" fly og flotte bilder !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Veldig morro å holde på med dette her, fin hobby. Kunne tenke meg å lage en film med disse veteranene, må først lære meg litt flyakrobatikk. Får se hva det blir til. Men utrolig morsomt at det går an å fly disse veteranene i en PC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen revheim Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 kjell kan ikke du samle disse på en cd til oss " alle de flyene som vi har på sola" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Så ble det en film, litt annerledes en planlagt, men morsomt. [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.