Gå til innhold

Sola Airshow 2012


Even Moe Egenes

Anbefalte innlegg

Heisann, for alle andre som har ventet lenge. Så dumpet det en mail nedi postkassen min på Mandag (ja, jeg vet 2 år er lenge).

 

Nå er det imidlertid besluttet for noen få uker siden at vi skal gå for et nytt jubileumsstevne i 2012 for å feire Avinors 75-års jubileum samt 100 år med militær flyging i Norge. Dette blir et stort internasjonalt stevne, lignende det vi hadde i 2007. Stevnedato er foreløpig bestemt til 9 og 10 juni 2012.

 

Så da er det avklart, for alle andre som har ventet like lenge som meg på en dato =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg booker meg plass på spotterplattformen denne dagen gett. Slik det har vært på de showene Sola har arrangert har publikum blitt stående med sola i fjeset hele dagen, noe som absolutt ikke er optimalt. Hadde kanskje vært en ide å sette publikum på vestsiden av banen, det burde være nok plass der også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Kristian har et poeng, det er ikke mange display teams i Europa, og innen 2012 kan det fort være enda færre. Jeg ser det heller ikke som særlig sannsynlig at diverse display teams vil prioritere to småshows (selv om de kanskje blir store etter norsk skala) i Norge, som ligger så tett opptil hverandre i tid, fremfor f.eks "Luchtmacht Dagen" i Nederland, som pleier å bli arrangert den tredje helga i juni. Det er jo en stund igjen, så forhåpentligvis blir det noe orden i det. Jeg håper uansett at vi kan få noen spennende displays hit til landet i 2010 :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even, wont happen :(

 

Blue Angels har allerede satt programmet sitt for 2012, og det er ingen Europeisk tour.

 

Man må også huske at Blue Angels hovedsaklig brukes til rekrutering for US Navy. Ja de er overseas i blant, sist i 2006 men de neste to årene er de i USA.

 

Hvor Aftenbladet har fått det fra at Blue Angels skal til Europa til neste år aner jeg ikke.

 

 

Jeg mener de burde fokusere på Europeiske muligheter, og omså kontakte USAFE.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solabladet: http://solabladet.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=6063

Hvem som kommer vil først være endelig avklart rundt nyttårstider. Men foreløpig har arrangørene satt opp en spektakulær ønskeliste som blant annet består av det militære akrobatikkgruppen «Blue Angels» fra USA.

 

Er nok bare en ønskeliste desverre... Og, her er programmet for Blue Angels for 2012:

 

http://www.wkrg.com/entertainment/article/blue-angels-announce-2012-schedule/1203967/Jan-11-2011_6-09-pm/

 

June

 

2-3 Norfolk, VA

 

9-10 Mankato, MN

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aleksander Milde

Får vel begynne å planlegge opp til dette her. Meget lenge siden jeg har vært på et Airshow. Skammer meg nesten :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Per-kristian sier så kommer ikke Blue Angels til europa neste år, Thunderbirds kommer i år, så de er også utelukket neste år. Men jeg syns egentlig det er like greit, Red Arrows, Patrouille de France, Frecce Tricolori osv., går dem uansett en høy gang.

 

Og det er utrolig mye annet kult i europa som jeg gjerne skulle ha sett at tok turen til Sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...