Tor-H Bergseng Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Nok en bildereportasje fra meg, så håper dere ikke har gått lei. Tekst under bilder. Hva komprimeringen angår har jeg gitt opp. Resizer bildene til 1024x640, men allikevel blir de mer kornete en jordet til naboen. Klokken er 04.45 i det undertegnede sammen med FO klyver inn i cockpiten for klargjøring av nok en charterflight til Hellas. Dagens destinasjon blir Thessaloniki. FMC-plotting blir unnagjort mens PAX søvnige stiger ombord. Været er ikke det beste, men helt brukbart. Vi blir klarert til en GOTUR departure fra bane 01L for så å fly mot OsloB og SVD. Vi har en rotate-speed på 145 knop om jeg ikke husker feil. Det blir kjapt stille i kabin, enkelte barn gråter fordi de har blitt holdt våkne hele natta, mens enkelte allerede har gått løs på taxfree-varene. Vi blir klarert for push & start å alt går rolig for seg. Vi er de eneste som rører på oss på hele flyplassen denne tidlige søndags morgenen. Siden det ikke er noe trafikk buldrer vi mot bane 01L i nesten 30 knop. Et kjapt øyekast mot nord-vest gir et praktfullt syn Regnet tar seg opp i styrke og mengde, men det ser helt greit ut så langt. Before takeoff checklist blir gjennomført tidlig så vi tar en øyeblikkelig takeoff når vi kommer ut på banen. Takeoff! Til tross for været blir det en ganske rolig takeoff, skydekket ligger høyt. Moder jord på sitt beste! Flaps up Som sagt så lå skydekket høyt, dette bildet er tatt på FL260 Mens dette er tatt på FL275 Nedover den svenske kyst på vei mot SVD. Været klarnet opp noe som ikke bød på noe særlig morsomme fotomotiv, her krysser vi grensen til Ungarn. Fortsettelse følger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Med +/- 20 knop i nesa brukte vi ca. 3 timer på turen totalt på FL370. Starter descent. Passasjerene begynner nå å våkne opp, å til hvilket skue! Det ser ut til å bli en ganske humpete approach. Blir klarert til ILS bane 16 via ALIKO 1N approach. Capture. Short final! Med landingspeed på nesten 150 knop må hun presses nedpå etter en god glideferd. Taxi to stand. Parkert på remote (som alle standene her). Håper det var verdt titten. Kommentarer mottas med takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Ååh, herlige bilder! Og flott story! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Fine bilder, men hvorfor følgende spørsmål? 1. Bruker du ikke course på departure? 2. Bruker du ikke VOR eller ADF på departure og arrival og underveis 3. Bruker du inch fremfor hectopascal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor-H Bergseng Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Visste ikke om course på departure som en prosedyre engang hehe. Har vært en stund uten IFR flyvning nå så har nok gått litt fort i svingene til tider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Du setter inbound course for den banen du evt må nødlande på eller vende tilbake til ved f.eks engine failour på departure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvordan var været i Thessaloniki? Jeg var på vei å fly nedover dit i går, men orket rett og slett ikke! Er dette online eller offline? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Herlige bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.