Kristian Kristiansen Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ja står nå på Gardermoen og har tatt i bruk en av disse stasjonære maskinene som står her. I tillegg har jeg fått vite at flyet mitt videre til Antalya er forsinket, og at ny avgang er kl 21:05. Noen som har forslag til tidsfordriv? Forøvrig så prøvde jeg meg på å få sitte på klapp i dag, men fikk beskjed når jeg kom i cockpit at de ikke hadde lov -,- tror vell egentlig ikke de hadde interesse av å ha meg sittende der hah! (Fløy med Norwegian fra Bodø til Gardermoen kl 10 dag tidlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg tror faktisk det er SOP i DY å ikke ha folk på klapp, selv om mange har fått klapp hos DY. Skal høre med en som er FO i NAX Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Hogne Paulsen Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Det er nok også avhengig av om man jobber i bransjen eller ikke... Er flygeleder og har hatt nærmere 60 klappturer de siste 3 årene, hvorav ihvertfall 1/3 med DY. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hva står SOP for egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Standard operating procedure Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ahh, takker, da lærte eg noe nytt idag også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Vil ikke si Norwegian er noe strenge på klapp. Jeg snakket med en jeg kjenner i DY i går ettermiddag som varslet kapteinen om at det ville være en nokså flyinteressert person ombord på dagens flight mellom TRD og ALC. Da jeg boardet flighten i dag morges ble jeg ønsket hjertelig velkommen ombord og fikk beskjed om at jeg absolutt kunne sitte på i klapp. (Så bilder vil komme her på forumet) Når jeg har spurt om klapp helt tilfeldig ved boarding, har jeg fått ja ved nesten samtlige forespørsler hos DY. Da jeg også har et STS-adgangskort, har jeg fått ja alle de gangene jeg har spurt hos SAS og Widerøe. + At jeg ofte nevner personer/slektninger jeg kjenner i de forskjellige selskapene. Dersom du hadde vært pilot, teknikker e.l. eller hatt en bekjent/slektning som jobber i SunExpress, så ville du hatt en betraktelig større sjanse til å få "ja" når du spør om klapp. - Du vet, de fleste piloter ønsker ikke å ha HELT randome personer ombord frammi med seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brage Ringheim Dybdahl Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Då eg flaug med Norwegian frå Schönefeld til Flesland, vart eg faktisk spurt av copiloten om eg hadde lyst å sitje i cockpit, sidan eg virka så flyinteressert(eg kom gåande med mange flyblad i handa, spurte mykje osv) :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jada, jeg har ihvertfall bare positive opplevelser med Skandinaviske piloter og selskaper når det kommer til klapp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.