Frank Tore Evensen Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Har alltid hatt lyst til å fly en tri-jet. Tristar og DC-10 er for sent desverre, men MD-11 er jo faktisk en mulighet enn så lenge. Synd jeg ikke tenkte på det i forrige uke da jeg bestilte meg tur til New York.... ble Continental 757 dit gitt. Har KLM rute med MD-11 til NY?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 KLM har ingen ruter til NY med MD-11 Men alt kan jo endres. (lite sannsynlig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Ikke for sent med DC-10 nei, Biman Bangladesh bruker/brukte DC-10 til LHR (kan være endret til 777 nå), og til Dubai vet jeg. Frister enormt å ta en tur, men har nok ikke finanser til det - og i den tid jeg får nok til å ta meg en slik tur, så er den nok borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvor finner man info om hvilke flytyper KLM bruker på rutene sine? Jeg og en kompis planlegger en tur til Miami i april-mai neste år, og jeg vil sjekke mulighetene for å fly MD-11 over edit: Så på Wikipedia at de ikke flyr dit lengre...synd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 http://md-eleven.net/Operators-Passenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geert Rolf Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 KLM booking site gives you overview of daily flights to Miami from Amsterdam. Take some samples to see. Most operated by Delta (former NWA), all via other places like New York, Atlanta. The legs that KLM covers are flown by B777 or A330. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det og kalle MD11 for et gamelt fly er egentlig helt feil. Teknologien i en MD11 er mye mere avansert en i B777 for eksempel. MD11 sin FMC regner faktisk ut nødvendig minimumsfuel for turen inklusiv holding og altn, samt at den stepclimber utomatisk. Dette er ting som både Airbus og Boeing sålangt ikke har kunnet tilby. Men Boeing har i de siste åreene tilbudt FMC fuelberegning som valgfritt option på B737NG og 777. Og fuelsystemet er 100%autumatisk, noe Boeing sålangt ikke har tilbudt. Så får vi se om Boeing har lakt inn automatisk stebclimb og helautomatisk fuelsystem på B787. MD11 led av et stort problem da den kom på markede, og det var den led DC10 sitt noe frynsende rykte. Og at Boeing kom med sin B777 nesten samtidig gjorde det ikke akkurat let for MD11 på markede. Swissairulykken med MD11 er noe spesiel, og som alt påpekt har dette ingen veredns ting med selve flyet og gjørde, men heller manglende kunsaper om undeholdningssytemet sitt behov for kjørling for og ungå overoppheting i kablene til dette. Om jeg hadde hatt muligheten til og fly MD11 ville jeg ikke nølt et sekund med og gjøre det, I allefall ikke om det var KLM som driftet flyet. Hahaha, har ikke flyskrekk nei. Flyr det aller meste som finnes av selskaper i Europa. Alt fra SAS til Spanair, Lufthansa etc. Flyr som regel med 737, 717, MD80, 767, A318 og slike flytyper. Har aldri flydd MD11 og det er et fly som ikke kan sammenliknes med noe annet. En A320 kan man jo sammenlikne med en 737, så da vet man jo hva man har i vente av en tur med A320 liksom. Boeing 717 (MD95) benytter den samme teknologien i Cocpitt som MD11 faktisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.