Gå til innhold

MP søndag 4 juli.

Anbefalte innlegg

Da ble det trommet sammen til en siste tur før serveren til Geir plukkes ned for sommeren.

Ble faktisk ganske bra oppmøte, og vi telte 10 stk på TS

Startet som vanlig opp på Darrington før vi satte kursen vestover mot kysten, og til slutt på Vashon. Det ble litt frafall etterhvert når noen fikk ordre fra høyere hold om å befinne seg på andre steder, andre slet med CTD. Men artig hadde vi det læll.

Følger etter Jan Arild mot Concrete

57566004.jpg

Pasi lander tungt i dag.

11559157.jpg

Sikkert fullt av lokale fiskere som vanlig :grin:

60328114.jpg

Jeg og Fred nede på Vashon. Fikk CTD rett etterpå så jeg tok kvelden her.

61714219.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble en fin tur! etter en crash og ha hørt at Jan Arild ofte havnet på nesen pga drastisk bremsing etter landing så valgte jeg heller å redde liv.. :crazy:

mp01.png

Holder godt øye med Jan Arild. Norsk Luftambulanse er nå også i Amerika for å hjelpe Norske piloter i " nød "

mp02.png

(U)heldigvis så kom Jan Arild seg trygt på bakken. Jeg fulgte selvsagt godt med fordiom! Ble vel litt større problemer for meg og komme med ned enn han.

Takk til alle for turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder og stilig fly, noe jeg ikke har fått med meg?

Det ble en heller amputert tur på meg, kastet ut utallige ganger, så ble jeg OOM'et, men den som ikke gir seg....vel ;)

Enden på visa var nå ihvertfall at jeg og Fred var de 2 eneste på siste leg'et tilbake til Seattle Intn.

Noen få bilder klarte jeg å knipse opp i alt styret, men det ble ikke mange. Håper det går greit å peise de inn her :whistle:

[size:8pt]Dette er tatt ved Concrete, jeg ligger på downwind mens rakkerungene ligger på rekke å rad inn på final.[/size]

MP4july_00218.jpg

[size:8pt]Her er undertegnede final ved Concrete, meeeeen, kræsjet med ett spøkelse eller noe for jeg ante fred og ingen fare.....men det var noe der, for sekunder etterpå satt jeg å så på MP menyen i FSX[/size] :grin:

MP4july_00220.jpg

[size:8pt]Dette bildet er egentlig ikke så interresant annet enn at det viser noe av anlegget ubåtbasen (Bangor Naval Submarine Base) slik det så ut da dette satelittbildet be tatt....mao på final fløy alle dere rett over selve basen (flystripa ligger på skrå bak til venstre for meg...jeg er på downwind og skal akkurat til å ta en 180* til final) og da er det vel kanskje ikke så rart at det er restricted area når man ser hva man flyr over. Kan jo legge til at det dere ser er ikke en flyplass selv om det kan ligne, det er selve basen.[/size]

MP4july_00221.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Kjempegøy at søndagsgjengen holder koken :D . Jeg skulle bare sjekke innom Team Speak utpå kvelden, og der var det full action !! Jeg rakk ikke å søke perm fra overkommandoen, men heiv meg oppi nærmeste cockpit rett før start ( derfor den litt brå avslutningen, da overkommandoen avslørte min tjuvperm......... :blush: ).

Hyggelig at du valgte Skylark`n Paul-Andrè, den er velegnet til slik søndagscruising, og jeg hadde stor glede av å se deg og Fred i samme doning bare et par vingelengder unna ( helt til vi landa i Concrete, da var det tett formasjon :grin: ).

Og så var det artig at du fanget Pasi med riktig flytype! Jeg har avinnstallert min Hercules ( driver stadig å rydder i hangaren), så hos meg fikk han et litt upassende image :whistle: . Så Pasi, hvis du skal fortsette å delta med Hercules, må jeg vurdere å ta den inn i samlingen min igjen!

sg1.jpg

Mens vi forberedte take off fra Darrington.

sg2.jpg

Allerede i starten var det mye som tydet på at søndagsklubben fremdeles appelerer til mange ivrige piloter :D .

sg3.jpg

På første lægg til Concrete. Egentlig kjempegøy med korte hopp, så er det lettere å holde visuell kontakt, og god underholdning i alle landingsforsøkene :grin: .

sg4.jpg

Dette er Paul-Andrè og mitt bidrag til landingsvariantene, DET kaller vi tett formasjon (uten krasj ! ).

sg6.jpg

Vi rakk å gjøre unna storhandel på Samvirkelaget før alle var klar for neste runde, og her fikk vi vårt første møte med Pasi, som bruste noe voldsomt med fjærene :grin: .

sg8.jpg

Neste innslag var noen svært underholdene mellomlandinger i det lange gresset på Israels Farm.........

sg9.jpg

........ før jeg fikk både Pasi og overkommandoen på nakken :grin: .

Takk for nåkk en hyggelig søndagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for en fin tur gutta.

Her er litt oppsumering fra meg.

2010-7-4_20-7-26-436.jpg

Lurer på om det er Ernie som sitter og humrer her før avreise.

Veit ikke om han gleder eller grur seg utifra bildet men :grin:

I bakgrunnen min nyinnkjøpte Pilatus Porter PC6 som viste seg og være ei glimrende maskin til PNW bruk. Moro og fly.

2010-7-4_20-41-37-630.jpg

Veldig moro at det ble så mange piloter på en søndag midt i ferien. Her er ett oversikts bildet av deler av gjengen.

2010-7-4_20-27-2-489.jpg

Lurer på om det var Ernie og Paul Andre som foretok en meget close twin landing på Concrete?? Synd jeg ikke har deres fly innstalert, men det ser jo greit ut med 2 stk Mustanger så close også eller?? Og ja, dette er rett etter tuchdown. :D

2010-7-4_20-59-59-234.jpg

Etter patch oppdatering av PNW og innkjøp av 3W5 samt WA56 ser det meget bra ut selv nedi elva i traktene. 3D tømmer ligger og flyter samt at man har vanntåke fra alle fosser. Nevnes må også alle fugle lyder og ikke minst bikjer. (Jeg var ut av vinduet her i går for å kjefte på nabo hunden som ikke ville holde fred, men det viste seg at det var jammen i simmen :blush:)

2010-7-4_16-47-49-839.jpg

Ett lite takeoff bildet fra Jan Arild bare for å vise frem hvor lite rw denne Porter`en trenger. Her snakker vi STOL.

Tja jeg ser nå at mine bilder blir litt "uggne" ved forhåndsvisning.. Det var synd, men slik er det vel.. Beklager dette. Håper dere liker dem alikevel.

Hva bør man gjøre for å shape up??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Vakkert Øyvind, spesielt portrettet i cockpit av den meget kledelige Mustangen!! Hadde jeg visst hvor pen jeg var, skulle jeg flydd med åpen cockpit under hele turen :grin: . Og den Porter`n var ikke så stygg den heller, har du litt mer info om den? Kanskje en liten mini-review i egen tråd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den Porter`n var ikke så stygg den heller, har du litt mer info om den? Kanskje en liten mini-review i egen tråd??

Joa skal se hva jeg får til her. Tror egentlig Jan Arild har mere info om denne enn det jeg har, så kanskje han kan stå for den repportasjen.. Det er litt småbugg med den desverre. Men bortsett fra disse tingene er maskina helt konge.

Artig at dere likte bildene. Synd jeg ikke får dem ut i den kvaliteten jeg ser på min skjerm.

Kjører på oppløsning 2048x1024 tror jeg det er, og her er bildene glassklare med masser og masser med detaljer som ikke kommer frem etter posting her i forumet desverre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med at bildene dine blir så uklare er fordi photobucket forminsker bildene til 1023 piksler.

For å beholde kvaliteten på bildene du laster opp, må du selv forminske de til 1024 i bredde (som er maks her på forumet :mad: )

Dette gjør du med et bilderedigeringsprogram.

Flyr selv med 1920x1080, men forminsker bildene for å beholde kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stort oppmøte på den første søndagsturen i juli, midt i ferien, men likevel følte mange for å ta seg en tur.

Her er vi på vei fra Darrington til Concrete

2010-7-4_20-20-25-374.jpg

Og her er mitt bilde av den berømte "paralell-landingen" dog med feil fly

2010-7-4_20-27-0-703.jpg

Her er Pasi på vei inn med sin store. Den ruver godt på disse stripene :)

2010-7-4_20-34-17-758.jpg

Parkert i Concrete før vi setter kursen mot Israel ehhh... Israel's Farm :)

2010-7-4_20-35-13-477.jpg

På vei fra Concrete. Henter de sementen herfra tro?

2010-7-4_20-41-2-508.jpg

Long final...

2010-7-4_20-47-11-317.jpg

Nede, og venter på at de andre skal komme seg trygt ned. Var flere som sleit her gitt.

2010-7-4_20-54-33-392.jpg

Lurer på om vi trenger å sponse bonden med ny slåmaskin så vi får klippa gresset jeg..

2010-7-4_20-56-5-922.jpg

På vei videre

2010-7-4_21-2-48-202.jpg

Airborne igjen og overflyr flyplassen og titter ned på noen av de andre.

2010-7-4_21-19-59-551.jpg

Dette skal da egentlig være luftambulansen som følger meg tett i tilfelle det blir ny nesegrus-landing

2010-7-4_21-47-42-346.jpg

Joakim, Fred og jeg venter på at Pasi skal få satt ned Herc'en :)

2010-7-4_22-3-36-796.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...