Gå til innhold

SAS vs Norwegian, hva er problemet?


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Hei

 

Må bare få dette ur systemet. Hvis dette burte vært under "Snackbaren" så vennligst flytt på innlegget.

 

Jeg har under LAAANG tid følgt innleggen om SAS/Norwegian og må bare innrømme at jeg ikke skjønner en verldens ting. Det er KUN drittkasting fra respektive "fans" mot det andre selskapet!!! In i mellom er det lavere enn sandkassenivå på noen innlegg. Hva er problemet og hvorfor MÅ man til hytt og pine kaste dritt? Det synes meg som det er en hel haug med "besserwissere" der ute, når det kommer til å "vite" ditten og datten om "motstanderens" flyselskap. Det finnes hundrevis med selskalper og i Norden er det to store konkurrenter og det skal vel ikke være så vanskelig å leve med. Tror neppe at noen her på forumet har noen mulighet å radikat påvirke utviklingen i disse selskapene. Er heller ikke sikker på at noen ens har kompetanse til dette. Hvor mange er det som har erfaring fra LEDERPOSISJON i et STORT flyselskap? Allike vel kommer noen med uttalelser som hvis man var en erfaren direktør/styreleder i et kjempeflyselskap.

 

Kan vi ikke bli enig om å SLUTTE med denne drittkastingen mot forskjellige selskaper? En slik ukultur leder ikke noen sted og gjør i hvert fall meg, meget trist. "Du trenger ikke lese slike innlegg".... det er en barnslig kommentar og et forum burte kunne holdes fritt fra "drittkastningsinnlegg" og fokusere mer på hovedspørsmålen i forumet.

 

Beklager men jeg begynner å bli rimelig lei meg SAS/Norwegian diskussioner og må få det ur meg. Syns kanskje att noen innlegg sier mer om forfatteren enn om "dårlige" flyselskap.

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg i din harme over denne skittkastinga Jack. Og jeg mener å lukte mye !inside" holdninger i begge retninger når enkelte utaler seg. Desuten er komerislelle selskaper avhengig av en viss troverdighet og derfor bør folk være ekstra varsomme med hva de beskylder de respektive for. Mange har etter mitt syn snakka med hjernen i bløt om disse to selskapene.

Når det gjelder egne meninger og erfaringer syns jeg derimot att dem skal komme frem. Det er jo det som kalles forbrukermakt.

Men som sagt, bruk hvertfall huet og tenk før en trykker[color:#3366FF] ENTER[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig om dette med egne meninger, men....... det er ikke samme ting som drittkasting.

 

Så er det vel mulig å ha en litt mer moderat "egen mening", Hvis det nå ikke serveres kaffe på en rutt som er 45 minutter så trenger vel kanskje ikke konklusjonen blio at det er verldens semste flyselskap. Hvis det er kaffen som er problemet så ta tåget, da rekker du drikke MANGE kopper kaffe. :grin:

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det var min "service" post som startet dette Jack?

For å si det sånn, jeg hadde postet den uansett om det stod NAX eller SAS i overskriften!

 

Per Berge har som ofte helt rett. Det er for mange i dette forumet

som har en eller annen tilknyttning til ett av selskapene og dermed

ikke klarer å se objektivt på noe som har med sitt eget eller konkurrentens selskap å gjøre.

En god debatt ender derfor som regel i drittslenging fordi noen tar det

personlig. Man trekker også fram "egne erfaringer" som er lite troverdige.

 

DERIMOT å diskutere REELLE dokumenterte episoder fra virkeligheten har ikke noe med drittslenging å gjøre og er bare sunt. Dette får

flyselskapene til å skjerpe seg og vi forbrukere får ett bedre tilbud.

 

M

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å tilføye en ting Jack. En mening MÅ ikke være moderatfor att den skal ha sannhetsgehalt eller akseptabel. I enkelte samenhenger kan det være på sin plass med både klare og kraftige meldinger. Ikke dermed sagt att de skal være ufordragelige altså bare så vi unngår noen misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Morten det var egentligen ikke ditt innlegg som startet det hele, MEN jeg må innrømme at det var den utløsende faktoren. Min frustrasjon ef bygget opp under lang tid og det har du ikke noen skyld til. Sorry hvis mitt innlegg ble tolket slik, det var ikke min hennsikt.

 

I øvrigt så er jeg HELT enig i det du skriver. Sier ikke dere også noe lignendes som vi Svensker plejer si "Feije foran egen dør før du kritiserer andre".

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per, med moderat så mener jeg reell/konstruktiv kritikk og helst FAKTA slik at det ikke blir kun synsing og at man kanskje tenker etter FØR man poster et innlegg. Syns også at det alltfor ofte blir personangrep etter hvert da debatten har en tendens til å spore ur rett kjappt.

 

Syns nok at et innlegg fra en som er 15 er like viktigt som fra en som er 65. Ok noen som er litt eldre kanskje har litt mer livserfaring men det er ikke alltid det som teller. Jeg pleier å si til mine studenter at det ikke spiller noen rolle hvor mye du har studert eller praktisert i tid, hvis du ikke har skjønt noe av hva du har drevet med.

 

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg har ihverfall ingen interesse den ene eller den andre veien, jeg er bare en bruker, og jeg er klar i oppfatelse av dette med tanke på kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg der Jack, og jeg kan nok være av dem som innimellom er litt krass. Når det er sagt skal en heller ikke "slå ihjel" ekte engasjement og følelser ved å forlnange alt for mye diplomati.

Vi er alle individer med individuelle tanker og væremåter, og takk vår skaper (om han finns) for det ;)

Fakta er en viktig ingrediens i enhver debat, men det som kalles subjektivitet er heller ikke å forakte. Er jo noen ganger att fakta går på tvers av "fakta" :confused:

Det var vel Gunnar som sa klart fra i en annen tråd om hva han mener om wikipedia linker, og der støtter jeg han fullt ut.

 

Dette med alder syns jeg nok kan være ett litt vanskelig området da enkelte unge ofte har en overvurdert opfatning av hvor mye de egentlig har skjønt. Dermed kan de komme i skade for å legge/henge ut enkelte personer i en setting som ikke er i samsvar med virkeligheta.

Skal en da bare late som det ikke ble sagt og så gå videre med den fare att det blir den stående oppfatningen hos andre lesere? eller skal en forsvare seg og sine utalelser for å fremme det en mener er korekt fremstilling? Da mener jeg korekt fremstiling av motdebatant og ikke nødvendigvis temaet. For de fleste tema kan ha mange fasetter uten att den eller den er den helt rette.

 

Dette er jeg nok endel utsatt for selv, og må innrømme jeg innimellom sliter med valget skal jeg la det stå og kun holde meg til tema eller skal jeg ta til motmæle? Men selvsagt er jeg også klar over min egen talemåte og tar konsekvensene av det. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er ikke så tett i pappen at jeg ikke kan ta et MEGET personlig innlegg (mener om teamaet og IKKE mot en enkeltperson). Jeg syns kanskje at LITT personlig engasjement setter litt krydde på debatten MEN man MÅ vite hvor grensa går. Det er lov til å bruke hodet til tross at vi elsker dette med fly!

 

Se bare her.... plusslig føler jeg at vi kan føre en GOD debatt uten å kaste dritt men enda føre frem hva vi syns. TAKK gutter, dere har reddet min "Midsommar" (deres St Hans), som jeg tenker å feire i morgen med sild, kjøttboller, akkevitt, mm mm altså et ORDENTLIG Svenskt "smørrebørdsbord" (Hahahaha). Siter akkurat nå, 21.00 med en kall pils i +25 grader, shorts og bar overkropp, men samboern syns jeg skal ta på meg T-skjorta for at naboene ikke skal ringe politiet. Skjønner ikke den helt!

 

Jack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...