Morten Nelson Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvem liker du best? Hvem er best? Svar i dag og du kan vinne store premier!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 jeg synes boeing sine fly ser finere ut, og er mer klassisk, men jeg syns også at airbus har fine fly, men pers. syns jeg boeing sine 737 serier er nydelige!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åke Lindberg Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Boebus! Skicka den största premien till mig idag! Åke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Boeing synes jeg er den beste, og favorittflyet er uten tvil 737 serien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Gjerstad Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Åge: hehe, "skicka" får meg alltid til å tenke på skinke Anyway så synes jeg også at Boeing sine 737-serier er best ja, som en eller annen oppe i tråden også syntes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Håkonsen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Douglas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har alltid likt Boeing! Favoritten i B er 777.. Den er så fin og se på.. spes i UAL sine farger! Men Airbus sine fly er også fine... Liker best 340'en der! Men av en eller annen grunn har jeg alltid likt Boeing! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 I motsetning til de fleste så langt så kan jeg ikke fordra Boeing, og minst av alt 737... B757 er fin, men kan ikke måle seg med en A340... Nei B737 er et design fra 60-tallet, og den hører ikke hjemme i dette århundret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørn Gilje Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hmm.. minner meg om diverse amd vs intel debatter jeg har sett andre steder men skitt au.. Boeing 757 er fremdeles en flott maskin. 777 og airbus 340 er ganske fine de og.. Skal man se bort fra Boeing og Airbus så er jo Concorden fremdeles det flotteste passasjerflyet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NN Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Airbus 321! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Boeing ligger litt bak Airbus i utviklingen, og jeg som er et moderne menneske har valgt Airbus A320/321 som mitt fravorittfly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 737 det fineste flyet? Hallo!! I tillegg til å være det kanskje kjedeligste flyet i verden er det altfor tykt i forhold til lengden. Jeg foretrekker langt a320/321 fremfor 737-en, den er finere inni også. Ellers A340 er et flott fly, bortsett fra 340-600 som ser helt grotesk ut. Concorde er nydelig, og Boeing 707 er heller ikke dum. Men det kuleste er kanskje Caravelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Øyvind Hansen: Ellers A340 er et flott fly, bortsett fra 340-600 som ser helt grotesk ut. Hva mener du med det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Eg likar best Boeing. Av typar så er det 707 og 727 serien som er tøffast etter mi meining. 737 er og fine fly men manglar liksom litt syns eg i forhold til 707 elelr 727. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Hvaal Stenberg Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg liker Airbus sine fly best!! De har et mye kulere utseende en boeing A320-Serien!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Dahl Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Boeing fly er STYGGE!!! That's what I think! Det eneste flyet de har klart å lage som estetisk er på høyde med mer enn en kvinnelig russisk zumobryter er B757 - det har litt mer av de elegante trekkene til - ja, nettop: Airbus. Airbus 320 er et slankt, elegant fly. 737 derimot.. :-p "Boeing 717" kommer også godt ut, men det er jo bare noe de har rappa fra stakkars gamle Douglas... Men nå er vel utvendig estetikk noe som bør komme ganske langt ned på lista når man designer fly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åsmund Røsok Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg kjenner ikke airbus så mye. Derfor sier jeg at Boeing er best. De har mye erfaring innenfor flylaging? og design Åsmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hei Både Boeing og Airbus lager praktfulle fly. jeg har denne "rankinglista" 1: Airbus 330-300 "bird of pray" 2: Boeing 757-300 "long slim body,Long legs and a pair of big ones.. " 3: Boeing 777-200 "som en skandinavisk kvinne,lang og frodig" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Viken Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 I mine øyne er B 757-200 det vakreste flyet ,vakkert i aølle stillinger ,ikke for tykkt og ikke for tynt,men vakkre nydelige slanke linjer og tar seg ekseptionelt ut i Icelandair og BA livery ! A 321 er ikkelike fint,synes det blir for spinkelt og det tar seg selfølgelig litt ekstra ut på 757`en at den har boogie hjul bak i forhold til A321s spinkle enkle... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Håkon Ore Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Helt klart men jeg synes boeing 737-700 og 737-500. Airbus er så kjedelige for alt går på computer når de er på ILS for jeg kjenner ei som er vertinne på a340 for md82-83. uansett Boeing Preferd Product !!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Morten Nelson: quote: Opprinnelig postet av Øyvind Hansen: Ellers A340 er et flott fly, bortsett fra 340-600 som ser helt grotesk ut. Hva mener du med det? A340-200/300 er pene og velproporsjonerte fly. Men saken stiller seg annerledes med 340-600. Det er min mening at dette flyet er et frankenstein-monster som har blitt til i et overivrig forsøk på å lage et lengre rør enn Boeing. Altfor lang kropp i forhold til diameteren og for store motorer. Det er jo verdens lengste passasjerfly hvis jeg ikke tar feil, men det ser ut som det det er, nemlig en nødløsning som skal sikre at Airbus holder stand i konkurransen med 777 på de lengste rutene før A380 introduseres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Jan Håkon Ore: Helt klart men jeg synes boeing 737-700 og 737-500. Airbus er så kjedelige for alt går på computer når de er på ILS for jeg kjenner ei som er vertinne på a340 for md82-83. uansett Boeing Preferd Product !!!!!!! Det er da ikke bare når de er på ILS at flyet er datastyrt, men hele tiden når de er airborne. Men jeg skjønte ikke helt hva du mente med "jeg kjenner ei som er vertinne på a340 for md82-83"? Men ellers så synes jeg at airbus har de desidert fineste cockpittene og på mange modeller fineste interiør. Men favorittflyet mitt er 737-600, og min favorittpilot på dette flyet er Terje Bremer Mongstad Jeg fortrekker Boeing framfor Airbus, men med små marginer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Håkon Ore Skrevet 1. september 2002 Del Skrevet 1. september 2002 oisann mente at hun er på 340 nå før var hum på md-81-82-83 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Bugten Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Da får vel jeg bli den første til å si Boeing 747-400! Et fantastisk syn i luften ,med sin imponerende størrelse. En ener! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin Patel Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 Jeg er enig med John Bugten at 747 er et fint fly. Jeg har selv flydd 747 flereganger, alle seriene, det er et stort fly, et fly som harflydd mange mennesker siden 1969 (tror det var det året). Mange liker flyet for sin størrelse, men jeg syns at sette plassene i 747 erfår små, man sitter trangt i lengre strekninger. noe som ikke er så bra. Reiser man på 1 klasse eller 2 klasse så er 747 et fint fly å reise med. men prisen er fin der å. jeg syns personlig a Airbus a320 er et fint fly å sitte i, det er lite å fint,men alt i alt ville jeg valgt 747. det er supert fly, både på bakken og i luften.... Mvh Kevin Patel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Løken Skrevet 2. september 2002 Del Skrevet 2. september 2002 50 /50 Boeing 757 og Airbus 340 ! Da blir det vel premie uansett ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Så hvem vant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Boeing 757-200 er det eneste flyet som er elegant og samtidig livsfarlig å lande småfly bak B757-200 har 100% strømlinjede og estetisk korrekte linjer. det er derfor man får tårer i øyene når man ser en! (nesten da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hei Til dere som har prøvd A32X fra Phoenix, så er dette radikale greier. Jeg holder ennå på med manualene. Inntrykket mitt er at Airbus har et helt annet konsept enn Boeing. Det er vel kun Phoenix som har moddelert en Airbus realistisk. Det er et produkt jeg kan anbefale. Boeing blir mer som å kjøre en bil med manuell girkasse kontra moderne automatkasser (trip-tronic eller lignende). Det er ikke alle som vil like dette. Noen ønsker å fly manuelt eller "halvautomatisk". Således mener jeg at Airbus leder med minimum 5 år mot Boeing. Boeing synes jeg er konservativt (og litt kjedelig). Når det gjelder utseende, så vil jeg foretrekke Airbus og B757. Eneren er fortsatt Concorde! Jeg synes Airbus er et av Europas fremste tekniske flaggskip (eller flaggfly). Mvh Egil Johnsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.