Gå til innhold

medlem/nytt medlem


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Slik dette nå er satt opp er man "nytt medlem" til man har postet 10 innlegg. Muligheten er nå til stede for å lage flere slike graderinger, og det er kanskje noe vi burde tenke på. Kanskje man stiger i gradene ved 100, 500 og 1000 innlegg eller noe slikt.

 

Er dette noe vi ønsker, og hva skal da de forskjellige gradene da kalles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke.

Det kan skabe en unådig distance mellem de der er rookies og First Officers / captains etc.

 

Det er bedre som det er nu, hvor vi bare er medlemmer, og så kan man kigge på antal poster, hvis man synes det kan bruges til noget.

 

Fordi man stiger i graderne siger jo ikke noget om hvor meget man ved eller andet om ens person andet end, at man poster en masse. Nogle poster få gange, men poster "guldkorn" der burde berettige til en plads i venstre-sædet med det samme, mens andre kun poster "varm-luft" og burde ligge i et ikke-trykudlignet fragtrum i FL350 (Og her tænker jeg IKKE på nogle bestemt!)

 

Så kunne vi lige så godt genindføre "Rating" systemet, og det så vil jo hvordan gik, med an lang-lang Hr. Bø-saga som kulmination - og så blev det fjernet.

 

Så jeg er imod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil 100 poster: Nytt medlem

Inntil 1000 poster: Normalt medlem

Inntil 1500 poster: Høyaktivt medlem

Mer enn 1500 poster: Forum addict

 

Vel, det er eneste løsning om man vil unngå at haugevis med søppel kastes inn i forumene på jakt etter ei høy stjerne. Så jeg vender tommelen ned for det der...blir jo omtrent som rating, noe man ikke ville ha her.

 

Men man bør nå ihvertfall ha 100 poster bak seg før man blir medlem her, og ikke 10 bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...man kan jo bruke tittelen Aspirant inntil 300 poster eller noe slikt. F.eks:

 

Inntil 100 poster: Nykommer

Inntil 300 poster: Aspirant

Inntil 1000 poster: Normalt medlem

Inntil 1500 poster: Høyaktivt medlem

Mer enn 1500 poster: Forum addict

 

Men spammer er et skjeldsuttrykk. Det er greit å bruke på de som har 1500 poster siden november i fjor, men flere har postet her i mange år, slik som meg. Og da vil man jo etterhvert få et naturlig høyt antall poster, kan jo ikke stemple disse som spammere...

 

[ 27.08.2002, 18:29: Endret av: Helge Bø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er greit som det er.

 

Nytt medlem: inntil 10 poster

Medlem: etter det.

 

Selv har jeg vært medlemm her en stund, uten å ha postet så sinsykt mange poster, som en del andre ( no offence). Antall poster sier efaringsmessig lite og ingenting om kvaliteten på det som blir postet.

 

Da har jeg mye mer sans for Rating-systemet, der kan i det minste en vudere selv kvaliteten på tips og poster, og gi rating deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst ikke noe gradering av noe slag basert på antall poster. Det hadde en uheldig effekt sist det ble prøvd ut (var vel med en topp 100-liste eller noe sånt?) og jeg hadde håpet at erfaringene fra den gangen tilsa noe lignende ikke ble innført igjen. Særlig ikke siden medlemsmassen ikke kan sies å være mer moden nå enn den gangen (snarere tvert om).

 

Morten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen:

Kristoffer Sædføkk Fredriksen...

Er det sånn du prøver å bevise vor modent forummet er?

Å gotta banen Kristoffer...du fikk meg til å ende under stolen i latter "[stort"[stort

 

Men nå må jo ingen ta den versjonen alvorlig da...linken ligger i tråden "Flightsim.no i forfall", startet av Dag Johansen engang i fjor. M.a.o kun ment som en liten spøk "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Schmidt:

Jeg syntes bestemt heller ikke om forslaget !

Hvad formålet med det skulle værre, har jeg svært ved at se.

 

Derfor fortsæt som det er nu, uden man skal have karakter efter hvor mange indlæg man har sendt.

 

Venlig hilsen

Lars Schmidt

Enig. Eg liker ikkje ideen med "ranking" på forumet. Det vil nok bli som nemnt tidligare, at folk poster som gale om helt uvesentlige ting for å stige i gradene. Men det er du Dag som til sjuande og sist avgjer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at rating er noe godt.

Ser ikke vitsen med antall poster.

Det holder med det når vi joina.

 

Helt unødvendig med antall poster og noen form av rating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rating er absolutt ingen god ide.

Da vil fjortissene krangle om høyest status, poste enda flere unødvendige poster enn det som blir postet fra før av og forumet blir av enda dårligere kvalitet.

 

Ville heller gått nedover og fjernet telleren og sett hva som hadde skjedd med antall unødvendige poster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...