Jens-Ole Kjølberg Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Her kommer en sak til Ernst... Curtiss Hawk 75A-8 “443” (cn 14567) slik den så ut under tjeneste i "Little Norway", Toronto - Kanada, 1941-43. Flyet ble senere solgt til Peru. Alle de Norske Hawk’ene i Little Norway var malt i en sjelden grønn/gul farge som mange kaller “eple grønn”, den kan også ligne på US Zinc chromate primer farge. Alle ror er i sølv ”dope”. Flaggstriper lik de som ble brukt før krigen. ”Little Norway” finnes faktisk fortsatt i FS under navnet ”Toronto City Centre airport”. Detaljmessig så er ikke Vertigo studio sin P-36/Hawk 75 helt lik 75A-8 som var utstyrt med noe kraftigere Wright Cyclone motor og ikke PW Twin Wasp som var ”vanlig” på P-36/Hawk 75. Men det er en forholdsvis liten sak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 31. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 31. mai 2010 Tuuuuusen takk Jens-Ole, dette er bedre enn forventet . Meget profft utført jobb, og steintøfft resultat. Tror ikke jeg har sett fargebilder av Hawk fra "Little Norway" før, så det var interessant å se den "live". Synes fargene kler Hawk`en, og du har klart å gi den en skikkelig warbird-aura, passelig brukt og nervepirrende realistisk. Fysøren så bra! Hvor laster du opp paint`n ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Hyggelig å høre! Ja Hawken ser faktisk bra ut i disse fargene. Driver å gjøre paintene klare for release nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Da er 443 lastet opp til både SoH og flightsim.com, enjoy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. juni 2010 Premium Medlem Del Skrevet 1. juni 2010 Hjertelig takk Jens-Ole, både sølv og grønn utgave er mesterlig malt, og denne flotte modellen ble enda bedre. Synd det er så laber interesse for Hawk`n , kunne vært artig å "arrangere" et lite MP-treff med formasjonsflyvning ala Little Norway :grin: . Vel vel, det er uansett en flyhistorisk godbit du har skaffet oss, og jeg storkoser meg for hver flytur jeg tar med denne første "moderne" warbirden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Morsomt å se at painten får "virtuell" luft under vingene..hehe Fine bilder var det også! Kanskje vi skal prøve å få til en mp tur til Toronto med Hawken! Hvis det er interesse for det kan jeg male opp flere av de Norske A-8'ene slik at vi har hver vårt nr på flyene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. juni 2010 Premium Medlem Del Skrevet 3. juni 2010 Det kunne ha vært kjempegøy, men jeg tror vi må lodde interessen på noen uformelle MP-samlinger før du legger ned så mye ekstra arbeid med denne modellen. Sommeren har begynt å prege FS-aktiviteten, så kanskje dette kan være en god idè til høsten, så får flere sjansen til å skaffe seg Vertigo Studios Curtis Hawk :whistle: . I mellomtiden tar jeg noen treningsturer med Ernie og Ernst :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.