Jan Arild Gjemble Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 På tidlig kveld fikk jeg ett oppdrag med å fly ned noe cargo som var blitt igjen på Gardermoen. Fikk beskjed om at det hadde ankommet en B767 fra UPS som jeg skulle ta over og fly ned til Leipzig-Halle. Leipzig-Halle er egentlig cargoterminalen til DHL, men benyttes også av andre cargotransportører. Forlot ENGM fra 01L og en GOTUR5A departure. Klatret pent opp til FL 340 som var cruiselevel for turen ettersom klareringene kom. Turen nedover foregikk helt smertefritt i litt motvind og forholdsvis overskyet vær. Når jeg kom inn over Tyskland passerte jeg noen tordenbyger, men når jeg nærmet med ankomststed klarnet været opp. Her har jeg såvidt begynt descent ned til Leipzig-Halle. Kommet godt inn i STAR GOBA1E som tar meg omtrent over flyplassen før den etablerer meg på 08L. Kommet godt ned i descenten og passerer noen kraftverk på vei inn til localizer Ganske så flott solnedgang i kveld På final etablert for landing 08L Short final. Som du ser er det en spesiell flyplass da ene runway ligger på andre siden av autobahn og som gjør at taxiways går i bro over veien og jernbanen. Flyplassen er også forholdsvis nybyggd og det nyeste er terminalen til DHL Taxer over veien på vei bort til cargo Taxer forbi DHL-terminalen med hektisk aktivetet. Så parked and shut down. Snart klar for nye oppdrag. Takk for turen og titten og kommentarer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Nydelige bilder! Ellers så pleier UPS å fly til Malmø (ESMS) og DHL tror jeg flyr til EDDP EDIT: Åja, det var et spesialoppdrag ja... ..lese først.. :blush: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 29. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 29. mai 2010 Fra uendelig ødemark til tetteste bystrøk. Igjen en sterk reportasjetur ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Stendal Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 ojoj nydelige bilder _____________________ en norsk pilot i sverige beechcraft c90b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Meget pene bilder! Misunner dere som har tid til å fly slike turer. Jeg er stuck i millitæret og når jeg er hjemme på perm er det nok av ting jeg må gjøre så blir nesten aldri turer på meg. Sitter heller på vakt og ser på youtube filmer fra FS og klør i fingrene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.