Jan Arild Gjemble Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Utrolig mange som samlet seg på Oppdal idag for dagens multiplayerflight tradisjonen tro. Takk til Paul-André som hadde satt opp dagens tur fra Oppdal, Hjerkin Dombås og ned Trollstigen. Grunnet litt problemer med serveren ble det noen endringer i ruta som jeg kommer tilbake til. Her er en del av gjengen samlet på Oppdal, om du ser noen "trikes" så se for deg i det indre at det er Carenados nye Bonanza. Etter takeoff og på god vei opp drivdalen, noe trang mot slutten denne dalen før du kommer opp på fjellet Her er min følgesvenn på turen, Joakim. Han lå i halen min under store deler av turen Her passerer vi over Dombås Og jada, Joakim er fortsatt med Lavtflyging over Lesja, det kommer garantert inn noen klager på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Etter litt serverhavari og restart av denne bestemte vi oss for å møtes på molde, fly opp Trollstigen og over til Geirangerfjorden og ut denne til Ålesund. Her på vei inn til Åndalsnes Trollstigen i all sin prakt Over fjellpasset og videre ned og over en fjord og opp til Ørnefjellsveien. Her på kanten av stupet ned til Geirangerfjorden, og Ørnefjellsveien Ørnefjellsveien i all sin prakt, minst like fantastisk som Trollstigen. Ut Geirangerfjorden Passerer Stranda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Flotte bilder Jan Arild. Som sagt så var det stort oppmøte i dag. Tror vi telte hele 12 fly eller noe. Følger så E6 mot Dovre Pål ligger som wingman Sikre kilder kunne rapportere om lemmenår i år En stk serverkneling senere stod vi på Molde for å samle gjengen igjen. Ernst prøvde seg med noe gammelt nostalgisk av noe slag, men fikk det ikke helt til Over Åndalsnes holder Fred på med noe taktisk flyging, eller så var han bare nyssgjerrig Videre gikk turen mot Trollstigen Trollstigen in sight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Vi stuper ned langs dalen mot Gudbrandsjuvet Inne i Geirangerfjorden er Pål som vanlig wingman Right base for Vigra Ålesund Av en haug startende, var vi 4 stykker som kom oss trygt ned. Med Norske flyplasser 2, må jeg si Vigra ser ganske bra ut Dette var alt fra meg denne gang, og vi møtes igjen til dyst neste søndag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Flotte bilder dere serverer Jan Arild og Paul-Andrè! Her kommer bilder fra en av "trikene" på dagens tur. Jeg kom litt sent på, så jeg startet på Molde flyplass. Ser du serverer mange bilder med snøkledde fjell, men der jeg fløy var våren og sommeren kommet. Trollstigen i sikte: Trollstigen passeres, og Pasi viser vei oppover i dalen: Tyske bobiler og andre turister på veiene: Paul-Andrè viser vei mot Geirangerfjorden: Den beryktede Ørnefjellsveien: Paul-Andrè ikledd Caranados nye Bonanza. Dette var min første tur i samme fly, og det ga virkelig mersmak. Her passeres Stranda. Man lærer mye geografi på disse turene. Noen lokale beboere som informerer, og noen som har uheldig hendelser i områdene som har bitt seg fast i minnet, og som serveres til stor forlystelse på turene. Finale på Vigra ved Ålesund: Takk for flott tur alle sammen, og takk til Paul-Andrè for reiseruta. Norge er morsomt. Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det var sikkert feil sessong på første start på server. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Knallfine bilder! Vi har da ganske mektig natur her til lands også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fine bilder av alle Det var jeg som var wingman Paul-Andrè, ikke Pål Takk for turen gutta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Holst Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Flotte bilder folkens! Må si jeg liker konseptet med disse søndagsturene. Hvis jeg hadde hatt en sterkere pc med FSX, hadde jeg garantert hengt meg på! =) Et spørsmål bare, var det ingen som fikk med seg selve Trollveggen? Ser at turen gikk over Trollstigen, men ingen som jumpa over i dalen ved siden av? Lars-Petter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 23. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2010 Herlige bilder Paul-Andrè og Pål. Nydelig den Bonanzaen fra Carenado. Utrolig flott tur vi hadde idag, til tross for serverproblemer som Geir fikset flott for oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Det var jeg som var wingman Paul-Andrè' date=' ikke Pål Takk for turen gutta![/Quote']Der ser man. Er ikke enkelt å holde styr på alle gærningene rundt meg. Et spørsmål bare' date=' var det ingen som fikk med seg selve Trollveggen? Ser at turen gikk over Trollstigen, men ingen som jumpa over i dalen ved siden av?[/Quote']Planen var at vi skulle passere den og snu inn til trollstigen like etterpå. Serverkræsjen forhindret det. Nydelig den Bonanzaen fra Carenado.[/Quote]Ja. Når man først blir kjent med henne så lystrer hun dine minste ordre så lett som bare det, og hun gjør det så grasiøst at du bare vil fortsette og fortsette og fortsette. :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 24. mai 2010 Kjempebilder hele gjengen , og første bildet til Jan Arild forteller mye om interessen for disse turene. 12 fly på ett og samme bildet må være rekord ? Et godt tiltak Paul-Andrè, det er fin avveksling å se seg om i Norge. - For min egen del nøt jeg første del av turen helt fram til Vigra, men etter det var det umulig å komme inn på serveren i mer en få minutter før jeg ble kastet ut igjen :cry: . Vet ikke helt hvorfor dette rammet meg denne gangen, det var neppe fordi jeg skiftet fra Skywagon til P-36 ?? Brukte resten av kvelden på å gruble gjennom hva jeg har gjort annerledes i det siste, men jeg er fremdeles svar skyldig. Her noen sjåtts fra mitt kamera. Artig når så mange møter opp, og passelig kaos på radioen :grin: . Vi er også blitt flinkere å fly sammen, selv om det er et stykke igjen til vi kan kalle dette en formasjon...... Da var vi kommet til Vigra, og jeg skiftet over til noe mer heftig, uten at jeg fikk nyte DET noe særlig lenge. Og en liten kontrast til slutt, Pål og Paul-Andrè skulle sett det samme som meg. Serveren må ha vært i et spesielt humør denne kvelden :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 [Hviskeiøretmodus] Du Ernst, det var nok Molde/Årø og ikke Ålesund/Vigra [/Hviskeiøretmodus] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Veldig fine bilder ! Synd at jeg fikk '' Lost Connection '' før vi kom til Molde :cry: Men tok noen bilder av mine opplevelser. Ble ganske luftig å!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 24. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 24. mai 2010 [Hviskeiøretmodus] Du Ernst, det var nok Molde/Årø og ikke Ålesund/Vigra [/Hviskeiøretmodus] HAAA, da var det ikke rart at serveren kasta meg ut..... :eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Var noen her som savna bilde fra Trollveggen. Så legger dermed ut et bilde jeg tok i dag under lunsjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 26. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 26. mai 2010 legger dermed ut et bilde jeg tok i dag under lunsjen. ..... fløy du trike eller... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Hvis du kan kalle en Hiace for trike, så ja Var på en jobb i Åndalsnes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.