Gå til innhold

Klage til Continental Airlines


Gjest Aleksander Milde

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde

Kom over en blogg nå istad hvor det var et blogginnlegg rettet mot Continental Airlines. Etter å ha lest det må jeg si at selskapet gjøren særdeles dårlig jobb. Sagt kort. Har dere gutta noen meninger å legge inn her?

 

Limer inn innlegget under her.

 

Continental Airlines

Dette innlegget baseres ikke på gode skriveferdigheter og et generelt godt blogginnlegg. Dette innlegget er nemlig direkte rettet til Continental Airlines på Gardermoen. Så til alle eventuelle fremtidige kunder av selskapet; her er våres erfaring:

 

Nå har det seg sånn at vi - jeg og min gode venn Lene skulle tilbringe en ukes opphold i Usa i vinterferien - rettere sagt på verdens største cruisebåt (Oasis Of The Seas) som skulle ta oss med på en rundtur i den fantastiske Karibien, omgitt av palmer, hvite strender og lyseblått hav.

Jeg vil bare poengtere med en forholdsvis rolig tone at selvom vi kun er i overkant av 16 år, vil det ikke si at vi ikke kan skrike og lage like mye helvete som noen på 40. Vi er da kjent for å ha våres egne meninger, og vi legger ikke skjul på om vi synes at noe er urettferdig. Vi lar oss ikke bli tråkket på, så vi venter med andre ord ikke med å trampe med begge beina i bakken om vi føler at vi har våres fulle rett til det.

 

Dette blogginnlegget er derfor skrevet på vegne av oss begge.

 

For å gjøre en endeløs historie forholdsvis kort;

 

Planen var at Continental airlines skulle bringe oss trygt frem i Ft. Lauderdale, rett utenfor Miami, hvor vi skulle overnatte en natt, og deretter gjøre entré på cruiset som skulle frakte oss til St. Thomas, St. Maatin og Nassau, Bahamas.

 

Fredag 26. Januar satt vi oss glade og fornøyde på flyet til Oslo, i en full uvisshet om at resten av reisen kom til å bli et mer eller mindre rent helvete.

 

Vi ankom Gardermoen, og gikk for å sjekke inn på flyet til New York, hvor vi skulle mellomlande for og deretter ta flyet videre til Ft. Lauderdale. Vi bestemte oss for å sjekke hvilken gate flyet skulle gå fra, i og med at gaten ikke var oppført på boardingkortet. På avgangstavlen var det ikke oppgitt noen som helst gate, men tydelige bokstaver som sa; "new info 10.30", ga oss et par minutters betenkningstid. Vi anså nemlig dette så ganske merkverdig, i og med at klokken viste 10.45. Etter litt, bestemte vi oss for å spørre om hjelp.

 

Hjelp fikk vi ikke, så vi endte opp med å gå rundt hjelpesløse i fortvilelse med tanke på at det var 30 min til boarding, før vi fant ut hvor continental airlines holdt til.

 

La meg ta resten av oppholdet på Gardermoen i forholdvis korte trekk. Det var kun 4 personer foran oss i køen i skranken til continental airlines som hadde det samme problemet og ønsket hjelp, men vi måtte vente i hele 5 timer før noen fra continental airlines i det hele tatt hadde tid til å snakke med oss. Her handlet det nemlig tydeligvis om alder og prioritet av enkeltpersoner - uavhenging av kostnader av billett og reise. De prioriterte nemlig personer som de anså var "verdige" nok til å få tillagt en ny flytur - noe vi tydeligvis var altfor små og ubetydelige for.

 

Hjelp var det heller ikke å få fra de patetiske overfladiske kjerringene iført continental airlines uniform som sto og lo og snakket på sidelinjen. Undervurderende hånlige kommentarer som; "jeg vet ikke, vær tålmodig, haha, synd for dere" ble nemlig mottatt når vi prøvde å finne ut hva som hadde skjedd og hva vi skulle gjøre. En annen mann, iført continental airlines uniform, sa at vi bare skulle vente, for han hadde skaffet oss en tur. Lattermild og blid var han, helt til han forsvant og vi fant ut at han hadde spilt oss et helvetes puss. Ingen tur var nemlig aktuell for oss.

 

Etter en 5 timers lang kamp, med en del krangling og argumentering, fikk vi tildelt bagasjen våres og en beskjed om at vi skulle dra tilbake igjen til Bergen. Det var nemlig ingen andre måter å komme seg til USA - eller generelt utlandet enn det flyet til New York som var kansellert grunnet snøstorm. Vel, dette var med andre ord en uaktuell løsning for oss. Vi hadde betalt for å komme oss til USA og for å nå cruiset som skulle gå dagen etter. Dette poengterte vi flere ganger, men det eneste svaret vi fikk var; "ja, men det var da veldig synd for dere. Hadet"

Vi trakk oss fly forbanna vekk fra skranken, mens vi så på at personene bak oss i køen fikk nye billetter i tur og orden via blant annet London. Personene ble mottatt med en hjelpende hånd og et bredt smil.

Dette fant vi oss naturligvis ikke i, og vi måtte tilkalle forsterkninger - deriblant foreldre som befant seg på andre siden av jordkloden og i Bergen. De tilkalte Berg Hansen som gjorde så godt de kunne for å skaffe oss en reise med et annet selskap. Etter flere timers venting og fortvilelse, måtte vi ta våres egne bein fatt, og vi gikk bort til KLM og forklarte saken. Personene vi snakket med var meget vennlige og hjelpsomme, og tydelig rystet over den uholdbare behandlingen vi fikk av continental airlines. Etter flere timers venting, fikk vi endelig et referansenummer som skulle frakte oss med ruten; Oslo-Amsterdam-Detroit-Ft.Lauderdale.

Vi gikk bort igjen til continental airlines, hvor vi igjen måtte vente i noen timer før vi fikk hjelp. Vedkommende vi snakket med var den samme som tidligere (som vi i senere har fått vite var stasjonssjefen på gardermoen). Han presterte å knuse iphonen min i bordet, fly forbanna for at vi trosset han ved å skaffe oss en egen flytur. Videre hjelp fikk vi ikke, så vi gikk tilbake til KLM som ga oss skriftlige billetter som skulle hjelpe oss til USA.

Kostnader rettet mot den nye flyturen og mat, måtte vi betale fra egen lomme. Dette nektet nemlig continental airlines å dekke.

 

En del timer senere satt vi oss trøtt, sliten og fortsatt forbanna på flyet til Amsterdam. Cruiset kunne vi nemlig glemme. Tiden strakk ikke til med tanke på den nye flyruten.

Vi ankom Amsterdam sent om kvelden, hvor alle butikker var stengt. Vi bestemte oss for å "sove" på flyplassen slik at vi kunne være sikker på at vi rakk flyet som skulle gå tidlig dagen etter. Etter 11 timers venting, sittende på en ISKALD stengt flyplass uten søvn, kom vi oss på flyet til Detroit. Resten av reisen gikk forholdsvis fint, inntil vi ankom ft.lauderdale en dag forsent. Der måtte vi nemlig overnatte to døgn, grunnet at cruiset var kjørt avsted. Deretter måtte vi ta fly til St.Thomas og overnatte et døgn før vi kunne hoppe på cruiset. Vi mistet med andre ord halve ferien våres som skulle vare en uke, grunnet continental airlines.

 

Dette ble et meget rotete og dårlig formulert innlegg, men innlegget er som sagt direkte rettet mot continetal airlines på gardermoen og er en KORT versjon av hvilken ekstrem negativ erfaring vi fikk av selskapet. Jeg håper for all del at både selskapet og andre leser dette, for dette blir ingen gøy sak videre. Klager, krav på erstatning og andre diverse hendvendelser er enda ikke blitt besvart, selvom det er gått i overkant av 3 måneder siden vi tok kontakt.

Vi vil også rette en spesiell hilsen til den ubrukelige, arrogante og inkompetente stasjonssjefen på gardermoen som skal få et helvete når det blir sak av dette. Nyt tiden som stasjonssjef så lenge den varer.

Så mye sinne, frustrasjon og fortvilelse continental airlines på gardermoen skapte for oss, skal vi sørge for kommer direkte i retur.

Alle de tusen kronene vi måtte betale i ekstrautgifter skal dere også gledelig få lov til å erstatte.

Med andre ord; dere har begått en meget stor tabbe som dere nødig kommer til å få glede av videre.

 

Til slutt vil jeg rette en meget stor takk til Berg Hansen og KLM som gjorde en enorm innsats for å få oss trygt frem.

 

Takk for oss...... Foreløpig.

 

Link til blogginnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier bare en ting til de som har skrevet Blogginnlegget.

 

Dersom dette stemmer, skaff dere advokat og gå til sak mot Continental. Tror faktisk de har en ganske god sak her.

 

Elendig kundebehandling, løgn, skading av personlige eiendeler, m.m

 

Dersom det stemmer at det var Continental sin stasjonssjef på OSL som gjorde dette, så burde han helt ærlig hatt sparken!

 

Gå til sak, dette er nok noe de kommer til å vinne tror jeg.

 

 

Gitt at det de skriver stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten innlegget er skrevet får meg til å ane litt ugler i mosen. Jeg har vanskelig for å skjønne at det kan ha vært så ille. Husker selv tilbake da jeg var "litt over 16 år", som bloggeren skriver om seg selv, mye hormoner og ting tatt ut av den store sammenhengen var forsåvidt daglidags :whistle:

 

Men advokat er nå litt ille, spesielt når vi har FLYKLAGENEMNDA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som har skrevet det innlegget, beskriver seg selv som

"Vel, jeg er egoistisk, selvgod, og alltid like selvopptatt. I tillegg elsker jeg å gjøre folk sur ved å irritere og provosere. Utenom det er jeg vel for så vidt ganske grei."

Det har altså ikke noe å gjøre med hvordan dere ble behandlet?

 

Ikke tro på alt som hun sier, det er en blogg, og det er om og gjøre å få seg oppmerksomhet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Continental kan være så ille som det blir beskrevet her, det høres for meg veldig merkelig ut.

Mulig den personen blir drit forbanna over servicen til continental den dagen, det kan også ha noe med de som er på jobb og gjøre, for så dårlig service tror jeg ikke det klarer å opperere med!

Og hvis det er sant at stasjonssjefen på OSL viser så lite "ansvar" over jobben sin, syntes jeg han kunne dratt på dagen.

 

Jeg hadde kontaktet Continental Airlines i USA, forklart hva som har hedt, og tatt det der fra.

 

Er ille, grunnet de personer som er på jobb, for noen bryr seg mer enn andre, enkelte tror jobben er et fristed i 8 timer hvor man kan kose seg, drikke kaffe å drite i alt.

 

Tror nok ikke hele saken er beskrevet på rett måte, hvordan det skjedde, men noe stemmer nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh! Forfriskende med litt mannsjåvinisme innimellom :-)

 

Ellers så går nok dette mye på et overdrevent blogginnlegg, samt umodne 16åringer som selvfølgelig skal bli behandlet som alle andre - MEN som ennå ikke har lært seg triksa om hvordan man skal handle og oppføre seg for å ordne opp i slike situasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kom også opp i scanairforumet. Og etter ca tre sider med depatt kom hovedpersonen selv og begynte og skrive på scanairforumet.

 

Blant det hun skrev da var at hun hevded aldri og ha sagt at noen knuste iphone hennes. Samtidig ba hun dem som ikke støttet henne om og slutte og kritisere bloggen hun haddde skrevet.

 

Nei dette er nok en 16åring med litt for mange ustabile hormoner som er på desperat jakt etter oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...