Jump to content
Sign in to follow this  
Ole-Jørgen Søberg

Omregning TA/TL

Recommended Posts

flyr du i Skandinavia så bruker du vaccsca sin, den skal iallefall vere sånn at flyr en på TA og en på TL så skal det vere 1000ft seperasjon, vet ikke hvordan den andre er i forhold til det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for info alle tre :) (PK på PM). Da har jeg ikke gjort så mye galt når jeg har brukt tabellen jeg fant på VACCSCA. Egentlig får vi jo oppgitt TL fra ATC, men kan være greit å vite hvordan dette henger sammen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ventet til TA<->TL med å bytte om, spesielt om det er annen trafikk som kanskje gjør at jeg må stoppe decend/climb for trafikk, selv om det ikke er noe problem som kommer for ofte akkurat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er jeg online så regner jeg da vitterlig med at ATC ikke sender et fly rett i nesa på meg under decend til approach.

Så da gjør jeg som vi alle ble innprentet av en viss pilot her inne som en rw prosedyre. Selv om det ble heftig motdebattert fra en annen viss kontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha! Yes.. det var den tråden der ja Torbjørn.

Artig å skumlese gjennom den igjen.

Det var jo et og annet gullkorn der.

 

TWR: "Descend altitude 3000ft, QNH 1020"

A/C: "Say, could you give me that in inches?"

TWR: "Sure, descend altitude 36000 inches, QNH 1020"...

:grin:

 

Ellers, noen nytt på QNH-fronten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke annet enn at den fortsatt varierer... 1015mb på Gatwick i dag, 1012mb i Toulouse...

 

;)

 

 

Hilsen T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...