Gå til innhold

ENZV oppdatering


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tenk å ta betalt for dette.

Planer er å fullføre hele flyplassen. Når det blir ferdig vet jeg ikke. Jeg regner med at det blir noen få byggninger om gangen.

 

På den andre siden er jeg avhengig av hjelp til å få det inn i FX. Jeg har fått masse hjelp og info fra Andrew Thomsen.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt bra, Ragnar! Denne gleder jeg meg til, og som sagt, bare ta kontakt når det blir snakk om å få det inn i simulatoren. Kan for moro skyld nevne at det tok meg over en time å bare ta et lite utsnitt med "hvit plate", og lage en stor textur av det. Rette opp skrå linjer, få rett toning av farge, fjerne de forbaska bilene og annet rask, osv, osv. Skulle gjerne hatt en slave som bare satt og jobbet med å bygge opp texturer!

 

Jeg har samme strategi som deg hva texturoppløsning angår. FSX texturene er 1024x1024, men de originale Photoshop bitene er digre. For eksempel er bare en hangardør alene 3072x850 i PSD format. Slike størrelser opererer jeg med når bildene er tatt med egen speilrefleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette MÅ du lage til Fs2004 ?

Det er på tide folk innser at ingen designer med vett i skallen fortsetter med en simulator som har dårligere oppløsning. Det kjennes nemlig bare som totalt bortkastet tid. Og hvorfor i all verden skal freeware designere som ikke bruker FS9 lage for FS9?? For min del driver jeg ikke "butikk" man kan bestille ting i, bare så det er krystallklart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som tar et skikkelig tak i ENZV :D:) :grin:

Har ventet lenge på dette nå...

 

Kjempe god kvalitet på arbeidet. Gleder meg til å se sluttresultatet ;)

 

Tenker du å ta hele flyplassen med bygninger, bakke-texturer og andre smådetaljer, eller bare bygningene? (selv om det selvfølgelig ikke er "bare") ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide folk innser at ingen designer med vett i skallen fortsetter med en simulator som har dårligere oppløsning. Det kjennes nemlig bare som totalt bortkastet tid. Og hvorfor i all verden skal freeware designere som ikke bruker FS9 lage for FS9??

 

Stiller meg uenig i din holdning her Andrew, siste spørmål er jeg dog enig i..

 

Jeg vil se på meg selv om en designer til FS, tross alt designet en del vil jeg påstå, men at jeg ikke har vett i hue fordi jeg på nåværende tidspunkt velger å bruke fs9, blir litt ensporet å si.

 

Vil påstå jeg er en temmelig oppegående kar om jeg velger å ta dette litt personlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å gjøre alt. For meg er ikke problemet å produsere byggninger og landskap. Viljen er der også.Hadde jeg modellert dette slik jeg innerst inne ønsker, hadde jeg endt opp med 1 frame i timen. Det hadde sett bra ut, men vært ubrukelig.

 

Andrew Thomsen har masse erfaring på dette området og produserer scenery med høy oppløsning. Jeg ønsker at ENZV skal oppnå den samme oppløsningen. Med en del hjelp skal jeg/vi nok få til noe.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg jobber til daglig med CAD og behersker flere mer eller mindre brukervennlige 3D verktøy. Til ENZV benytter jeg Lightwave. http://www.newtek.com/lightwave/index.php

 

I tillegg bruker jeg LW Cad som er en uunværlig pluggin. http://www.wtools3d.com/

 

Til å rendrere bildene har jeg benyttet FPrime. http://www.worley.com/E/Products/fprime/videos.html

 

Jeg bruker Polytrans til å kovertere filene til 3DS Max eller GMax. http://www.okino.com/conv/conv.htm

 

 

Bildene som jeg har lagt ut er rendrerte med høy oppløsning og representerer ikke en "in game" kvalitet.

Det vil bli en stor utfordring for meg å få det til, men det er andre her inne som er meget flinke til dette.

 

Ragnar

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenk å ta betalt for dette

 

Jeg havde ellers gerne betalt 100 kroner eller noget for dette, og jeg tror flere andre er enige med mig :)

 

fsx er for amatører.. vi må ha fs9!

 

:crazy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle Wathne Johansen

Dette ser helt utrolig bra ut! Et imponerende stykke arbeid dere har fått ned her.

 

Nytter anledningen til å takke dere for slike fine bidrag til flysimulator-Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen oppdatering her?

 

Mitt forrige svar gjelder fortsatt. UV kordinatene er klar på domkjerken, og det gjenstår kun litt textur. Jeg har tatt den inn i FSX og testet den uten texturen. Jeg har enda ikke bestemt meg for hvor stor oppløsning jeg skal gå for.

 

Selv om jeg har mye erfaring inne 3D modellering, hadde jeg ingen når det gjaldt å få det til å fungere i FSX. Med mye hjelp fra Andrew har jeg nå fått en grunnleggende kompetanse. Derfor er kjerken en god trening før jeg fortsetter på ENZV

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...