Ragnar Egeland Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Heisan En oppdatering av ENZV Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Sweeet! Får du med de nye terminalene og mens du er i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Den nye teminalen har jeg modellert, men ikke texturert. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Nydelig!! Har virkelig savnet noe for Sola, hvis du oppgraderer hele flyplassen i denne kvaliteten betaler jeg LETT for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 dette MÅ du lage til Fs2004 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har ikke tenk å ta betalt for dette. Planer er å fullføre hele flyplassen. Når det blir ferdig vet jeg ikke. Jeg regner med at det blir noen få byggninger om gangen. På den andre siden er jeg avhengig av hjelp til å få det inn i FX. Jeg har fått masse hjelp og info fra Andrew Thomsen. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Dette var utrolig fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Sykt bra, Ragnar! Denne gleder jeg meg til, og som sagt, bare ta kontakt når det blir snakk om å få det inn i simulatoren. Kan for moro skyld nevne at det tok meg over en time å bare ta et lite utsnitt med "hvit plate", og lage en stor textur av det. Rette opp skrå linjer, få rett toning av farge, fjerne de forbaska bilene og annet rask, osv, osv. Skulle gjerne hatt en slave som bare satt og jobbet med å bygge opp texturer! Jeg har samme strategi som deg hva texturoppløsning angår. FSX texturene er 1024x1024, men de originale Photoshop bitene er digre. For eksempel er bare en hangardør alene 3072x850 i PSD format. Slike størrelser opererer jeg med når bildene er tatt med egen speilrefleks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 prøv og få det inn i FS2004 ? Eller så kan jeg prøve? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 dette MÅ du lage til Fs2004 ? Det er på tide folk innser at ingen designer med vett i skallen fortsetter med en simulator som har dårligere oppløsning. Det kjennes nemlig bare som totalt bortkastet tid. Og hvorfor i all verden skal freeware designere som ikke bruker FS9 lage for FS9?? For min del driver jeg ikke "butikk" man kan bestille ting i, bare så det er krystallklart :wink: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 men hva bruker dere for og lage dette da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Enig med deg Andrew! Sånn som jeg ser det er FS9 et synkende skip! Se framover heller Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Endelig noen som tar et skikkelig tak i ENZV :grin: Har ventet lenge på dette nå... Kjempe god kvalitet på arbeidet. Gleder meg til å se sluttresultatet Tenker du å ta hele flyplassen med bygninger, bakke-texturer og andre smådetaljer, eller bare bygningene? (selv om det selvfølgelig ikke er "bare") Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er på tide folk innser at ingen designer med vett i skallen fortsetter med en simulator som har dårligere oppløsning. Det kjennes nemlig bare som totalt bortkastet tid. Og hvorfor i all verden skal freeware designere som ikke bruker FS9 lage for FS9?? Stiller meg uenig i din holdning her Andrew, siste spørmål er jeg dog enig i.. Jeg vil se på meg selv om en designer til FS, tross alt designet en del vil jeg påstå, men at jeg ikke har vett i hue fordi jeg på nåværende tidspunkt velger å bruke fs9, blir litt ensporet å si. Vil påstå jeg er en temmelig oppegående kar om jeg velger å ta dette litt personlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg ønsker å gjøre alt. For meg er ikke problemet å produsere byggninger og landskap. Viljen er der også.Hadde jeg modellert dette slik jeg innerst inne ønsker, hadde jeg endt opp med 1 frame i timen. Det hadde sett bra ut, men vært ubrukelig. Andrew Thomsen har masse erfaring på dette området og produserer scenery med høy oppløsning. Jeg ønsker at ENZV skal oppnå den samme oppløsningen. Med en del hjelp skal jeg/vi nok få til noe. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Dette ser fantastisk flott ut! All heder og ære til dere til som bruker fritiden deres på å lage add-ons til FS! Uten bidragsytere som dere hadde FS vært ganske stusselig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 men hva bruker dere for og lage dette da ? FSX eller FS2004 SDK, gmax, Photoshop. Og så gjelder det å holde seg til flyplasser man selv kan knipse bilder av, for på nett finnes det svært lite som kan brukes. Ragnar bruker andre 3D verktøy enn meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Hei Jeg har funnet ut at samme hvilket 3D verktøy man bruker, må 3D modellen konverteres til GMax eller 3DS Max for å få tilgang til "Game pakken". Derfor kan det være enklest å starte med GMax. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hva har du laget dette i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Hei Jeg jobber til daglig med CAD og behersker flere mer eller mindre brukervennlige 3D verktøy. Til ENZV benytter jeg Lightwave. http://www.newtek.com/lightwave/index.php I tillegg bruker jeg LW Cad som er en uunværlig pluggin. http://www.wtools3d.com/ Til å rendrere bildene har jeg benyttet FPrime. http://www.worley.com/E/Products/fprime/videos.html Jeg bruker Polytrans til å kovertere filene til 3DS Max eller GMax. http://www.okino.com/conv/conv.htm Bildene som jeg har lagt ut er rendrerte med høy oppløsning og representerer ikke en "in game" kvalitet. Det vil bli en stor utfordring for meg å få det til, men det er andre her inne som er meget flinke til dette. Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav Einar Moldestad Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Signerer den, fsx er for amatører.. vi må ha fs9! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg har ikke tenk å ta betalt for dette Jeg havde ellers gerne betalt 100 kroner eller noget for dette, og jeg tror flere andre er enige med mig fsx er for amatører.. vi må ha fs9! :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Enig med deg der Kristian Men angående fs9 vs fsx diskusjonen, kan ikke dere lage en egen tråd for det? Kjedelig og ødelegge Ragnar sin Scenery design tråd på en diskusjon som aldri ender Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Rasmus Jonasen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 ser veldig bra ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jarle Wathne Johansen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Dette ser helt utrolig bra ut! Et imponerende stykke arbeid dere har fått ned her. Nytter anledningen til å takke dere for slike fine bidrag til flysimulator-Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon Trefjord Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Får vi oppdatering med nye bilder snart... ? :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 27. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2010 Får vi oppdatering med nye bilder snart... ? Henviser til dette innlegget. http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showgallery&Number=552649 Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen oppdatering her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ragnar Egeland Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Noen oppdatering her? Mitt forrige svar gjelder fortsatt. UV kordinatene er klar på domkjerken, og det gjenstår kun litt textur. Jeg har tatt den inn i FSX og testet den uten texturen. Jeg har enda ikke bestemt meg for hvor stor oppløsning jeg skal gå for. Selv om jeg har mye erfaring inne 3D modellering, hadde jeg ingen når det gjaldt å få det til å fungere i FSX. Med mye hjelp fra Andrew har jeg nå fått en grunnleggende kompetanse. Derfor er kjerken en god trening før jeg fortsetter på ENZV Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag R. Stangeland Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Helt nydelig dette arbeidet. Mvh en fra innsiden :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.