Gå til innhold

Thomas Cook i Aftenposten


Jan Barreng

Anbefalte innlegg

Gjest Aleksander Milde

Syns det er veldig bra at noen aviser viser litt interesse til denne siden av luftfarten. Er ikke alle aviser som har like mye peiling når det gjelder det! :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin reportasje, men hva filmen angår var jeg var missfornøyd med kameraføring og svært missfornøyd med redigeringen.

 

Mener jeg kan skildre en hendelse/historie hvis jeg ikke tar helt feil' date=' hvor begge pilotene fikk mat forgifting av den samme type mat og at det er derfor det ble innsatt nye rutiner om at pilotene fikk forskjellig mat :) [/quote']Filmen Airplane ("Hjelp, vi flyr!")? :/
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg kan skildre en hendelse/historie hvis jeg ikke tar helt feil, hvor begge pilotene fikk mat forgifting av den samme type mat og at det er derfor det ble innsatt nye rutiner om at pilotene fikk forskjellig mat

Kan man ikke bare hive noe shady greier i kaffetrakteren hvis man skal forgifte dem? hva hadde vel skjedd dersom ikke begge pilotene kunne få kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare hive noe shady greier i kaffetrakteren hvis man skal forgifte dem? hva hadde vel skjedd dersom ikke begge pilotene kunne få kaffe.

Jo det kan man sikkert. Men jeg tror ikke dette primært dreier seg om å hindre deg i å skade crew, og disse rutinene mener jeg har blitt praktisert lenge før terror-hysteriet satte inn. Det er som kapteinen forklarer bare snakk om å redusere sannsynligheten for at begge piloter skal bli syke samtidig. Sjansen for å bli syk av diverse matvarer fra kjøkkenet til billigste fly-mat tilbyder, er nok større enn fra kaffe, selv om vannet i flyets tanker sikkert er ganske ekkelt det også... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en har blitt matforgifta en gang i livet glemmer en aldri det.

 

Aldri har jeg endra farge i ansiktet så fort, og det fra vårfrisk, til blodrød, og deretter drivandes kvit på under ett minutt. Reker er godt, bare dem ikke er forderva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit så altfor godt hva du prater om Per.

Fikk noe svineri i maten en gang jeg var i Tunis.

Magan gjorde det værste opprøret i manns minne dagen før vi skulle hjem.

Skal si det var en trivelig flytur.

Har aldri hata disse handlevognene som konstant sperrer mitdgangen, men akkurat da....

Ble totalt nødt til å krabbe over nakkestøttene i ett fryktelig tempo mere enn en gang på tur hjem.

Regner med at medpassasjerene var godt fornøyde med det.

 

Hadde det vært radarkontroll i passbua på Gmoen hadde jeg også gått på ei regning. Sikker på jeg hadde ca 70 kmt med passet over huet mens jeg ropte "Løyyyypeeee"

 

Jadda. Tusen takk for at dere minte meg på denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...