Gå til innhold

Longhaul gruppeflight

Kristoffer Vinje

Anbefalte innlegg

Hallo Flightsim.no.

Sitter ofte og tenker på å fly litt andre ruter enn ENGM-ENVA eller 737 i det hele tatt. Jeg har lyst til å dra en av mine long haul fly ut av hangaren og få kjørt igang en skikkelig lang gruppeflight.

Det er nemlig noe med det at du flyr i en gruppe som gjør at det er utrolig gøy.

Jeg tenkte på en ca. 9-15 timers flight som ikke nødvendigvis må gå over dammen.

Kan slenge inn forslagene mine:

ESSA (Arlanda) - VTSP (Phuket)

EDDF (Frankfurt) - FACT (Cape Town)

Bare å komme med innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på teamspeak kan man ikke se hverandre. Noe av kicket er å titte på vRoute eller lignende oversiktsprogram og se en lang linje med fly, for deretter å parkere ved siden av hverandre etter landing.

Selv kommer jeg til å fly på VATSIM iallefall, men kommer sikkert til å være på teamspeak/ventrilo uansett.

Er det noen som har innspill på rutevalg?

Og dato hadde vært kjekt. ;)

Selv flyr jeg 747, 767 eller en stor Airbus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan Vatsim ødelegger moroa med en gruppeflight,

tror jeg ikke noen av oss som noen gang har vært med på en

Norwegian Eagles gruppeflight skjønner eller er enig i.

Jeg vil heller si det motsdatte. Det høyner gleden i en gruppeflight!

Vi er ALLTID på TS,og får ALLTID tid til

sosialt pjatt innimellom ATC,hvis/om/når/hvor den er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si meg enig Tommy. Men , det er mange som kanskje vil være med og ikke flyr VATSIM :) Derfor tenkte jeg på Multiplayer. Jeg flyr MP ganske jevnlig med folk på forumet og kan anbefale det :)

Har generelt ikke noe i mot VATSIM, men på en langtur så er det ikke alle som vil sitte foran skjermen hele tiden. Capiche ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer, tror du vet at du kan regne med meg! Jeg stiller opp med dama mi

Tror ikke jeg trenger og forklare en gang

Også skrivebordspiloter som oss må ha underholdning på en 15 timers flight.. :grin:

Dette hørtes spennende ut! Selv om man flyr på VATSIM betyr ikke dette at en kontroller vil sitte i bakgrunnen å forhindre oss i å snakke. De fleste longhaul flighter går over ubebodde områder som svært skjelden blir bemannet av ATC. Dog, om det dukker opp 5-7 fly på ServInfo vil dette falle til interesse for de fleste kontrollerne der ute. Anyway, selv har jeg aldri hatt noen "negativ" opplevelse ved å arrangere gruppeflighter på VATSIM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble dine arrangementer av Mr. Ivar? Jeg som valgte å gå på VATSIM fordi du var så flink med events :P Men fikk vært med på Rovaniemi som var min første flight. Så ble det ikke mere fra deg din fjomp :P

--

Jeg får vel komme med ACH sin B747-400 eller en lånt B748 Fra Thai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...