Kristoffer Vinje Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hallo Flightsim.no. Sitter ofte og tenker på å fly litt andre ruter enn ENGM-ENVA eller 737 i det hele tatt. Jeg har lyst til å dra en av mine long haul fly ut av hangaren og få kjørt igang en skikkelig lang gruppeflight. Det er nemlig noe med det at du flyr i en gruppe som gjør at det er utrolig gøy. Jeg tenkte på en ca. 9-15 timers flight som ikke nødvendigvis må gå over dammen. Kan slenge inn forslagene mine: ESSA (Arlanda) - VTSP (Phuket) EDDF (Frankfurt) - FACT (Cape Town) Bare å komme med innspill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kristoffer, tror du vet at du kan regne med meg! Jeg stiller opp med dama mi Tror ikke jeg trenger og forklare en gang :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders furse Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kunne godt blitt med jeg og. Det er på Vatsim ikke sant? Ossen fly flyr dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tror VATSIM ødelegger mye av moroa når man skal fly i gruppe. Så det anbefaler jeg IKKE! Mer gøy og sitte på teamspeak og snakke fly med hverandre Jeg flyr 747, eller MD-11. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 Men på teamspeak kan man ikke se hverandre. Noe av kicket er å titte på vRoute eller lignende oversiktsprogram og se en lang linje med fly, for deretter å parkere ved siden av hverandre etter landing. Selv kommer jeg til å fly på VATSIM iallefall, men kommer sikkert til å være på teamspeak/ventrilo uansett. Er det noen som har innspill på rutevalg? Og dato hadde vært kjekt. Selv flyr jeg 747, 767 eller en stor Airbus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det er en fin ting som heter Multiplayer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvordan Vatsim ødelegger moroa med en gruppeflight, tror jeg ikke noen av oss som noen gang har vært med på en Norwegian Eagles gruppeflight skjønner eller er enig i. Jeg vil heller si det motsdatte. Det høyner gleden i en gruppeflight! Vi er ALLTID på TS,og får ALLTID tid til sosialt pjatt innimellom ATC,hvis/om/når/hvor den er på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kan si meg enig Tommy. Men , det er mange som kanskje vil være med og ikke flyr VATSIM Derfor tenkte jeg på Multiplayer. Jeg flyr MP ganske jevnlig med folk på forumet og kan anbefale det Har generelt ikke noe i mot VATSIM, men på en langtur så er det ikke alle som vil sitte foran skjermen hele tiden. Capiche ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 I og med at tråden ligger under VATSIM/IVAO så var det egentlig VATSIM dette var ment for. Og det er sjeldent full ATC hele veien, så det er bare å titte innom skjermen hvert 30. minutt hvis det er rolig. Men så klart, valget er ditt. Menmen, hvilke datoer passer fint? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Det så ikke jeg før nå ! Beklager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 No hard feelings, Mathias Feel free to join! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kommer (Saaakte :whistle: ) bak med concorden min jeg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Tror det ikke skal være noe problem det Kristoffer , Må jo se ann tiden, rett i russetiden vettu : p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Hadde vært morro og vært med på dette:) Jeg egentlig mest klar for over dammen, siden sjangsene for ATC dekning er litt større da. Men egentlig det samme for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Kristoffer, tror du vet at du kan regne med meg! Jeg stiller opp med dama mi Tror ikke jeg trenger og forklare en gang Også skrivebordspiloter som oss må ha underholdning på en 15 timers flight.. :grin: Dette hørtes spennende ut! Selv om man flyr på VATSIM betyr ikke dette at en kontroller vil sitte i bakgrunnen å forhindre oss i å snakke. De fleste longhaul flighter går over ubebodde områder som svært skjelden blir bemannet av ATC. Dog, om det dukker opp 5-7 fly på ServInfo vil dette falle til interesse for de fleste kontrollerne der ute. Anyway, selv har jeg aldri hatt noen "negativ" opplevelse ved å arrangere gruppeflighter på VATSIM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Avhengig av dato, I'm in! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Mulig jeg er med Hva med søndag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hvor ble dine arrangementer av Mr. Ivar? Jeg som valgte å gå på VATSIM fordi du var så flink med events Men fikk vært med på Rovaniemi som var min første flight. Så ble det ikke mere fra deg din fjomp -- Jeg får vel komme med ACH sin B747-400 eller en lånt B748 Fra Thai. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Har nok med skolen for tiden, vi får se hva tiden bringer etter at jeg har blitt FAA Commercial pilot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.