Gå til innhold

747-8 og 787 til OSL


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

På naboforumet vårt, Scanair.no er det nå snakk om at både 747-8 og 787 skal komme til OSL om ikke lenge. Det er visst nok snakk om mellom 16 og 21 Mai.

 

Usikker på om dato stemmer, men Boeing har søkt om prøveflygning til OSL.

 

Dok.dato: 16042010

Fra: The Boeing Company

Sak: Boeing - prøveflyging Gardemoen - 747-8

Dok: 747-8 Entry Into Service Airport Compatibility Process - High Level Airport Assessments and Next Steps - The Boeing Company - Operations by B747-8 at Gardermoen Airport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det de skal prøve å teste på nå da? Er vel neppe noe snø og is?

 

"Airport Compatibility Process" og "Operations by B747-8 at Gardermoen Airport" sier meg at de reiser rundt og sjekker om de forskjellige flyplassene er klare til å ta i mot denne maskinen og hva som eventuelt må forbedres/forandres for at dette skal foregå problemfritt. Dette er bare ren spekulering fra min side, selvfølgelig :)

 

Jeg regner her med at det er snakk om 747-8F, da 747-8i ikke skal ha first flight før til høsten så vidt jeg husker.

 

Jeg er ikke den typiske flyspotter, men jeg vurderer nå seriøst å slenge på meg kamerasekken å hoppe på flybussen til Gardermoen når disse skal komme :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dersom de kommer med 747-8 så er det nok veldig sannsynlig at 787 også tar turen innom, da det er mer eller mindre garantert at vi får se 787 daglig på OSL (TUIFly Nordic og Icelandair

 

Det eneste som er sikert her er Tuifly Nordic. Icelandair har bestemt at de skal leie ut alle sine B787 maskiner. Derimot har Coa antydet at B787 kan komme på OSL ruta. Men så spørs det jo hvordan det går med planene om å slå seg sammen med United da. Det skal vist nok avgjøres i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppdatert innfo omkring dette ryktet?

datoen begynner jå nærme seg faretruende om en skal ta de datoer som var nevnt inledningsvis.

 

BTW, noen som vet hhvem som fløy MD11 over huet på meg i dag? r etter hva jeg veit første gang jeg ser en slik en pasere huet på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...