Gå til innhold

Skal SAS konkurrere med dette?


Helge Bø

Anbefalte innlegg

SAS møter konkurransen fra Norwegian med priser på 694,- t/r innen Sør-Norge. Det er faktisk litt lavere enn NAS, men problemet er bare at denne prisen kun gjelder noen ytterst få seter pr.flight. I tillegg stilles de vanlige dustete betingelsene, borte natten mellom lørdag og søndag, ikke retur samme dag...og bla bla. Jeg fatter ikke hva SAS skal med alt dette tullet.

 

Norwegian derimot, der blir fast pris 780,- t/r...og ferdig med det. Ingen betingelser, og jeg kan m.a.o ta en dagstur til Oslo for den prisen "[smil]" Hos SAS? 2.300 kroner takk.

 

SAS blir sittende med noen få forretningsreisende om de ikke tilbyr noe bedre enn dette, det er jeg temmelig overbevist om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må SAS møte denne konkurransen på en måte!

 

Nå som bonusordningene er borte vil "lojalitetsbåndene" mellom SAS og bonus-passasjeren bli mindre slitesterke.

 

Nå som man ikke lenger kan få "gratis-billetter" om man flyr mye i jobben med bonusordningene, vil man når man skal ut å fly tenke billig, det betyr at Norwegian vil etter min mening kommer til å bli suksess. Forskjellen fra Color Air er jo at Color Air måtte slite mot Braathens, SAS og Widerøes bonusprogrammer, og at Norwegian har større dekning og gir Braathens konkurranse på Oslo-Tromsøruten.

Color Air hadde tre fly og noen veldig få destinasjoner å tilby kunden.

Jeg håper Norwegian slår an, men en ting jeg lurer litt på?

Vet noen om Norwegian har bra med benplass som i SAS, eller er det samme standard som i charter-fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer helt sikkert til å ta meg en dagstur til Oslo.

Det skjer om ikke så altfor lenge. Bestiller flybillett 15/08 når de starter billettsalget.

Noen som er med på å reise til Oslo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Georg Korycki:

Jeg kommer helt sikkert til å ta meg en dagstur til Oslo.

Det skjer om ikke så altfor lenge. Bestiller flybillett 15/08 når de starter billettsalget.

Noen som er med på å reise til Oslo ?

Kan være med jeg...21,- med toget "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helge, jeg vil gjerne at du gir oss beskjed den dagen du klarer å få billigbillett med NAS begge veier akkurat når du ville reise,og tror du NAS har flere billigseter enn SAS pr.flight? Værsågod,drøm videre....Nok om det...

Hva har myndighetene tenkt å gjøre den dagen f.eks.BA eller andre aktuelle selskaper forlenger rutene sine fra Oslo,f.eks.London-Oslo-Bergen-London,eller Trondheim for den saks skyld.Skal de nekte BA å gi passasjerene poeng mellom Oslo og Bergen/Trondheim?Hvilke muligheter har de til å kontrollere dette?

Dette vil jo gå utover både SAS og NAS ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Øverli:

Helge, jeg vil gjerne at du gir oss beskjed den dagen du klarer å få billigbillett med NAS begge veier akkurat når du ville reise,og tror du NAS har flere billigseter enn SAS pr.flight? Værsågod,drøm videre....Nok om det...

Da lurer jeg på hvem som har misforstått en smule her...

 

NAS blir jo et lavpris-selskap, med et enkelt pris-system omtrent som en bussbillett. På turene i sør så blir altså prisen 780,- eller 390,- en vei. Enkelt og greit. Tror ikke NAS skal operere med et hav av prisklasser på samme flight, slik SAS gjør. Skal de det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Øverli:

Helge, jeg vil gjerne at du gir oss beskjed den dagen du klarer å få billigbillett med NAS begge veier akkurat når du ville reise,og tror du NAS har flere billigseter enn SAS pr.flight? Værsågod,drøm videre....Nok om det...

Da lurer jeg på hvem som har misforstått en smule her...

 

NAS blir jo et lavpris-selskap, med et enkelt pris-system omtrent som en bussbillett. På turene i sør så blir altså prisen 780,- eller 390,- en vei. Enkelt og greit. Tror ikke NAS skal operere med et hav av prisklasser på samme flight, slik SAS gjør. Skal de det da?

Hei.

 

NAS opererer med forskjellig pris, avhengig når biletten blir bestilt. Bestiller du mange uker i forveien, da kan du reise billig. Dette er biletter som må bestilles, og betales opp til 3 uker før avreise. Bilettene kan ikke endres.

 

Reiser du samme dag som biletten blir bestilt, da er det fullprisbiletter det er snakk om. Men de bilettene er rimeligere enn hva SAS og Braathens opererer med pr dags dato. Regner med at de andre selskapene følger etter.

 

Med hilsen

 

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Vidar Øverli:

Helge, jeg vil gjerne at du gir oss beskjed den dagen du klarer å få billigbillett med NAS begge veier akkurat når du ville reise,og tror du NAS har flere billigseter enn SAS pr.flight? Værsågod,drøm videre....Nok om det...

Hva har myndighetene tenkt å gjøre den dagen f.eks.BA eller andre aktuelle selskaper forlenger rutene sine fra Oslo,f.eks.London-Oslo-Bergen-London,eller Trondheim for den saks skyld.Skal de nekte BA å gi passasjerene poeng mellom Oslo og Bergen/Trondheim?Hvilke muligheter har de til å kontrollere dette?

Dette vil jo gå utover både SAS og NAS ....

Jeg skal forsøke å bestille en billett på torsdag morgen tur/retur Oslo 21.september. Skal si fra om jeg klarte det "[smil]"

 

quote:

Opprinnelig postet av Tom Ekle:

Hvem flyr vel med SAS bare for å få bonuspoeng?

Jeg "[smil]""[smil]""[smil]"

 

quote:

Opprinnelig postet av Rune Valestrand:

quote:

Opprinnelig postet av Georg Korycki:

Jeg kommer helt sikkert til å ta meg en dagstur til Oslo.

Det skjer om ikke så altfor lenge. Bestiller flybillett 15/08 når de starter billettsalget.

Noen som er med på å reise til Oslo ?

Kan være med jeg...21,- med toget
"[stort
Går sikker fint det. Blir du med Helge ?

 

[ 13-08-2002, 20:26: Endret av: Georg Korycki ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Christer Elde:

Nå som man ikke lenger kan få "gratis-billetter" om man flyr mye i jobben med bonusordningene, vil man når man skal ut å fly tenke billig, det betyr at Norwegian vil etter min mening kommer til å bli suksess.

Jeg synes det er helt tåpelig av regjeringen og kutte ut bonuspoengene. Hvordan kan dette fremme konkurranse? Hvem flyr vel med SAS bare for å få bonuspoeng? Det er vel logisk at du flyr med det som er billigst til destinasjonen. Du flyr med et flyselskap som kortest mulig kan bringe deg frem. Grunnen til at mange flyr med SAS er jo at de har et stort internasjonalt rutenett. Så hvis du skal til utlandet så kan du ikke fly med "Norwegian" uansett, for de har ikke noe internasjonalt rutenett.

Norge er jo en av de få landene som ikke har bonuspoeng innenriks. Typisk Norge... "[Rullende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...