Gå til innhold

Aske fra vulkan kan hindre flytrafikk


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Jeg er stuck i Oslo på ubestemt tid etter en forrykende Metallica-konsert i går, skulle egentlig fly til Evenes i kveld, men det blei visst kanselert. Er ikke flytrafikken kommet i gang innen i morgen kveld, skal jeg visst kjøre Oslo-Evenes med en Hertz leiebil fra Evenes som tydligvis lengta hjem :) Og jeg som hadde gleda meg til å fly to dager på rad :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Har vi i det hele lest noe om hvor lenge denne asken kan plage oss? Er det snakk om timer, døgn eller uker? Hvor lenge må Flesland stenges?

 

Var vel i morgen også hørte jeg rykter om på radioen nettopp, i alle fall utover dagen.

 

Men du har vel ikke noe motor å få partikler i du Geir? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig føler jeg en viss "glede" over at naturen viser oss at vi bestemmer ikke over den. Vanskelig å forklare :grin: Viser hvor sårbare vi "uovervinnelige" mennesker er. ;)
Jeg er enig i den, Vidar :) Men dog, jeg skal ikke reise med fly på en måned eller så. Hadde nok ikke vært den samme gleden om jeg hadde vært stuck en plass ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Timmy, disse små askepartikklene inngår i fordampningssyklysen slik at de kan bli værende i luften en stund. Hvor lenge aner jeg ikke, men det kan kanskje være snakk om flere uker (siden det blir sagt).

 

Ellers er det vel ganske sannsynlig at vi fortsatt får vind fra nordvest slik vi normalt gjør ivertfall her på vestlandet. Ingen høytrykk over UK, Russland eller Nord Europa, så er stygt redd for at det kan bli stans i flere dager..

 

Passer dårlig da Thailandstur NESTEN var bestillt hehe

 

EDIT:Ser på TV2 at det er meldt sørsørvestlig vind i morgen..vi får se hva som skjer. Håper selvfølgelig at det ordner seg raskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...