J S Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 ohh ja skal endre på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Flotters Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Bedre nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Members Ivar Hestnes Skrevet 17. april 2010 Members Del Skrevet 17. april 2010 Etter litt googling fant jeg et webcamera fra eyjafjelljøkull. Ryker fortsatt ganske bra der ja. http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/ Fra annen vinkel http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-valahnjuk/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 For å være helt ærlig så syns jeg det er bekymringsverdig at han kommer med sånne kommentarer. Det tyder jo på at han tar lett på noe som faktisk kan være farlig. Hvem vet om han har slike holdninger til andre ting når det gjelder flysikkerhet. Nå er vel ikke Kjos helt potte tett, og får støtte fra forskerhold: http://www.ba.no/nyheter/article5075698.ece Han sier jo ikke at vi skal sende fly opp i luften på måfå og gamble med folks sikkerhet. Han foreslår jo bare en skikkelig måling i norsk luftrom. En måling som kanskje kunne spart samfunnet for store summer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 http://www.ericmoody.com/ Bandwidth Limit Exceeded The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/1.3.37 Server at www.ericmoody.com Port 80 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ut i fra det sitatet som ble linket til her så sier han at det ikke er farlig å fly så lenge det er klart vær og god sikt. Det kan jo være aske selvom. Det er godt mulig han har sagt noe som gir mer mening under dette intervjuet, men media har jo en tendens til å bare plukke random sitater ut av en sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 At det vries og vendes i media er ikke et ukjent fenomen nei Kjos får forøvrig støtte fra SAS-hold: http://www.nordlys.no/nyheter/article5075686.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Blir spennende å se hva som skjer hvis storesøster Katla setter i gang! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Storesøster? Etter hva jeg har hørt så er Katla selve stemoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Kall det hva du vil, vulkanen nå har en diameter på ca. 1 kilometer, Katla er på 10 kilometer i omkrets! Spennende blir det uansett. Jeg syntes det er litt gøy å se at naturen rører på seg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Kommer det fly til Osl idag? Her er status for to fly: 19:25 Sharm el Sheik SK7354 SAS Ny tid 19:29 20:50 Las Palmas SK7120 SAS Ny tid 20:50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det skal du nok se veldig bort fra at det gjør. Ser kartet som varer frem til klokken 06:00Z i natt og det ser bra ut for nord Norge, men Vest og Østlandet må nok belage seg på en stund med venting til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Rødland: Kjos er gammel jagerflyger av yrke, så han er jo ikke helt grønn. Men det er jo ikke dermed sagt at han vet alt om temaet, bare sånn for å nøytralisere mitt eget argument en smule. Han er uansett ikke grønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Nei hjelpe meg det var ikke sånn ment, men bare kritiserte det utsagnet hans som vi konkluderte med at var tatt ut av en større sammenheng. Så neida vet godt at mannen ikke er helt ny i game't;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Lurer på hva RNoAF ville gjort om russerne kom kostende langs grensa i dag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Det er ikke noe aske langs grensen der oppe så det hadde gått fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Stille over Europa nå, kun en tøff pilot å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Stille ja:P var ett helikopter der for ca 1 time siden også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hehe, bra navn ved flightradar24 nå, We said cash, not ash Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Men om de er litt overbevist om at ikke er så farlig i klarvær, kunne de ikke da sendt opp et fly for å "teste" i klarvær da? Angående det der jeg sa, så hadde jeg hørt det av Kjos om noen lurte :grin: . Men altså det skyldes litt at jeg føler det hele er litt overdrevet av Avinor, Luftfarts tilsynet og alle disse viktige folka, selv om jeg naturlig nok skjønner at de må prioritere sikkerhet i denne askepanikken. Vi har jo lært før på måter som vi ikke ønsker i luftfarten. - Viktig skille Han sier det er viktig å skille mellom det å fly rett over en vulkansky og den røyken som kommer fra vulkanen på Island. - Inne i selve skyen er den en mengde tunge partikler som kan være farlige hvis man flyr rett over vulkanen, men dette gjelder i den umiddelbare nærhet til vulkanen. Det vi har fått til Europa er røyk, og det er ingen som kan påvise at det er farlig. Vi har ofte svart snø på Østlandet på grunn av industriforurensing fra Tyskland, uten at vi stenger luftrommet av den grunn, sier Stensvaag - og gir et bilde: - Hvis du pisser i et vannglass er det ingen som vil drikke det. Men hvis noen pisser i Maridalsvatnet, stenger man ikke av vannet i hele Oslo. Se der ja, som jeg har følt hele tiden. Dette er sterkt overdrevet av media og alle, mye penger går tapt uten grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Kan bli langvarig varsler Avinor http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3610680.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Noe med tankegangen "Er du i tvil så er det ikke tvil" å gjøre kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 SAS-pilot: - Dette er århundrets største hysteri http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3610882.ece#xtor=RSS-3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Tror det var det der jeg og så, og refererte til lenger opp her. Men si meg, altså jeg blir regelrett irritert, kan de ikke ta å sende opp ei maskin for og teste om de påståtte partiklene man ikke kan se er farlig? :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Kenneth, veldig enkelt for deg bak en pc-skjerm på et forum å dysse ned dette her, tenk om de hadde sendt opp en maskin å det hadde gått fint og satt igang luftfarten igjen. Så hadde en B737 med 150 mennesker kræsjlanda og samtlige omkom... tenk da å vært han som tok avgjørelsen om at dette går fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 De to finske F-18 flyene har vel bevist at dette ikke er noe å spøke med. KLM har faktisk en 737 over amsterdam nå som tester forholdene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 hva mener du med det ikke er til og spøke med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 asken vel... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 er den farlig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.