Gå til innhold

Hva gjør du når du fly langt?


Emil Topstad

Anbefalte innlegg

Hei! :D

 

Dette er et veldig teit spørsmål, men når du flyr langt i simmen.. hva gjør du da? Har du flyet på en pc og gjør noe annet på en annen pc, eller legger du ned spillet til skrivebordet når du flyr.. eller hva gjør du?? :grin:

 

Selv om det var et dårlig spørsmål, bare måtte jeg spørre :grin:

 

Ha en fortsatt fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lange turer, så bruker jeg og gjøre dem på en hverdag. Tar av og setter på autopilot , så legger jeg meg, og når jeg kommer hjem fra skolen så lander jeg :) "Pause on top of decent" er en fin ting.

 

Ferie flyving, mye planlegging, sjekker jevnt at fuel stemmer på turen. ellers så går det i MSN, facebook, film , konsollspill og diverse, og bitte litt vannpipe daa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det vel 2 forskjellige kategorier som gjelder: online og offline.

 

Når det gjelder offline så finnes det ikke så mye begrensninger. Når man er kommet til cruise, kan man vel strengt tatt gjøre som man vil.

 

Flyr man online på VATSIM er det selvsagt litt mer begrenset hva man kan få gjort. Jeg har som regel laptopen kjørende ved siden av med VATSPY oppe, slik at jeg kan holde meg oppdatert på ATC-dekningen. Papirarbeid, boklesing, surfing på laptopen, piano/gitarspilling osv. er ting jeg ofte gjør. Også må man jo på et tidspunkt lese charts :)

 

TV er selvsagt en annen tidtrøyte som går ann, samt episoder av "Big Bang Theory", "Kongen av Queens", "Alle Elsker Raymond", "Law and Order", "Airwolf" osv. på DVD. Det fungerer også :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder aldri å fly særlig langt. Uten autopilot blir det fort kjedelig å fly rett frem, så det ender som oftest med at jeg flyr litt i sikksakk mens jeg leter etter nærmeste flyplass. Hadde det bare vært noen tyskerter å skutt etter hadde jeg kanskje orket en tur nedover Europa. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at å fly et fly som bruker INS holder deg litt mer engasjert enn et utstyrt med FMS, siden du må huske på å stadi mate den med waypoints i form av lengde og breddegrader. Concorde er sånn sett ganske genialt. Ellers er skyggeboksing noe som ofte gjøres siden jeg har bakgrunn fra sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lengre turer pleier jeg å prøve å få lest fag, men det er ikke alltid det lar seg gjøre. Ofte blir jeg litt opptatt av hvor jeg er, hva det er å se, om det er andre i nærheten osv. Har dummet meg ut et par ganger på VATSIM der jeg har tenkt å fly gjennom natten og lese fag samtidig. Beina på bordet, godt og varmt og vips så snorker man. Kjedelig å vokne og se meldingen fra en supervisor eller ATC som har forsøkt å kontakte deg. Uten svar så blir man logget ut, og en advarsel kommer flyvende i mailen. Etter dette har jeg sluttet med nattflyging og nattlesing.

 

Mvh

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Johnsen

Jeg svarer på dette innlegget, samtidig som jeg hører på Spotify :D

Holder også et blikk på FSC-skjermen.

 

Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå flyr jeg mest i snitt kanskje 3-4 timer pr tur. Av og til i helgene kan det bli lengre. Har ofte en tendens til å rydde/vaske når autopiloten står på. På lengre turer,6-7 timers så har jeg tatt en lur ved pcen,hehe. Tørr ikke stole 100% på autopiloten:) Pga jobben og andre ting foretrekker jeg flyturer som varer 1-2 timer og da flyr jeg ofte i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her er det vel 2 forskjellige kategorier som gjelder: online og offline.

 

Når det gjelder offline så finnes det ikke så mye begrensninger. Når man er kommet til cruise, kan man vel strengt tatt gjøre som man vil.

 

Flyr man online på VATSIM er det selvsagt litt mer begrenset hva man kan få gjort. Jeg har som regel laptopen kjørende ved siden av med VATSPY oppe, slik at jeg kan holde meg oppdatert på ATC-dekningen. Papirarbeid, boklesing, surfing på laptopen, piano/gitarspilling osv. er ting jeg ofte gjør. Også må man jo på et tidspunkt lese charts smile

 

TV er selvsagt en annen tidtrøyte som går ann, samt episoder av "Big Bang Theory", "Kongen av Queens", "Alle Elsker Raymond", "Law and Order", "Airwolf" osv. på DVD. Det fungerer også grin

 

WORD! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder disse lange strekningene hvis det er så utrolig kjedelig at dere er nødt til å gjøre absolutt alt annet enn å fly??

 

Hva er da poenget??

Hehe, du sier noe, har aldri forstått meg på sånt jeg heller, men folk er forskjellige. Minner meg om en kamerat av meg som kjøpte seg en ekstra skjerm så han skulle ha noe å gjøre mens han spilte World of Warcraft.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...