Gå til innhold

Jarlsberg -02


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

På NAK's terminliste står det nå følgende:

 

"Lite flystevne/åpen dag, Jarlsberg flyplass Jarlsberg Fritidssenter"

 

Litt redusert, altså?

 

Se forresten artikkel i Tønsbergs Blad om en flybygger på Jarlsberg:

http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=TB&Dato=20020731&Kategori=N YHETER&Lopenr=107310057&Ref=AR

 

Øvrige norske flystevner i august:

16. - 18. Hamar flyplass 50 år, flystevne. Hamar lufthavn

24. - 25. Tynset Fly-In, Tynset flyplass Tynset flyklubb

31. Flystevne, Geiteryggen, Skien Grenland flyklubb

 

[ 31-07-2002, 21:26: Endret av: Gunnar Flak ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik,

 

Jarlsberg flystevne/flytreff er et stevne som eksisterer kun pga. frivillige som tar seg tid til for/etterarbeid. Ingen får betalt for det arbeid de gjør både før og etter stevnet. Tro meg, det er MYE som gjøres før og etter et slikt 'lite' flystevne. Flystevnet på Jarlsberg er ikke større enn det er fordi det koster penger å leie F-16, Invader, og Mustang etc. Vi som driver Jarlsberg Fritidssenter bruker mye tid på at alt skal gå fint for seg før/under/etter flystevnet.

 

Du har selvfølgelig rett til å klage over det vi presenterer, men ha det i bakhodet at ingen av oss får betalt for det arbeidet vi gjør! Det virker på meg som om du ikke aner hvor mye frivillig arbeid som blir gjort av medlemmene i en fritidsklubb. Uten Tønsberg Seilflyklubb, Tønsberg Flyveklubb, Tønsberg Modellflyklubb, og Tønsberg Fallskjermklubb hadde det ikke vært et stevne på Jarlsberg vært år.

 

Det blir alt for snobbete og bortskjemt å komme med slike kommentarer. Om jeg ikke husker helt feil klagde du også i fjor. Tenk litt før du skriver. Er det ikke bedre med et lite stevne, enn ikke noe stevne i det hele tatt? Hva med å bruke tiden på stevnet til å bli kjent med folk i miljøet og kanskje få seg en flytur i motorfly eller seilfly. Kanskje du til og med blir medlem i en klubb?

 

Martin

------

Nome Flyklubb

Tønsberg Seilflyklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin jeg klagde ikke på showet i fjor, og jeg har heller ikke klagd i år...

Det eneste jeg sa er at det er jo utrolig artig med seilfly acro...(noe som selvfølgelig var sarkastisk ment)

 

Showet i fjor var et av de bedre sivile showene jeg har vært på...jeg har klagd på de andre showene jeg har vært på i år, Kjeller og spesielt Notodden airshow.

 

Det eneste jeg har å klage på ang. årest show på Jarlsberg er at det ikke har blitt gitt ut NOE info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg forstår heller ikke Martins reaksjon her. Det er synd hvis alt forarbeidet som frivillige stiller opp på foran et slikt arrangement skal bli hemmet av at showet holdes hemmelig så lenge som mulig. Resultatet blir svakt oppmøte, og det er da ingen tjent med.

 

Selv nå som det ble etterlyst informasjon, kom det ikke engang en bekreftelse på at det virkelig blir noe show!

 

Siste stevne på Jarlsberg hadde den beste F16-oppvisningen jeg har sett på svært lenge, men både været og en elendig speakertjeneste var en prøvelse for oss som var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen:

Det eneste jeg sa er at det er jo utrolig artig med seilfly acro...(noe som selvfølgelig var sarkastisk ment)


Det eneste jeg tenker her er at du aldri har hatt gleden av å se en skikkelig rå seilfly acro oppvisning, noe som definitivt er mulig med det rette seilflyet og den rette pilot "[smil]"

 

Clamer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Clamer F. Meltzer:

quote:

Opprinnelig postet av Fredrik Edvardsen:

Det eneste jeg sa er at det er jo utrolig artig med seilfly acro...(noe som selvfølgelig var sarkastisk ment)


Det eneste jeg tenker her er at du aldri har hatt gleden av å se en skikkelig rå seilfly acro oppvisning, noe som definitivt er mulig med det rette seilflyet og den rette pilot
"[smil]"

 

Clamer

Har sett masse seilfly demoer, men har vel ikke sett det rette flyet og piloten da "[stikk

Syns liksom seilfly ikke passer inn på airshows, for det første må acroen holdes relativt høyt i forhold til andre fly også varer det bare i noen få minutter.

 

Beste seilfly demo jeg har sett var på Skrydstrup i danmark i 2000, med et seilfly fra Billund seilfly klubb (tror jeg det var), det var litt artig fordi piloten tok en meget rå low pass før landing, men alle de jeg har sett her hjemme har ikke vært noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akroturer i seilfly tror jeg vil være mulig i år. Det er en to-seter som skal fly akro, men om det er med en akroinstruktør med vet jeg ikke.

Du kan iallefall få prøve seilfly en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg kommer til å dra til Jarlsberg, drar på LAN i Halden i stede.

Tror ikke det kommer til å komme noe særlig folk når de ikke en gang kan si hva som skjer når folk spør om det...

Tror ikke det er så mange som gidder å dra til Jarlsberg for å se seilfly acro.

 

Tar meg en tur til Torsnes den 1.september i stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel si meg enig med andre her...

 

Seilflyakro er faktisk kjedelig å se på, og man kan ikke forvente store oppmøtet når programmet ikke er kjent nå, under en uke før dagen.

 

Nei jeg tror ikke jeg gidder å slepe liket bort til Jarlsberg den dagen jeg heller... Stikker heller helgen etter når det er NM i mikrofly... "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske dårlig at programmet ikke har blitt publisert enda jeg også.

Men som sagt er dette kun en flydag, ikke noe stort stevne.

Og seilflyakro er selvfølgelig ikke det eneste som skal skje. LN-SNI kommer ganske så sikkert med et heftig akroprogram, kansje en harvard eller to, dakotaen er satt opp til stevnet, den skal fly over.

Selvfølgelig er det ikke bare seilflyakro, men det er det eneste vi vet om (medlemmer av Tønsberg Seilflyklubb), og vi har ikke hørt om noe annet som skal komme (untatt dakken)

 

Nei, det blir ikke like stort som i fjor, men det blir da noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin...

 

Noe av det dummeste jeg hører er når folk mener at ingenting er umulig.

 

Forventer at du setter opp verdens råeste flystevne på de dagene som står igjen da....for det er ikke umulig. Men hvis du synes det er enkelt så kan du vel fly tur-retur USA med seilfly.. Eller kanskje fly rett opp med det? Skjønner du??!?? Ser ut som du blir nødt til å tenke litt før du skriver du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Even Kalleberg:

Martin...

 

Noe av det dummeste jeg hører er når folk mener at ingenting er umulig.

 

Forventer at du setter opp verdens råeste flystevne på de dagene som står igjen da....for det er ikke umulig. Men hvis du synes det er enkelt så kan du vel fly tur-retur USA med seilfly.. Eller kanskje fly rett opp med det? Skjønner du??!?? Ser ut som du blir nødt til å tenke litt før du skriver du også.

Med nok fart går faktisk et seilfly rett opp...tro det eller ei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Even Kalleberg:

Martin...

 

Noe av det dummeste jeg hører er når folk mener at ingenting er umulig.

 

Forventer at du setter opp verdens råeste flystevne på de dagene som står igjen da....for det er ikke umulig. Men hvis du synes det er enkelt så kan du vel fly tur-retur USA med seilfly.. Eller kanskje fly rett opp med det? Skjønner du??!?? Ser ut som du blir nødt til å tenke litt før du skriver du også.

Even,

 

Jeg har lest innlegget ditt et par ganger nå, og skjønner ingenting. Du må ha vært påvirket av et eller annet når du skrev det der... "[smil]"

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg også, har vært med på seilflygning et par ganger på Notodden... Skulle selvfølgelig ha skrevet rett opp i 10min eller no.. "[stikk Sorry for at jeg ikke gjorde det. Men Martin kan kanskje ta av med et seilfly uten slep eller motor fra Jarlsberg og lande igjen etter en fin tur....på bakken. Tror du forstår hvor jeg vil hen. "[smil]" Formulerte meg dessverre litt galt igjen...

 

[ 07-08-2002, 01:04: Endret av: Even Kalleberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Even Kalleberg:

Det vet jeg også, har vært med på seilflygning et par ganger på Notodden... Skulle selvfølgelig ha skrevet rett opp i 10min eller no..
"[stikk
Sorry for at jeg ikke gjorde det. Men Martin kan kanskje ta av med et seilfly fra Jarlsberg og lande igjen uten slepehjelp eller noen form for motor da. Tror du forstår hvor jeg vil hen.
"[smil]"

Nå surrer du fælt her. Jeg kan også ta av med seilfy på jarlsberg og lande uten slepehjelp eller noen form for motor.

Jeg slipper vanligvis slepet i en god høyde, også lander jeg igjen når jeg må ned...dvs jeg lander helt uten slepehjelp eller motor...internett og alkohol passer ikke sammen even "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det riktig vel Rune... Nei det her blir for dumt. Seilfly er fortsatt kjedelig og det er fortsatt ting som faktisk er umulig. "[smil]" Var ikke noe mer jeg ville fram til egentlig. Det var en porsjon ironi blandet inn her, ikke alkohol. Men det er vel ikke alle som tar den.

 

[ 07-08-2002, 01:11: Endret av: Even Kalleberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det mange surrehuer i en tråd her "[smil]"

 

Til dere som sier at seilfly er kjedelig, jo jeg kan være enig men samtidig kjempeuenig.

 

Jeg gadd sjelden se på et seilfly fordi det var treige saker som kun fløy forsiktig på luftstrømmen, inntil forrige års "wings and wheels" på Lunde flyplass i Telemark hvor Atle Myran (til daglig kaptein i Golden Air) fløy et par show med seilfly som jeg sjelden har sett makan til. Det som imponerte meg spesielt var en heftig low pass (og nå snakker vi ikke om low pass i 20 meters høyde, kan vel omtrent ta vekk nullen ihvertfall) hvorpå en KRAFTIG stigning, jeg aner ikke til hvor høyt men han kunne ihvertfall fly endel minutter til uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke til å komme fra at informasjon om denne dagen er mangelfull. "Informasjon blir lagt ut" står det på nettsiden deres, men nå er det faktisk onsdag ettermiddag allerede. Jeg jobber i en redaksjon som dekker hele Vestfold, og vi har ikke hørt en lyd fra dem. PR er utrolig viktig, så hvis du jobber med stevnet/dagen og har info om hva som skal skje, når det åpner etc., så er det mange som gjerne vil vite det! "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det holdt stevnemøte på ENJB. Pratet med noen som kom derifra og det blir harvard(er) dakota, bucker jungman, ask-21, janus c, blant hovedatraksjonene..i tilleg kommer noen heftige akromaskiner.

 

Nei, dere får ta dere en tur innom, også kan man kritisere eller rose showet. Men alt for mange har hengt seg opp i seilflyakro her. Som Tarjei forteller, seiflyoverrasker, men det er ikke noe bareseilflyoppvisningsstevne på jarlsberg. Er mange andre akrokjerrer som skal vise seg fram.

Vet at mange synes at det kan være kjedelig i lengden.

 

Men synes det er dårlig og kritisere et stevne før man har vært der....

 

[ 08-08-2002, 00:33: Endret av: Rune Valestrand ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...