Gå til innhold

MP flights 2. april


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I dag ble det mange timer i cockpit. Vi startet fra Gardermoen, fløy første etappe til Brussel. Deretter fløy vi fra Brussel til Madrid, før vi tok siste turen over Middelhavet og ned til Monastir i Tunisia. Noen biler fra turen følger:

 

Utflyging fra Gardermoen

2010-4-2_16-3-37-56.jpg

 

Over SKI med Geir Ove rett bak

2010-4-2_16-14-22-563.jpg

 

Odd Magne tar av fra Brussel mens jeg står på holding

2010-4-2_18-4-38-740.jpg

 

Fra cockpit på innflygning mot Madrid

2010-4-2_19-50-0-558.jpg

 

Ut fra Madrid - denne gangen med en 757-200 i Iberia farger

2010-4-2_20-52-12-751.jpg

 

Fra cockpit i 757'n på vei ned til Monastir

2010-4-2_22-26-1-908.jpg

 

Monastir

2010-4-2_22-33-7-231.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder Øystein. Flott paint på den Iberia-maskina der ja :)

 

Vel, her er mine inntrykk fra dagens maratonflyging :)

 

Her er vi trygt plassert på Gardermoen, klargjøring værprognoser, ruteplanlegging og annet arbeid før flighten er i boks og vi er klar for take off.

2010-4-2_15-28-51-14.jpg

 

Her står vi ved holding 19L, Tormod har nettopp tatt av for en tur til Insbruck, mens vi setter nesa mot Brussel

2010-4-2_15-51-1-461.jpg

 

 

Tatt av en av satelittene som passerte samtidig med at vi var klar for take off

2010-4-2_15-52-0-417.jpg

 

Så var jeg i lufta og de andre følger på

2010-4-2_16-0-51-892.jpg

 

Svinger ut i havet mot Danmark over Skien

2010-4-2_16-12-49-161.jpg

 

Etter en rask stopp i Brussel gikk turen videre til Madrid, her passerer Paris og Charles de Galle

2010-4-2_18-24-33-768.jpg

 

Vi forsøkte å holde oss tett sammen, litt for tett for en ATC vil jeg tro

2010-4-2_18-13-59-712.jpg

 

2010-4-2_18-19-10-717.jpg

 

On final i Madrid

2010-4-2_19-50-1-572.jpg

 

Vel nede og godt parkert og planlegging av neste leg til Monastir i Tunisia

2010-4-2_20-39-11-742.jpg

 

Ved holding ut fra Madrid

2010-4-2_20-44-8-234.jpg

 

Airborne og mot neste destinasjon

2010-4-2_20-50-22-559.jpg

 

Som sagt, vi fløy litt tett her og der....

2010-4-2_21-4-16-460.jpg

 

On final for Monastir. Snart endestasjon for denne dagen

2010-4-2_22-26-17-453.jpg

 

Parkert og vel nede i Monastir. Nå skal det nytes litt varme og god mat før turen fortsetter i morgen

2010-4-2_22-31-1-613.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til denne grafikken kan vel i første omgang tilskrives to ting: Hardware og å følge guiden til Nick fra a til å samt å lese og forstå mye av det som Mr. Paulsen skriver her på forumet.

 

Først, innmaten i denne FSX-maskina er som følger:

 

Intel Ci7 920 Quad, klokka opp til 4GHz

 

ASUS P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, Firewire, 2xGbLAN, 3xPC

 

3x2GB Corsair xms3 1333MHz

 

Gainward GeForce GTX 275 896MB PhysX PCI-Express 2.0, "Golden Sample", DVI, native-HDMI

 

 

I tillegg har jeg 4 harddisker der en er reservert operativsystem og en er reservert FSX.

 

Spesielt viktig vil jeg si at Nhancer er for brukere med Nvidia-kort for å få maksimalt ut av grafikkortet. Blant annet styrer det antialiasing og ikke FSX.

 

Av innstallert addons så finnes selvsagt Ultimate Terrain, GEX og FSGenesis mesh. Jeg har også Natural World Trees, en upgrade av default flyplassbygninger jeg ikke husker hva heter og også spesifikke flyplass-scenerier som fremkommer på bildene.

 

Jeg bruker også noe som heter ENB, noe som gir en effekt med "light bloom" og litt mer dybde, kontrast i bildene som vises i FSX.

 

Av redigering er dette beskjæring og en ørliten skarphetsjustering samt evt. å dra litt i spakene for å få fram kontraster i bildene noen ganger.

 

Av settings i FSX, så kjørte jeg med disse når de siste bildene fra fredagen ble tatt:

 

Settings1.jpg

 

Settings2.jpg

 

Settings3.jpg

 

Settings4.jpg

 

Settings5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Arild.

 

Fantastiske bilder levert av begge to.

Ser helt kanon ut.

 

Ett par små spørsmål.

 

Hardware og å følge guiden til Nick fra a til å

 

Denne guiden du her refferer til skulle jeg gjerne ha kikka litt på. Men veit ikke helt hva jeg skal leite etter.

 

Spesielt viktig vil jeg si at Nhancer er for brukere med Nvidia-kort for å få maksimalt ut av grafikkortet.

 

Jeg har forsøkt dette selv uten hell. Er noenlunde fornøyd med grafikken på min maskin helt til jeg logger på Vatsim. Da har jeg hakk og hikk over hele fjøla.

Jeg fulgte denne guiden http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=440927&page=1

 

Men fikk så utrolig dårlig resultat at jeg avinstalerte Nhancer og kjører nå uten igjen.

 

Blir jo veldig fristet til ett nytt forsøk når jeg ser hva dere gutta har av grafikk, og lurer på om du har noen gode tips videre fra tråden jeg linket til?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt disse to trådene jeg har kikket mye på i forhold til å "tune" maskina og FSX.

 

Tuning av OS og maskin før FSX-innstallasjon:

 

http://205.252.250.26/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208959973

 

 

Oppsett av FSX, settings og tweaks, innstllinger av nHancer og UTX:

 

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...