A L Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 heihopp! Jeg har tatt meg den store frihet til å painte Norwegians kommende A330. Jeg har jo ingen info om hvordan den kommer til å se ut eller noe, men tenkte bare å gjøre det for morroskyld Ettersom at jeg er ganske ny innen painting må jeg spørre om noe: Hvordan kan jeg få en sterkere rødfarge i painten, altså en mere skinnende effekt. jeg bruke PS. uansett, her kommer noen bilder, og painten er lastet opp på Flightsim.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Fin paint, selvom A330 blir voldtatt i NAX farger :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Fin paint og fine bilder. Burde ikke det være noe på winglets? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Tja, du har ett poeng. Problemet er bare at Airbus WLene er mye mindre, så vet ikke om det blir plass til å stå noe der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Jo, godt poeng det og 1 - 1 Norwegian får jo A330-200. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Fader! :grin: jaja, får heller painte en 200 når vi får se akkurat hvordan det blir seenes ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hehe, lekkert ^^ Men kanskje rødfargen bør gå litt lenger bakover på kroppen? Så litt butt ut i nesa liksom.. For å gjøre områder blankere* åpner du texture-filen i DXTBmp og under der det står 'Alpha Channel' trykker du 'Send to editor' (hvis du har valgt Photoshop som editor). Når Photoshop er åpnet får du nok opp et helt hvitt bilde. Dette er alphachannelen som bestemmer "blankheten" på flyet. Nå trykker du på det feltet hvor man velger farge (1) og nå endrer du der det står 100% til for eks. 95%. Da blir blankheten 100%-95%, altså 5%. Trykk OK, velg malingspannet og fyll hele arket med den fargen du har valgt. Trykk CTRL+S for å lagre Gå tilbake til DXTBmp og trykk 'Refresh after edit' og alphachannelen du har redigert blir lastet inn. Sjekk også at ingen av boksene under er haket av. Nå trykker du 'File' > 'Save' og overskriv den gamle texture-fila. Gjør dette med alle filene du ønsker polert Om du skal gjøre bare nesen blankere (noe jeg ikke tror lønner seg) så må du gjøre bare det området du skal gjøre blankere, grått. Tja, om du forstod det.. Men prøv å gjør det sånn du, start med 95% - Det gir sikkert nok refleksjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Fin paint Men det burde være en photoreal OG 332 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 OK paint. Men Andreas, hvorfor akkuratt photoreal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Det blir vel litt vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Photoreal blir stygt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Umulig er det også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Hahah! Ja even, skulle til å si det. Jeg kan godt painte en Photoreal NAX A332, bare send over ett bilde du Andreas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Haugan Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det er fullt mulig å painte en photo real paint..uten å ha ett bilde av nax som 332.Er dette Wilco sin bus el? Stilig paint.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Det blir umulig fotorealistisk av en A330 i NAX farger.. Bra jobb Lund, fin paint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 28. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2010 Jo takk! Jeg ser jo selvfølgelig selv av det ikke en veldig fin paint, men jeg er ny, og legger ut painten også slik at folk kan teste den og se nærmere på detaljer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Fant norwegian A330 på google. [ -><- ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Den var jo faktisk ganske kul da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det blir umulig fotorealistisk av en A330 i NAX farger.. Det er feil. Det er som Øystein sier, det er mulig. Bare se på min Westjet-hale som jeg lagde i Photoshop, uten å bruke bilder. Men fin paint alikevel =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Haugan Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 ja det bevises til de grader her Paulo..det bilde der kunne godt vært inne på Airliners.net . Å her ett bilde fra en test i Ps.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Da har ikke vi samme definisjon på photoreal :grin: Øystein, skal du fullføre resten? Noen som vil lage til SMS/Overland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 WOOOW Den der var jo fantastisk fin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Haugan Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Nei mulig vi har forskellig syn der Even..blir nok ikke å painte den,men har sendt en fil til Aleksander i håp om at han tar den. Dette var bare en rask test for å bevise at det er mulig. Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2010 Jeg er igang med å painte. Men tar litt tid ettersom at dette også er nytt for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Det blir umulig fotorealistisk Ingen ting er umulig, det tar bare lenger tid og resultatet blir ofte ikke fotorealistisk.. Beste er å tegne alt for hånd, det var foruten å være mer krevende både mer gøy og lang mer likt, særlig om man bruker originale fonter, logoer, bilder osv. Hvor realistik man ønsker det i FS er høyest fordelt mellom massene men helt klart et must for de mest forelskede FS fan. Hvor bra det blir med å lime et bilde over en modell blir jo en annen sak uten tvil. Med andre ord, alt er opp til vurdering, men som alle mine paint som min erfaring (for hva det er verdt igjen) synes jeg nok at et håndmalt fly er på sin side langt mer realistisk og til dels langt mer inspirerende å fly med i FS. Dessuten er det jo inspirerende for painteren å se andre fly sine malte fly.. Til info og med bilde av NAX 330 som referanse så tror jeg også her man må klippe å lime litt ekte bilder inn, temmelig vanskelig å tegne dette for hånd i PS/CS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Fredrik Sunde Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Fin paint og fine bilder. Burde ikke det være noe på winglets? Fullt mulig dette. Rødt over nesten hele, med en mørkeblå stripe nederst, samt et hvitt mellomrom i mellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.