Gå til innhold

JIPpI..... håpe pappa e snille å spandere 10 000 på meg :D


TOS

Anbefalte innlegg

ser ikke ut som det matrox kortet gir den rette avstanden i skjermbildet mellom skjermene. Hvis du ser på bildet av virtual cockpit nøye så ser du at kompasset fortsetter på neste skjerm nøyaktig der det sluttet på den forrige. Dette gir ikke noe bra bilde. For at det skal virke naturlig må det være ett mellomrom også i "viewet" mellom skjermene.... Har selv 3 pcer med agp og 3 stk 19" skjermer for det samme utsynet. Hvis du setter sammen pcene selv kan det være både bedre og billigere enn dette kortet....

 

fra matrox sider:

Microsoft Flight Simulator 2002 support Surround Gaming through both widescreen view (1920x480) and multi-window gameplay across 3 monitors. Widescreen view from within the Virtual Cockpit is an experience that has to be seen to be believed.

 

jeg kjører 1280x1024 på hver av 19" erne slik at den totale skjermoppløsningen over 3 skjermer blir 3840x1024 og det er noe annet enn 1920x480 som er max over matrox sitt sysem.

 

[ 27-07-2002, 00:23: Endret av: Torgeir Opland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrox skriver lite mer än vad du citerar Torgeir - de skriver även att "Microsoft Flight Simulator 2002 support Surround Gaming through both widescreen view (1920x480) and multi-window gameplay across 3 monitors ". Själv vet jag inte riktigt vad det sista betyder, men kanhända att det ger oss en möjlighet att kunna köra FS på en rimlig måte i en dator istället för genom tre (som med Wideview). Det ligger i alla fall i min och Dags planering att försöka göra ett test av detta kort under hösten, och förhoppningsvis kan vi återkomma med lite mer information inom kort.

 

För de som är nyfikna på Wideview kan jag i alla fall rekommendera http://www.wideview.it/

 

/Patric

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patric, har også søkt på hva det betyr: and multi-window gameplay across 3 monitors, men har ikke funnet det ut. Jeg bruker widevew og 3 pc'er og det gir ett brukbart oppsett. Hvis Matrox kortet kan kjøre fs over 3 skjermer i 1280x1024 på hver skjerm og jeg kan i tilegg kjøre noen pci skjermkort så kjøper jeg det når prisen kommer under 3000,-.......... Så kan jeg jo ha wideview allikevel og 1-2-nei 3 nei 5! skjermer som "outside view" ..... og en par tre til paneler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Som Torgeir påpeker er hovedproblemet med Matrox-løsningen at det bare klarer 480 punkter oppløsing i høyden. Dette er et Windoze-problem og ikke Matrox sin feil, men jeg synes det er uaktuelt å kjøre FS2002 med så dårlig oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...