Gå til innhold

Simtreff hos KappAir


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Så var årets happening i gang hos Kapp Air.

Kai har invitert venner fra vest og nord. Bobbo og Øyvin fløy inn fra Lofoten & Vesterålen, Paul Thomas kom fra Bergen og Vidar, Rune tok turen fra Oslo. Vidar og meg innløste kun et dagspass.

Veteranene hadde Mølje med Lofotenimportert skrei før en simnatt begynte på kveldstid. Det ble morgengry før gutta var i seng. Takk til controllere som satt oppe hele natten som ATC for nattens flighter.

 

Litt bilder.

Første stopp på turneen var en inspeksjon av Runes cockpitprosjekt

P3190301.jpg

.

P3190307.jpg

 

Her er det hygge rundt middagsbordet fredags kveld

P3190346.jpg

 

Rune med full kontroll i Kapteinsetet

P3190323.jpg

 

Samling rundt cockpit. Fra venstre: Paul Thomas, Geir Øyvin, Kai. Bobbo og Rune i setene

P3200347.jpg

P3190314.jpg

 

P3190313.jpg

 

Fin utsikt

P3190337.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk for en strålende dag/kveld rundt Kais flotte cockpit! Vertskapet avslørte like bra kokke- som byggekunster, og tok imot nerdegjengen med stil!

Det er alltid lærerikt å studere Kais løsninger, og man reiser derfra med foryet motivasjon til å fly egen cockpit.

Jeg kommer gjerne igjen snart! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var også jeg hjemme etter en uforglemmelig FS-helg på Kapp. Et kjempeopphold hos Kai og familie med mye god mat, drikke og ikke minst... mange eventyrlige flyturer i simmen.

 

En slik - litt privat samling - anbefales for alle simmere. Nå er jeg igjen full av pågangsmot og ideer for videre bygging av sim. Mange problemer er diskutert og løst.

 

Takk også til alle ATC'ere som tålmodig gav meget god service begge kvelder. Vi hadde litt lydproblemer (les; bakgrunnsstøy av ymse slag, også motorer :-D ), som igjen førte til mange "say again" fra oss.

 

Til slutt et litt uskarpt bilde fra "kontoret" til Kai:

P3200352.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Som vert for sammenkomsten tok jeg en god del bilder. Tenkte noen av dere kunne ha lyst til å kikke på et komprimert utvalg.

Synes i alle fall selv det er artig med litt "grafikk" så da tror jeg alle andre synes det også jeg da :)

 

DSC_0002.jpg

Fredag ankom følget til Kapp, fra henholdsvis lofoten, vestlandet og Jessheim. Fv. Kaptein Øyvind Sommer, Kaptein Jarl Kristoffersen, Kaptein Paul Thomas Kvam og Kaptein Rune Iversen.

 

DSC_0003.jpg

Vi startet med en liten velkomst gløgg, den nye personen på bildet er min kjære kone Sissel.

 

DSC_0007.jpg

Gløggen gikk ned på høykant for Øyvind og Paul "maste" seg opp i 2. etg. til cockpiten ;). De hadde ikke sett den før.

 

DSC_0001.jpg

tak2.jpg

Her står'n mørk og kald, som dere ser har jeg en del jobb igjen på sidevinduer og sidevegger. Platene på utsiden er tilpasset men ikke permanent festet. Innvendig tak og eyebrows er ferdig.

 

07DSC_0034.jpg

Det ble ikke så lenge vi kunne sitte i soffakroken å "juge" før Øyvind og Bobbo satte kursen for cockpiten, krøp ned i setene og fyrte opp.

 

08DSC_0034.jpg

06DSC_0034_red.jpg

Her loser Kaptein Øyvind Sommer og hans besettning oss trygt opp langs SID'en. Styrmann og sambands (Vatsim) ansvarlig på denne flighten var Jarl Kristoffersen.

 

DSC_0012.jpg

Vel vi kunne ikke bare fly, gode piloter må ha mat, og gutta fra lofoten hadde medbrakt fersk skrei.

 

DSC_0010.jpg

Første kvelden var de også kokker og sørget for perfekt tilbereding av mølje. Her er Bobbo i aksjon, han påsto han bare var medhjelper men jeg misttenker at han også hadde god kontroll

 

DSC_0011.jpg

Her er i alle fall Øyvind den offisielle sjefen for torsketilberednigen i aksjon over møljegrytene.

 

DSC_0012.jpg

Vi andre bare gledet oss til maten og hjalp til litt med kokkedrammen.

 

DSC_0016.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0013.jpg

Noen bilder fra bordet..............????? Hvor er Sissel og Øyvind blitt av forresten!!!! :o

 

Har noen bilder til i skikkelige uniformskjorter. Også noen fra da Geir og Vidar kom innom på hyggelig besøkte lørdag. Kommer senere i dag.

Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så noen bilder fra lørdagen.

 

Kaptein Geir Pettersen og kaptein Vidar Eggen kom innom og var med oss denne kvelden.

DSC_0027.jpg

Vidar og Paul i hyggelig sim prat.

DSC_0030.jpg

Her er juginga i full gang. Fv. Geir, Kai og Bobbo

 

DSC_0034.jpg

vlcsnap-67410.jpg

vlcsnap-68889_red.jpg

Kaptein Kvam og hans besettning med styrmann Kristoffersen har kommet på jobb og gjør klar til takeoff.

 

vlcsnap-64415.jpg

vlcsnap-66450.jpg

Her er Kaptein Rune Iversen med styrmann Kai Kristiansen gått på vakt.

 

DSC_0024.jpg

DSC_0023.jpg

Blei da litt mat og drikke på lørdagen også :)

Eneste som var litt dumt var at Bobbo sprengte ut magen og fikk fødselsmerker etter all mølja på fredag. Har bilder av det men fikk ikke legge de ut. :whistle: Da vet du hva det kommer av Karin :)

 

 

11DSC_0034.jpg

05DSC_0034.jpg

Men det var da ikke værre enn at han kom seg til lørdag. Her gjennomører han en takeoff fra styrmannssetet.

 

Vell det var noen bilder.

 

Kommer nok til å gjenta dette for dette var virkelig morro. Og vi er mektig imponert over Vatsim kontrollerne . På fredag var den siste med oss helt til klokka passerte 03:00

Jeg så ikke hvem det var men tusen takk for morroa og tolmodigheten.

 

MVH til alle som var med

Kai kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk til Kai som stod som Primus Motor og host for denne flotte FS-reunion. En ekstra stor takk til hans kone Sissel som tok så fantastisk mot oss og fikk oss til å føle oss så vel hjemme hos dem. Vi følte oss utrolig velkomne av henne selv om vi invaderte deres hjem, det er jo ikke bare bare når så mange FS-entusiaster samles. Opplevelsene i Kai's sim var mange så de tar noe tid for meg å fordøye, jeg vil da komme tilbake til dem og fortelle mer. Ellers var vi alle enige om at vi savnet Ivar her hos oss og var enige om å dra ham med neste gang. Ellers takk til Bobbo, Øyvin, Rune, Geir og Vidar som gjorde dette til slik en trivelig og minnerik helg. Når det gjelder min gode venn Bobbo så klarte han å skremme meg inn i Vatsim-verden uten noen som helst myk overgang. Mer om dette kommer nok senere. Vil til slutt få takke den tålmodige og forståelsesfulle ATC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...