Gå til innhold

Home sweet home!


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

Savnet meg? "[blink]"

 

Jeg har i vertfall savnet datamskinen min og ikke minst fs.no de 6 dagene jeg har vært borte (ok, jeg hadde en 5 minutters sniktitt inne her en dag for å stimulere meg litt).

 

Ok, sier kansje dere.

-Har du vert borte?

-Ja! Det har jeg!

 

Jeg har nemlig vert i London. Reiste med Braathens 955 forrige lørdag fra ENBR (Flesland) til EGTT (Gatwick). Retur i dag med Braathens 956.

 

Av interessant innhold har eg vert på et science-museum, der en hel etasje var dedikert til luftfart. Museummet er gratis og kan anbefales for alle som er/skal der. Fikk tatt noen bilder av noen sjeldne fly.

 

The RAF Museum ble sløyfet fordi det var en 24 timer lang streik på undergrunnen. Og siden det var flere folk med i familien min som ikke var interessert i fly så såg det ikke ut til å bli mer fly på meg den ferien. Men så, Onsdags kveld, sier pappa at vi kan dra til Heathrow på Torsdag og se på fly (mitt STORE ønske for ferien), og han påstår han er litt flyinteressert selv (har aldri lagt merke til det tidligere i vertfall). Så Torsdagsmorgen drar eg innom en internettcafé (kun 1 pund for en time!) og finner litt info om flyplassen. Da oppdager jeg et Visitors Museum som ligger like ved flyplassen (hører til Heathrow) pluss at eg finner ut hvor spotter-tribunen er.

 

SÅ drar eg opp til flyplassen (taxi og vanlig tog pga. streiken). Da jeg kommer bort der blir jeg overrasket over hvor godt skiltet det er til denne plassen, så det er ikke noe problem å finne den. Når kommer opp der blir jeg gjenn overrasket over hvor mange som står der. det er ganske fullt! Og de har egen suvenir-shop og en liten kafe der også.

 

Jeg tømmer en film ganske raskt. Så går vi videre mot Heathrow Airport Visitors center. der er det mye artig info om alt som skjer på flyplassen (GRATIS!). Eneste ulempen her er at det ligger ganske godt gjømmt. Når du hopper av bussen ligger inngangen på baksiden på en byggning 50 meter vekke, og det er ingen skilter.

 

SÅnn har min ferie vert.

 

Har det skjedd noe stort siden lørdag? Noen måha-filer som er kommet på fs.no? Annet nytt? Noen interesannge emner på forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, var sikkert det eg mente "[blink]" Unnskyldningene mine er ikke så gode tidlig på morgenen "[blink]"

 

Men et par ting jeg glemte i første innlegg:

 

For de som ønsker å besøke Heathrow Visitor Center så var det som sagt litt gjømt. Men det er en glassbygning på andre siden av veien visst du kommer med buss FRA Heathrow. Uansett den ensete glassbygningen du kan se visst du er på rett stopp. På Senteret er det ikke så VELDIG mye å se på(bare sånn at jeg har advart dere som resier der) beregn rundt en time på stedet. Så mye bør du ofre, ellers har du ikke sett nøye nok på ting.

 

For det andre så må jeg si at jeg ble overrasket over hvor mye faren min faktisk kunne om fly! Han kunne en del flytyper, selskaper ol. Han sa til og emd at han hadde lagt mere til at det er blitt få DC10'er, og at han likte de når SAS forstatt hadde de.

 

Jeg ble veldig overrasket, for for knapt ett halvt år siden såg han nesten ikke forskjell på F50 og DCH8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...