Gå til innhold

Hvis du skulle kjøpe bare ETT fly til fsX.........


Raymond Bertheussen

Anbefalte innlegg

..........hva hadde du valgt da?

 

Jeg tenker da på kategorien fly for VFR. Helst et med både flottører og hjul og der naturopplevelsen blir komplett med en flott cockpit og skikkelig motordur.

 

Det kan gjerne være av det militære slaget fra f.eks Wings of Power og da selvsagt uten flottører. Har sansen for endel gamle klassikere, men de mer sivile Cessna-typene, Piper Cub etc er også interessant.

 

Tar gjerne mot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er faktisk enig med deg. Jeg tror også Cub'en blir kjedelig i lengden. Ser at Beaver'n også har vært foreslått. Jeg hadde en flott Beaver til fs9, men jeg ble faktisk litt lei den også til tross for grom motordur. Nå er jeg ute etter et fly jeg ikke blir så fort lei av. Cessna 206 skal jeg vurdere.

 

Hvis man går opp et hakk, har noen erfaring med Piper Cheyenne fra Aerosoft?

 

 

Takk for tips så langt. Det er bare å føye seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hvis du går for Cessna blir det [color:#FF0000]C-185 Skywagon[/color], den skriker etter utfordrende bushflyvning, cruiser på 145 -160 knots, og kommer nå med både flottører og tundrahjul !! - Jeg har også full pakke med Cessna 206 ( Carenado) men den mangler noe i "feelingen" i forhold til Skywagon, og jeg synes også sistnevnte har best lydkvalitet i forhold til den litt aldrende 206-modellen.

 

Men Cub`n er jo også legendarisk, og det er kommet flere gode modeller av den. Jeg har A2A sin Accusin J-3 Cub, og det er vel ingen som slår denne modellen i realisme, men her går det laaaaangsomt :cry: . Da er det mer fart i Flight Replicas SUPER CUB , en fantastisk morsom flymaskin, som faktisk cruiser unna så det holder, men som har sin styrke i vannvittige flyegenskaper. Denne pakken leveres også med både tundrahjul og flottører m.m.m. Selv foretrekker jeg Extreme-varianten med 180 hester i nesa, flaps og tundrahjul. Med litt motvind setter jeg ned denne råtassen utenfor samvirkelaget eller på en liten elvebanke.

 

Av disse to forelskelsene flyr jeg Super Cub aller mest, men på våre søndagsturer er det Skywagon som foretrekkes :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal naturopplevelsen blir komplett, må du kjøpe deg et mikrofly med flottører, og fly over Røyrvik og innover børgefjell en kjølig høst morgen, kan ikke bli bedre enn det:-) men ellers, så har jeg litt lyst på denne

 

http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=48&products_id=403

 

for å bruke lokalt, ser ihverfall bra ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...