Raymond Bertheussen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 ..........hva hadde du valgt da? Jeg tenker da på kategorien fly for VFR. Helst et med både flottører og hjul og der naturopplevelsen blir komplett med en flott cockpit og skikkelig motordur. Det kan gjerne være av det militære slaget fra f.eks Wings of Power og da selvsagt uten flottører. Har sansen for endel gamle klassikere, men de mer sivile Cessna-typene, Piper Cub etc er også interessant. Tar gjerne mot tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Chessna 206 kansje? Og kjøp TSS soundpakke i samme slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Valget ville ha vært enkelt. Beaver'en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Enig med Per. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Andersen Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 A2A Piper cub med accu-sim tilleggspakke! http://www.a2asimulations.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=36 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Kasnes Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Sibwings Birddog Carenados C185 Enig med cubben også, men det kan ta litt tid å rekke over større områder. pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Blir ikke Cub`n litt kjedelig etterhvert da tru? Både 206 og 185 gir liksom litt mer etter min mening. Ellers om en vil gå litt høyere er jo Pilatusen (12) en fin model jeg har kost meg mye med i FSX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Jo, jeg er faktisk enig med deg. Jeg tror også Cub'en blir kjedelig i lengden. Ser at Beaver'n også har vært foreslått. Jeg hadde en flott Beaver til fs9, men jeg ble faktisk litt lei den også til tross for grom motordur. Nå er jeg ute etter et fly jeg ikke blir så fort lei av. Cessna 206 skal jeg vurdere. Hvis man går opp et hakk, har noen erfaring med Piper Cheyenne fra Aerosoft? Takk for tips så langt. Det er bare å føye seg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Du har så rett i dette med beavern. Er litt sånn sjøl iblant og setter 5-1 høytalerne på full pupp og koser meg. Sånne fly som Beawer, DC3, Stratocruiser etc, trenger skikelig lyd for å funke godt nok om du skjønner hva jeg mener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. mars 2010 Premium Medlem Del Skrevet 11. mars 2010 Hvis du går for Cessna blir det [color:#FF0000]C-185 Skywagon[/color], den skriker etter utfordrende bushflyvning, cruiser på 145 -160 knots, og kommer nå med både flottører og tundrahjul !! - Jeg har også full pakke med Cessna 206 ( Carenado) men den mangler noe i "feelingen" i forhold til Skywagon, og jeg synes også sistnevnte har best lydkvalitet i forhold til den litt aldrende 206-modellen. Men Cub`n er jo også legendarisk, og det er kommet flere gode modeller av den. Jeg har A2A sin Accusin J-3 Cub, og det er vel ingen som slår denne modellen i realisme, men her går det laaaaangsomt :cry: . Da er det mer fart i Flight Replicas SUPER CUB , en fantastisk morsom flymaskin, som faktisk cruiser unna så det holder, men som har sin styrke i vannvittige flyegenskaper. Denne pakken leveres også med både tundrahjul og flottører m.m.m. Selv foretrekker jeg Extreme-varianten med 180 hester i nesa, flaps og tundrahjul. Med litt motvind setter jeg ned denne råtassen utenfor samvirkelaget eller på en liten elvebanke. Av disse to forelskelsene flyr jeg Super Cub aller mest, men på våre søndagsturer er det Skywagon som foretrekkes . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 12. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2010 OK Ernst. Da må Skywagon også vurderes. Takker for svar. De søndagsturene deres frister. Nårtid på døgnet pleier dere å ta turen? Er det mulig å henge seg på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Turene går på søndager og oppmøtet har vært litt før åtte på kvelden. Vi forsøker å starte en gang mellom 20.00 og 20.15. Her finner du all informasjon du trenger for å logge deg på multiplayerserveren og også teamspeakserveren som gjør at vi kan snakke sammen. http://www.flightsimlan.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Her er det masse å velge immellom. Cessna 206 er en fantastisk maskin levert av Carenado. Aerosoft sin Beaver likeså. Men må si meg enig med Ernst. Carenado's Cessna 185F Skywagon slår alle. Utrolig flott maskin med gode STOL egenskaper og veldig, jeg gjentar, veldig god følelse når man flyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Uten tvil PMDG 747... Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Uten tvil PMDG 747...Heller dårlig til VFR dog Skywagonen som blir anbefalt tidligere i tråden er slett ikke dum til VFR, men om man ikke skal begrense seg til VFR så ville jeg nok heller ha ventet på denne... [video:youtube]3P8QMK3pWdQ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bertheussen Skrevet 13. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2010 747 eller en jager med lydens hastighet er ikke hva jeg forbinder med VFR nei. Er stor tilhenger av fly med realistisk systemsimulering og PMDG har meg som trofast kunde, men denne gangen er jeg ute etter en VIRKELIG flott VFR-fugl. Og det er ikke lett å orientere seg der ute, så alle tips er verdifulle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 http://eaglesoftdg.com/Columbia400.htm Dette er en veldig fin vfr maskin :-) ikke mange piston engine fly med speedbrake :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Hei Sant nok, er litt spesielt og fly med langs trange fjorder i Alaska kanskje:P. Men rent teknisk er det ikke noe grunn til og påstå at 747 er noe dårlig VFR fly... Men den trenger nok litt mer plass enn en Skywagon for og lande:) Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 13. mars 2010 Premium Medlem Del Skrevet 13. mars 2010 Denne kan også anbefales til VFR flyging: OZX Grumman Goose HD Redux 1.20 Og det beste av alt er at den er freeware! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddvar Johan Martinsen Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Hei Takk skal du ha:) den ser bra ut Oddvar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Level-D 767 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Ove Govasli Skrevet 14. mars 2010 Del Skrevet 14. mars 2010 Skal naturopplevelsen blir komplett, må du kjøpe deg et mikrofly med flottører, og fly over Røyrvik og innover børgefjell en kjølig høst morgen, kan ikke bli bedre enn det:-) men ellers, så har jeg litt lyst på denne http://www.flightsim.no/shop/product_info.php?cPath=48&products_id=403 for å bruke lokalt, ser ihverfall bra ut:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.