Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. mars 2010 Premium Medlem Del Skrevet 5. mars 2010 Var ute på en slow rekreasjonstur med Moth`n i sommerbrisen, og fulgte dalsøkkene fra Darrington til Concrete, og ante fred og ingen fare. Det ligger mange små søvnige flyplasser i området, og det er alltid spennende å kikke innom. Men hva i huleste er det som står DER nede?? Javisst, det ER en Skyraider, den må vi se nærmere på. Gode gamle Tim Conrad har lenge skrudd på denne Viet Nam-veteranen, og nå var han ute på en prøveflight med kjerra. Jeg forklarte Tim at jeg fløy alt han har laget, og spurte pent om å få teste Skyraidern. Det var ikke nei i hans munn, så mens han glante på Tiger Moth`n, grafset jeg vilt på raider`n . Herlig modell, spennende flyegenskaper, en virkelig kriger som tåler røff behandling. Som vanlig har Tim Conrad Piglet lagt sjela si i modellen, så her har vi fått et fly med mye kvaliteter. Lyden kan sikkert gjøres enda grommere, og det kommer garantert mange gode forslag fra diverse forum etter hvert. Regner med Jens-Ole kommer med nymalte varianter, så om ikke lenge blir det nok en hel gjeng som flyr rundt med denne veteranen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Fordømt Ernst. Eg som trudde eg skulle få sove etter jobb no :mad: Men neeeeida. Du MÅTTE komme og sabotere søvna mi denne gangen og du Ernst... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Skyraider`en har lenge vært en av mine favoritter! Helt sinnsykt rått fly! Ikke minst pene bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 En farkost eg aldri har sett, en merkelig også :grin: Men storslåtte bilder Ernst! ...Maskinen var så rar, at eg rett å slett må teste den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 5. mars 2010 Takkeråbukker alle sammen . Ka farsken Torstein, man går da ikke å legger seg midt på dagen. Ka slags arbeid er det du holder på med?? En farkost eg aldri har sett, en merkelig også He he, godt gjort å ha gått glipp av Skyraider. Okeida, det er lenge siden den var aktuell, men for oss som har levd ei stund var den ofte å se i flylitteraturen under Viet Nam-krigen. Selv om jetflyene hadde overtatt det meste i luftkrigen, så brukte de Skyraider til bakkeangrep, pressisjonsbombing og napalmbombing. Den var populær blant pilotene, og kjent for å tåle mye juling. - Skyraider ser kanskje snodig ut i forhold til dagens smekre konstruksjoner, men i mine warbird-øyne er det noe av det mest sexy jeg kan forestille meg :whistle: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Da jeg så den på Sim Outhouse i går så ble jeg overrasket over at du ikke hadde postet noe av den enda, men det tok ikke lang tid Skyraideren er ikke så uaktuell i dag, den er riktignok ikke i "service" lenger, men det er ihvertfall to eksemplarer som flyr i England, så man trenger ikke dra langt for å se en Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Flott bilder, denne må jeg få lagt inn i simmen. Den ser kanskje rar ut Tommy (syns den er fin jeg), men ingenting så vel bedre ut en en en Skyraider med callsign Sandy sirklende over for en stakkars nedskutt pilot i Vietnam. Kanskje med unntak av en HH-3 Jolly Green Giant inbound. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Aaaah! Endelig har den kommet! Virkelig en bra nyhet å se når man slår på pc'n etter et par dager ute på tur med Globemasteren Denne må prøves! Vrikelig bra med post mission crewrest nå... Ser at det er mulig å få saker under vingene også, Sandy ser litt naken ut med bare 20mm kanonene..hehe Og Jolly Green Giant finnes også til FSX, Alpha har en fin model. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Ka farsken Torstein, man går da ikke å legger seg midt på dagen. Ka slags arbeid er det du holder på med?? Nattevakt veit du. Då har ein lov å sove på dagtid :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 For de av dere som har RAZBAM sin Skyraider serie til FS04, kan lyden fint brukes i FSX. Funker og lyder veldig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. mars 2010 Takker for hyggelig respons . Sorry Torstein, hvis jeg ødela søvnen din, visste ikke at du jobbet som nattevakt :blush: . Ser at det er mulig å få saker under vingene også, Sandy ser litt naken ut med bare 20mm kanonene..hehe Jada, det følger med allskens uhumskheter som kan henges under vingene, og modellen er konfigurert for våpeneffekter og greier. - Som du tydeligvis har oppdaget, er lydkvaliteten sånn bob bob, men det burde være enkelt å forbedre dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ja modellen er linka til DC-3 sounden. En liten mod: Lag en texture.cfg fil med følgende teks og legg i texture.703 og 014 (da slipper man og kopiere texturene til alle mappene): [fltsim] fallback.1=..\\texture Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Lekker reportasje og presentasjon av en flott og velbrukt maskin. Nydelig Ernst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.