Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. mars 2010 Premium Medlem Del Skrevet 3. mars 2010 Lionhearts Quest Kodiak har lenge pirret min bush-nysgjerrighet, og da den kom på lista over "dagens tilbud", var det bare å slå til. Flyet er konstruert for tøffe oppdrag, og løfter 10 passasjerer eller tilsvarende vekt med gods, inn og ut av grusbaner i vanskelig terreng. Altså perfekt som arbeidshest i PNW`s varierende landskap og mange små flyplasser. Maskinen leveres i mange utgaver, både med hjul, flottører eller som amfibium, og alle varianter er med i pakken fra Lionheart. Flott modell med morsomme flyegenskaper. Fremdeles sår på haka av å fly i PNW, og med denne modellen blir det ikke fred å få. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Denne syns jeg er nydelig, den er et slags moderne variant og gode gamle bush-travere med sin glass-cockpit og sitt ellers morderne preg. Den har gode STOL-egenskaper og krefter nok til å få deg raskt og smertefritt opp fra selv de korteste striper og manglende underlag. En flott følgesvenn i PNW Nydelig reportasje Ernst Har hatt denne en stund i hangaren og jaggu skal den få bli med ut på tur igjen snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2010 Javisst Jan Arild, den er som skapt for PNW . Ikke helt på samme nivå i VC som de beste addon-fly, men utrolig snill med frames, og veldig morsomme flyegenskaper. Tror den passer bra til noen av søndagsturene....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 4. mars 2010 Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2010 Det forundrer mæ litt at ingen av dere Bush-fans har oppdaget et europeisk fly som har extreme bushegenskaper, fantastisk utseende og en super fs-versjon?? Tenker selvfølgelig på Porter Pilatus PC6. I alle fall har denne maskinen fascinert mange rundt om og jeg hadde mange fine turer med denne i fs9. Har planer om å anskaffe denne på nytt når jeg nå får FsX i den tilstand jeg ønsker. Litt reklame for beistet her: http://www.ernst-rolf.com/Pages/ernstPages/Pilatus.htm MVH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Bruker selv Porteren masse i Alaska En ypperlig STOL-maskin det også, med en nydelig med "sliten" cockpit men som virkelig gir bushfølelse. Kan fortelle at jeg nå to år på rad har brukt Porteren i Yukon Quest Air Force og at jeg mest sannsynlig også kommer til å benytte den under årets Ididtarod på samme måte som jeg gjorde ifjor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 4. mars 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 4. mars 2010 Det forundrer mæ litt at ingen av dere Bush-fans har oppdaget et europeisk fly som har extreme bushegenskaper, fantastisk utseende og en super fs-versjon?? Tenker selvfølgelig på Porter Pilatus PC6. He he joda, den fløy jeg regelmessig i FS9, og jeg var meget begeistret for modellen. I FSX har jeg vært noe usikker på FSD, da det ble mye krøll i simmen min etter at jeg oppgraderte modellene fra FSD til såkalte FSX-kompatible. Det endte i formatering og nyinnstallering, og etter det har jeg ikke helt stolt på den gjengen :crazy: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas nærbø Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Pene bilder Ernst Er det ikke denne som var utviklet i samarbeid med MAF? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 6. mars 2010 Vet ikke om MAF ( Mission Aviation Fellowship ) var med på selve utviklingen, men de bruker i dag 4 stk. Kodiak, og har foreløpig bestilt 18 stk. til erstatning for deres Cessna 206. MAF var blant de første som ankom Haiti etter jordskjelvtragedien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Ok, et spennende selskap vertfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.