Ishtiaq Khushi Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Jeg er fullstendig klar over at elektronisk utstyr som GPS skal være avslått under take-off og landing, men da jeg fløy fra Tallinn til Oslo tidligere idag, hadde jeg glemt å slå av GPS'en (Garmin Oregon) som lå i den innsjekkede kofferten. Til min store overraskelse har den logget hele turen uten avbrudd. Jeg poster her loggfilen i tilfelle det er flere her som interesserer seg for slikt på samme måte som meg. Den er egentlig mer interessant i Garmin Mapsource siden man da kan se hastighet og høyde på et hvilket som helst punkt, men siden ikke alle har programmet, har jeg konvertet den til Google Earth-format. Har også slettet loggen fra før og etter flyturen, for å ikke avsløre hvor jeg dro rett fra Gardermoen på vei hjem, og hva jeg gjorde i Tallinn... Track001.kmz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 *host* Tar som approach planner i gjerningsøyeblikket selvsagt full credit for at dere fikk straight in! ;) *host* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ishtiaq Khushi Skrevet 1. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2010 Takk for det! Flyet var nemlig fullt av irriterte passasjerer pga av forsinkelsen i Tallinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Hehe festlig å sjå track slik på den måten der :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Stilig! -Også hvordan stigningen forandret seg med høyden ut fra Tallinn ved å skråstille bildet! På grunn av mr Anders Forset (tydeligvis) så ble det bare en straight in og ikke noe mer spennende å se rundt OSL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Tracka selv Bodø - Trondheim en gang, morsomt å se på i ettertid. Lese av hastighet, høyde og alt slikt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Tøft Kan se hvor dere taxet og alt jo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Stilig! Men har selv sett at pilotene har med seg en GPS for å se hvor de har vært i verden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Vil dette fungere med en vanlig bil-GPS? Garmin Nuvi? Ikke så god antenne på dem, men om man legger den på dashbordet i et småfly kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Min garmin nuvi som ble stjålet i innbrudd i bilen min for ikke lenge siden hadde faktisk "Flyvefunksjon" for bruk på fly som gikk under 300Km/T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Du vil nok kunne bruke en vanlig bil-gps ja, enkelte har funksjon for å logge turene du har tatt. Selv brukte jeg min Nokia 5630 Xpress Music, med en bluetooth-GPS med navn Nokia LD-4W. Denne festet jeg i cockpitvinduet på en 737-maskin, og ved hjelp av et program kalt "RaceChrono" logget jeg turen. Kunne deretter eksportere dette, og få det opp i f. eks google earth. Veldig interessant å gjøre slik, selv om det som regel desverre ikke er tillatt ombord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.